| Hlavní stránka | Seznam rubrik | Fórum | Inzerce | Nápověda | Stahuj | Fotogalérie | Pošta | Odkazy | Aukce |
Jméno:
Heslo:


Registrace
Zapomenuté heslo

Pokud nejste přihlášeni, nemáte přístup ke všem diskusím a dalším funkcím...
  Online jsou:
nikdo
  Posl. registrovaní:
  test
  Ziton
  Fanda
  Doporučená témata:

  • TY a TVŮJ RENAULT

  • NÁLEPKY R21CLUBU

  •   Nejnovější fotografie:
  • Naši miláčci (foto)
  • Naši miláčci (foto)
  • Naši miláčci (foto)
  •   Dokumentace na R21
    Různé dokumentace na renaulty je možno stahovat
    ZDE

      Fotka dne:
    Tak toto je moje láska :)
    Tak toto je moje láska :)
      Kontakt
    Renault 21 club
    ICQ: 179653900
    tel:776 556 776
    Marty © 2004 - 2021
    Fórum >> Elektrika >> Výpis:


     (1)   2  | >>


    Dolů  ||  Ukaž poslední příspěvek



    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Název příspěvku:    Šikovný autoelektrikář   
    Ahojte! Asi už jste se dočetli, jak mi žhaví Nevada (15 s v kuse, pak asi 1 minutu přerušovaně co vteřinu) viz:

    http://www.r21club.com/forum.php?kam=vypiszpravu&tema=1&dotazid=256



    Potřeboval bych prodloužit tu dobu, kdy to žhaví v kuse, aby se spalovací prostor zahříval delší dobu a motor tak pěkně šveholil smile-) a hlavně nevynechával, necukal, nedrcal a nekouřil jak Liazka v -15 smile-)



    Proto vás všechny prosím, nenašel by se mezi váma někdo, kdo by byl schopný provést úpravu žhavení? Samozřejmě i rady jak na to jsou vítány.



    Díky Jirka
    Dolů  ||  NahoruIP:213.195.209.xxx  Vloženo:04.03.2006 17:48:53       Odpovědět 


    dalik

    emisoměřič

    Příspěvků: 208

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Šikovný autoelektrikář   
    Ahoj,

    nevim jak je tu u R21 udelane, ale predpokladam, ze delka zhaveni se odviji podle teploty motoru? Pokud ano, staci najit prislusne teplotni cidlo a pomoci mu trimrem, aby se tvarilo ze je motor "studenejsi" smile-)
    Dolů  ||  NahoruIP:85.160.158.xxx  Vloženo:04.03.2006 18:08:55       Odpovědět 


    server

    nováček

    Příspěvků: 21

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Šikovný autoelektrikář   
    no nejsem sice autoelektrikář jenom obyčejný mechanikelektronik pro výpočetní techniku, a diesel taky nemám, ale řešení bych měl



    firma ELKOep vyrábí multifunční relátka(často je používame na stavbách k ovládání světel, doma na reset routru, atd.) lze je napájet už od 12V jenom max proud přes relé je 16A tak že by jsi ho musel posíli kvalitním relátkem které zvládá tak 45-50A pošli mi nákres časování jak chceš aby se to chovalo a pokusím se ti nakreslit jak to nejlíp zapojit.



    odkaz na tyto relátka: http://www.elkoep.com/CZ/vyrobky/crm-91h.htm



    je to vážně unverzální dá se to použít i na centrální zamikaní jako blikač, nebo třeba jednoduchej alarm
    Dolů  ||  NahoruIP:85.160.248.xxx  Vloženo:17.03.2006 20:26:29       Odpovědět 


    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Re: Šikovný autoelektrikář   
    Jojo, to je taky možnost. Jenže kde ho na Nevadě najdu? smile-)
    Dolů  ||  NahoruIP:213.195.209.xxx  Vloženo:04.03.2006 18:24:29       Odpovědět 


    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Re: Šikovný autoelektrikář   
    Tak jsem prolezl motor a našel 3 v úvahu připadající čidla teploty:



    - přímo na chladiči

    - na gumovém potrubí vedoucí vodu do topení, vedle je asi termostat

    - na bloku motoru, naproti čidlu, ze kterého vychází lanko k čerpadlu.



    A teď které to čidlo dává signál o teplotě motoru do relé žhavení?

