| Hlavní stránka | Seznam rubrik | Fórum | Inzerce | Nápověda | Stahuj | Fotogalérie | Pošta | Odkazy | Aukce |
Jméno:
Heslo:


Registrace
Zapomenuté heslo

Pokud nejste přihlášeni, nemáte přístup ke všem diskusím a dalším funkcím...
  Online jsou:
nikdo
  Posl. registrovaní:
  test
  Ziton
  Fanda
  Doporučená témata:

  • TY a TVŮJ RENAULT

  • NÁLEPKY R21CLUBU

  •   Nejnovější fotografie:
  • Naši miláčci (foto)
  • Naši miláčci (foto)
  • Naši miláčci (foto)
  •   Dokumentace na R21
    Různé dokumentace na renaulty je možno stahovat
    ZDE

      Fotka dne:
    Nove tesneni.
    Nove tesneni.
      Kontakt
    Renault 21 club
    ICQ: 179653900
    tel:776 556 776
    Marty © 2004 - 2021
    Fórum >> Motory >> Výpis:


     (1)   2   3  | >>


    Dolů  ||  Ukaž poslední příspěvek



    lukebajza

    pokročilý

    Příspěvků: 711

    Zaregistrován:
    ..
    Název příspěvku:    Stavba 2.2i Turbo   
    Zahajuju ''Luke's project R21 2.2i Turbo'' :) Původní myšlenka byla swapnout turbo do J7R-740 motoru, ovšem ten na tom není moc dobře s výdržností a už i tak je vcelku hodně přeplácán výkonem na svou kostru, takže jsem se nakonec rozhodl, snad zprávně, pro držák J7T... 2.2ku mám ve stavu zánovního motoru (nic neklepe, tlaky 12baru, jede jako oheň, nežere olej atd..), turbo mám z R21 2.1 TD Nevady - není to žádná sláva, ale mně to postačí, alespoň bude rychleji booost. Ještě my chybí sehnat větší vstřiky, rozebrat motor a snížit písty, popř upravit hlavu a další prkotinky.. Investoval jsem prozatím 0 Kč, hodinku práce a nějaké ty hodiny přemýšlení. Příště tu hodím fotky...

    Dolů  ||  NahoruIP:90.176.184.xxx  Vloženo:20.08.2009 22:39:17       Odpovědět 


    karel

    pokročilý

    Příspěvků: 50

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Stavba 2.2i Turbo   
    Zajímavé, určitě budu tvoje pokroky sledovat. Určitě by bylo zajímavé, kdybys vše fotil. Myslíš, že větší vstřiky budou nutností?

    Dolů  ||  NahoruIP:89.103.158.xxx  Vloženo:20.08.2009 22:52:25       Odpovědět 


    Mrawenec

    pokročilý

    Příspěvků: 386

    Zaregistrován:
    18.07. 2009
    Re: Stavba 2.2i Turbo   
    Nazdar vsetci.Jeden dotaz. Som si spomenul ked sme robili tiez nieco take ako tu pritomny lukebajza ale to bolo na fiat brava 1.6 a davali sme turbo tak sme dali iba hrube tesnenie pod hlavu a pretlakovy ventil ktory obmedzoval tlak okolo 0.9bar.. auto ma za sebou okolo 60 000km a bez nejakych zavaznejsich poruch. Ked sa to robilo malo okolo 120 000km. Musela sa menit spojka- dostala riadne zabrat- bodaj by ani nie.. ja len tolko

    Dolů  ||  NahoruIP:91.191.83.xxx  Vloženo:04.10.2009 17:06:09       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2803

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: Stavba 2.2i Turbo   
    Jestli chceš jít spíš na jistotou osvědčenou cestou místo experimentování s nejasným výsledkem, zabrouzdej na nějaký argentinský Fuego-klub, proštuduj to a poptej se jich - předělání atmoFuega 2.2 na 2.2Turbo je tam docela častý jev smile-) Jen už si nepamatuju, jestli předělávají karbec, nebo stříkačku.

    Dolů  ||  NahoruIP:85.161.0.xxx  Vloženo:20.08.2009 23:07:49       Odpovědět 


    juricko TO

    pokročilý

    Příspěvků: 367

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Stavba 2.2i Turbo   
    tak to muselo fest hrube tesnenie,ked to fuka 0.9 a stale to funguje.kedze pri hrubke tesnenia 1.3-1.4 to ma tlaky okolo 13.take veci sa robia s pouzitim inych piestov,takych ktore ti znizia kompresiu idealne okolo 8.5-9,vtedy sa d kludne fukat aj 1bar bez strachu o zivotnost agregatu.dalej sa hojne puzivaju plechove tesnenia pod hlavu,ale este lepsie je dat si vyrobyt medene,pretoze med je meksia a lepsie sa prisposoby pripadnym nerovnostiam povrchu,ktore mozu byt pri tych tlakoch destrukcne.

    Dolů  ||  NahoruIP:91.127.165.xxx  Vloženo:04.10.2009 21:00:27       Odpovědět 


    karel

    pokročilý

    Příspěvků: 50

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Stavba 2.2i Turbo   
    Ono takovédle přestavby jsou spíše jen pro zábavu. Nejlevnější opravdu použitelné předělání N/A(na motoru po hotové GO) je tak těch 150k kč a to ještě s tím, že si věci nakoupí na ebay).

    Ale předělání, aby auto bylo "pojízdné" a mohl se zaradovat z dobře odvedené práce, se dá při nějaké té trpělivosti, zručnosti a vybavení, udělat dost levně. V tomto případě je typ motoru celkem nepodstatná věc, turbo bude foukat 0,PRD, jednotka to zvládne bez úpravy...Je to prostě o tom nadšení...Já na to povahu nemám, nepoštěl bych se do toho...

    Jen by mě zajímal způsob mazání a chlazení, IC asi ne co?

    Dolů  ||  NahoruIP:89.103.158.xxx  Vloženo:20.08.2009 23:22:11       Odpovědět 


    lukebajza

    pokročilý

    Příspěvků: 711

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Stavba 2.2i Turbo   
    No já brutálně vyšší těsnění už ani použít nemůžu, nebo bych tam nenarval rozvoďák ani při totálně povolené kladce smile-) Už tak je to vcelku hezky vypočítané :)

    Dolů  ||  NahoruIP:90.176.184.xxx  Vloženo:04.10.2009 22:05:27       Odpovědět 


    Mrawenec

    pokročilý

    Příspěvků: 386

    Zaregistrován:
    18.07. 2009
    Re: Stavba 2.2i Turbo   
    ide o to ze to ide a velke zasahy sa robit nemusia.Akurat za sa to muselo dat na PC a upravit davku vstreku a tak.. nieco ako chip tuning

    Dolů  ||  NahoruIP:91.191.86.xxx  Vloženo:05.10.2009 09:37:39       Odpovědět 


    lukebajza

    pokročilý

    Příspěvků: 711

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Stavba 2.2i Turbo   
    To zajiste, ale pak mi das zapravdu :)) jen si myslim ze je to skoda penez hazet je takto do vzduchu...

    Dolů  ||  NahoruIP:193.86.178.xxx  Vloženo:26.10.2010 13:20:54       Odpovědět 


    juricko TO

    pokročilý

    Příspěvků: 367

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Stavba 2.2i Turbo   
    davat turbo a bez IC nema v podstate zmysel,jedine tak do starich VW 1.6D.ked mas kompresne tlaky 12 a das tam turbo,zivotnost motoru pod zatazou rataj na minuty.potrebujes znizit kompresiu podla toho kolko bude to turbo tlacit.ked si zozenies regulator tlaku turba budes si moct celkom pohodlne a jednoducho nastavit plniaci tlak.pokial by si ho nemal da sa to len zamenou ventilu na turbe a to problem zohnat a hlavne taky aby ti vyhovoval.RJ na takom starom aute by sa sotva vyrovnalo s cipom,nieto este s turbom,aby to slapalo ako ma potrebujes plne programovatelnu jednotku a cloveka co tomu rozumie a vie ti tam nahrat mapy medzi ktorimi si budes potom prepinat.starsia jednotka sa da kupit za cca20.000-*25.000kc,1 je aj na rallybazar.sk a clovek ktory tomu fakt rozumie v cz je p. BRAZDIL-www.brazdil.com/ .este stale mas chut ist do turba?? smile-)

    Dolů  ||  NahoruIP:91.127.51.xxx  Vloženo:21.08.2009 09:26:34       Odpovědět 


    lukebajza

    pokročilý

    Příspěvků: 711

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Stavba 2.2i Turbo   
    To bohužel u R21 taky nejde smile-) Řešením by bylo sehnat programovatelnou ECU, nebo jak už jsem psal dříve dát větší vstřiky pokud by sériové nestíhaly smile-) ...

    Dolů  ||  NahoruIP:195.39.50.xxx  Vloženo:05.10.2009 11:59:43       Odpovědět 


    ravik

    pokročilý

    Příspěvků: 990

    Zaregistrován:
    28.05. 2007
    Re: Stavba 2.2i Turbo   
    ty ale ta poznamka o jinejch teplotach plynu z bena a z nafty od věci neni :) na bena bejvaj ještě o něco kosmičtejši materialy než na naftovy turba.. a co do velikosti .. turbo budeš mit tak velky jak velky si tam daš :) na velkejch naftach taky nejsou uplně mrňavy turba

    Dolů  ||  NahoruIP:78.110.208.xxx  Vloženo:26.10.2010 18:12:54       Odpovědět 


    juricko TO

    pokročilý

    Příspěvků: 367

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Stavba 2.2i Turbo   
    a k tym vstrekom:dat vstreky s vacsiou kapacitou prietoku je v takomto pripade viac ako nevyhnutne,lebo ked das turbo dostane sa do motoru viac vzduchu takze sa musi dostat aj viac paliva.inak by si mal ochudobnenu zmes co moze viest k podpaleniu ventilou alebo inym este zavaznejsim porucham...on ti vie zohnat vstreky a aj celu vstrekovaciu rampu ked budes chciet

    Dolů  ||  NahoruIP:91.127.51.xxx  Vloženo:21.08.2009 09:40:16       Odpovědět 


    karel

    pokročilý

    Příspěvků: 50

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Stavba 2.2i Turbo   
    IC je samozřejmě pro dobrý chod nutností, ale nějak jsem z prvního příspěvku (nevím, zda dobře) vycítil, že nechce investovat do auta desítky tisíc. Samotný IC nejlevnější něco kolem 10kkč.

    S těma vstřikama to bylo myšlené tak, jestli by u takového nárustu výkonu nestačil zvednout jen tlak paliva.

    Dolů  ||  NahoruIP:89.103.158.xxx  Vloženo:21.08.2009 09:57:45       Odpovědět 


    juricko TO

    pokročilý

    Příspěvků: 367

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Stavba 2.2i Turbo   
    samotnym zvysenim tlaku paliva dosiahnes to,ze sa ti palivo lepsie rosprasi do sacieho potrubia alebo spalovacie priestoru tym padom sa zmes lepsie premiesa a tym pdom dochadza k lepsiemu prehoreniu zmesi a tym padom k optimalnemu spalovaniu a vyuzitiu paliva.ale nedostane a tam viac benzinu.na to treba vstreky s vacsiou kapacitou,ktore su schopne tam za urcity cas prepustit viac paliva.dalej by bolo velmi vhodne dat tam 2 pal cerpadla.prve od nadrze s malim tlakom ale velkym prietokom a druhe v poradi s mensim alebo rovnakym prietokom ale velkym plniacim tlakom aspon tak 7-8bar.ten IC sa da zohnat aj ovela lacnejsie na vrakaci napr VW koncern 1.9TDI sa da zohnat aj 1500kc.staci ho len poriadne vycistit a prisposobyt napajanie hadic

    Dolů  ||  NahoruIP:91.127.51.xxx  Vloženo:21.08.2009 10:58:24       Odpovědět 


    karel

    pokročilý

    Příspěvků: 50

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Stavba 2.2i Turbo   
    Je pravdou, že jsem se nikdy o toto téma moc nezajímal, ale nějak nevidím důvod, proč by prostě vstřiky neměly dostačovat. Když se na turbomotor dělá nový kit turba, výkon se zvedá hodně podstatně(s tímto případem neporovnatelně), tak se vstřiky a i dokonce tlak nechává původní. Dokonce jsem se někde od velice schopného motoráře (upravuje závodní motory někde v USA)dočetl, že u 2l turbomotru se může klidně zvednout výkon na dvojnásobek a stále by původní vstřiky i tlak stačily.



    Jinak myšlenku s tlakem jsem nějak nepochopil. Vsřik má stále stejné rozměry, průchodnost adt. Vstříknu tam palivo za určitou dobu pod tlakem č.1. Poté zvýšim tlak na dvojnásobek a vstříknu tam palivo za stejnou časovou jednotku. Opravdu vstříku v situaci 1 a 2 stejné množství paliva?

    Dolů  ||  NahoruIP:89.103.158.xxx  Vloženo:21.08.2009 11:40:53       Odpovědět 


    juricko TO

    pokročilý

    Příspěvků: 367

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Stavba 2.2i Turbo   
    http://brazdil.com/main2.php?sd=cz/sd/EFIEURO1CZ&name=cz/sd/spec_dily takuto RJ som mal na mysli.inak,ja by som uvazoval skor o zastavbe kompresoru ako turba.je technicky menej narocna na prerabku,lacnejsia a pokial nechces ist do vykonu cez 300ps,tak uplne postacujuca.dalsi bonus je,ze narast vykonu mas hned po zoslapnuti pedalu a necakas na zopnutie turba do 2500-3000ot.dalej ked zopne turbo je narast plniaceho tlaku prilis velky a rychly co je pre seriovy motor sok,ako ked vyjdes zo sauny a hodis sa hned do ladovej vody.kompresor ma plynuli narast plniaceho tlako uz od volnobehu co znamena ze motor nezaziva ziadne ,,soky" a je to lepsie pre jeho zivotnost.

    Dolů  ||  NahoruIP:91.127.51.xxx  Vloženo:21.08.2009 11:45:28       Odpovědět 


    lukebajza

    pokročilý

    Příspěvků: 711

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Stavba 2.2i Turbo   
    Větší vstřiky jsou nutností (ŘJ se o tom nesmí dovědět že má vyšší tlak) takže jen ubere dávku když pojedu lajt :) a při plném boostu by si měla hravě poradit, teda mohla by, protože na programovatelnou ECU zatím nemám smile-D . Samozřejmností bude navíc jeden budík - AFR meter (poměr paliva vzduchu), který musím ze začátku hodně sledovat, aby se náhodou nepodpálily písty - je vhodné sledovat co se děje v motoru smile-) ... Kompresor je moc jednoduchý, mé srdce má raději turbíčko :). To palivové čerpadlo si myslím že stíhat bude, 300 HP přece mít nebudu. InterCooler budu dávat určitě, bez něho to nemá cenu - čím chladnější vzduch tím je jeho objem menší a ,,vleze,, se ho do motoru více. Sehnal jsem zatím z nějakého TDIčka takový menší kratší, tak přemýšlím jestli to nepřízpůsobím nad motor + nejaký ,,funkční,, nasávač na kapotě (viz. Subaru..).

    Tlak onoho turba nebude 0 (pokud soudíš podle toho že turbodiesel není jako turbobenzin :)) ale problém tak malého turba je že např. při jednom baru se už hodně zahřívá vzduch a rostou náklady na jeho chlazení. Ale taky přes bar neplánuju, to by střeva asi nevydržely..

    Mazání vyřeším hadicemi z R21 TD, závity si by asi měly pasovat, + musím vyvrtat otvor do bloku na odvod oleje.. Dochlazování vodou tam bude rovněž z TD (ani sem nevěděl že ho má i obyč nevada :))...

    Juricko TO: prosím tě ta RJ kolik je cena? smile-) Vypadá zajímavě..

    Dolů  ||  NahoruIP:90.176.184.xxx  Vloženo:21.08.2009 21:16:45       Odpovědět 


    lukebajza

    pokročilý

    Příspěvků: 711

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Stavba 2.2i Turbo   
    Koukal jsem na ty Fuega.. http://www.cardomain.com/ride/2427051 mazec krása :)

    Dolů  ||  NahoruIP:90.176.184.xxx  Vloženo:21.08.2009 21:57:35       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2803

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: Stavba 2.2i Turbo   
    Pár faktů:

    palivový čerpadlo ve 2.L Turbo je identický, jako třeba v super5ce 1.4 s 1.bodem, taktéž na motoru 1.7 1- i 4-bod, na 2.0, 2.2, 2.5V6T i 2.9. Čili R5, R9, R11, R19, R21, R25, Espace, Trafic,..

    regulátor tlaku paliva ve 2.L Turbo je identický sice jen s některými výše jmenovanými motory, nicméně podle seznamu odhaduju, že je shodný s jakýmkoliv podélným motorem, zřejmě bude odlišnost od příčných jen kvůli odlišný montáži

    vstřiky na 2.L Turbo nejsou použitý nikde jinde v Renaultech

    MAP-senzor ve 2.L Turbo je stejný jako v R25 V6Turbo, Alpine V6Turbo, Safrane Biturbo. Ale překvapivě i v nějakým Traficu a Masteru - u jakých motorů nevím, najít tohle ve změti milionu typů verzí užitkových vozů by byla docela makačka.

    Kdo nevěří ať tam běží. Fakt doporučuju hledat rozumy v tý Argentině, mají to vyzkoušený. Abys nedělal zbytečně drahý úpravy nebo naopak něco nezanedbal.

    Dolů  ||  NahoruIP:85.161.72.xxx  Vloženo:21.08.2009 22:15:12       Odpovědět 


     (1)   2   3  | >>





      Kód na Renaulty 21
    Zadej kód vozu:


    Nápověda
      Zkracovač odkazů
    Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz?
    KLIKNĚTE ZDE

      Forum :
    22.1.24, marty
    Re: Podekovani 20... >>
    18.1.24, ravik
    Re: Tento web , a... >>
    17.1.24, ravik
    Re: OFF Topic VII... >>
    2.7.23, Jan Kalina
    Re: Srazy 2023 >>
    8.5.23, Mustang
    Re: Inzerce IV >>
    23.7.22, Jan Kalina
    Re: Slovensko 202... >>
    11.1.22, marty
    Re: sbírka 2021 >>
    13.6.21, ravik
    Re: Srazy 2021 >>
    22.4.21, Vatanen
    Re: Digitální t... >>
    30.9.20, Radek
    Re: Avantime, mot... >>
    Zobraz více výpisů
      Poslední inzerát
    26.3.24, renoldak
    Inzerce nabídka auta
    PRODÁM 2 CLIA 1, 2 A 1,4 >>
    26.3.24, renoldak
    Inzerce nabídka auta
    Renault 21 RX 2.2 81KW ROK 87 >>
    21.3.24, Jan Kalina
    Inzerce nabídka auta
    R21 hatchback >>
    17.1.24, Peters
    Inzerce nabídka díly
    Re: 5x R21 na díly >>
    1.10.23, Pavel
    Inzerce nabídka auta
    Nevada >>
    4.12.22, Jan Kalina
    Inzerce nabídka auta
    Re: Nevada ph.2 s AC, 79t. >>
    Inzerce
      Poslední komentáře:
    6.1.21, Martin
    Re: Sbirka
    (k článku: Sbírka na chod r21clubu za rok 2020)
    5.1.21, Cooba
    Sbirka
    (k článku: Sbírka na chod r21clubu za rok 2020)
    16.12.12, petrnevada
    bez titulku
    (k článku: Renault 5 ( možná ) ožije...)
    16.12.12, MILAN
    bez titulku
    (k článku: Renault 5 ( možná ) ožije...)
      Počítadlo
    TOPlist

    Vytvořeno pomocí phpRS.