    Pročistil jsem kontakty na všech (na chladiči byl zelený jak tráva smile-)

    Při zahřátém motoru jsem odpojil čidla od chladiče a z bloku motoru, ale ručička na přístrojovce nespadla. Taky divné....asi jsem měl zkusit i to třetí odpojit. Ale to je jedno. Hlavní je zjistit, které to čidlo je pro relé žhavení smile-)

    Zatím díky, Jirka
    Dolů  ||  NahoruIP:213.195.209.xxx  Vloženo:05.03.2006 12:38:01       Odpovědět 


    dalik

    emisoměřič

    Příspěvků: 208

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Šikovný autoelektrikář   
    Hmm myslel jsem ze mam schema na tvou nevadu a nemam smile-( Nicmene - odpojovanim jednotlivych cidel zjistis. kdy se meni doba zhaveni. Cidlo na chladici to urcite nebude. Jinak by doba zhaveni sla prodlouzit i primo v tom relatku... Nejjednodussi zpusob by byl pridelat si do auta tlacitko a zhavit si to rucne podle potreby smile
    Dolů  ||  NahoruIP:195.39.45.xxx  Vloženo:06.03.2006 09:44:52       Odpovědět 


    marty

    administrátor

    Příspěvků: 469

    Zaregistrován:
    07.04. 2005
    Re: Šikovný autoelektrikář   
    jj, dalik vi o cem mluvi, nebot i na svem "koniku" (porschi924, viz http://www.r21club.com/obrazky/41.jpg ) mel takove dodelatko smile-) sice je jasne ze tim neovladal zhaveni, ale bohatost smesi smile-)

    Takze by sis stiblosi po nastrtovani, jeste sam rucne dozhavil motor, dle libosti smile-)
    Dolů  ||  NahoruIP:85.160.185.xxx  Vloženo:06.03.2006 10:36:19       Odpovědět 


    dalik

    emisoměřič

    Příspěvků: 208

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Šikovný autoelektrikář   
    Jo tam to byl pristrik paliva pri studenem motoru, pac cidlo s tim spinacem stalo 1200 a vydrzelo tak tri mesice... tak jsem pri startu pristrikl tlacitkem a fungovalo to 100%ne, nehlede na to ze to pak ode me okopirovali vsichni z porscheklubu smile-))) )
    Dolů  ||  NahoruIP:195.39.45.xxx  Vloženo:06.03.2006 10:52:39       Odpovědět 


    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Re: Šikovný autoelektrikář   
    Kdyby to slo v relátku prodlouzit, bylo by to nejideálnější. Na které součástce se to šteluje? Díval jsem se do toho, ale žádná štelovatelná součástka ani potenciometr tam není smile-(
    Dolů  ||  NahoruIP:213.195.209.xxx  Vloženo:06.03.2006 15:06:00       Odpovědět 


    dalik

    emisoměřič

    Příspěvků: 208

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Šikovný autoelektrikář   
    Velice pravdepodobne bude potreba zvezsit kapacitu jednoho z kondenzatoru, pripadne k nemu pripojit paralelne dalsi.
    Dolů  ||  NahoruIP:85.160.185.xxx  Vloženo:06.03.2006 17:55:04       Odpovědět 


    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Re: Šikovný autoelektrikář   
    Hmm, tak to asi neklapne, bo to už je na mě moc. Momentálně su táááák nasr..., že se na to vykašlu. A co kdybych propojil žhavičky, aby byly všechny v sérii a šel do nich proud 1 sek. jedním drátkem a 1 sek. druhým drátkem? Odrovnám relé?
    Dolů  ||  NahoruIP:213.195.209.xxx  Vloženo:06.03.2006 18:05:26       Odpovědět 


    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Re: Šikovný autoelektrikář   
    Právě jsem provedl pokus na čidle. Motor nebyl ale úplně studený - asi 2 hodiny po příjezdu.(zítra ráno pokus zopakuju na "zmrzlém" motou):



    Odpojil jsem kontakty z teplotního čidla, zapojil kontrolní žárovičku a šel nastartovat:

    - kontrolka na přístrojovce 8 sekund (žhaví), pak ještě asi 6 sekund žárovička svítila (stále žhaví). Pak cvaklo v relé a už to ani NEDOŽHAVOVALO (žárovička ani neblikala)



    Zapojil jsem tedy znova kontakty k čidlu a šel znova nastartovat:

    - kontrolka 8 sekund (žhaví), pak ještě asi 6 sekund žárovička svítila (žhaví). Pak cvaklo v relé a kontrolní žárovička klasicky blikala co sekundu.



    Co se z toho dá usoudit?
    Dolů  ||  NahoruIP:88.146.137.xxx  Vloženo:09.03.2006 18:40:24       Odpovědět 


    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Re: Šikovný autoelektrikář   
    Měřil jsem odpor teplotního čidla ohmmetrem. Takže:



    - když jsem odpojil kontakty z čidla, žhavení nedožhavuje (max odpor)

    - zahřátý motor skoro žádný(0,1 ohm) odpor, prý je možný zkrat v čidle..?

    - studený motor asi 32 ohm



    Soused mi teda přiletoval paralelně do relé odpor aby snížil celkový odpor na méně než těch 32 ohm. No uvidíme až bude motor studený, co to bude dělat smile-)



    Dolů  ||  NahoruIP:88.146.137.xxx  Vloženo:10.03.2006 16:56:48       Odpovědět 


    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Re: Šikovný autoelektrikář   
    Ha, omyl je na světě! Snížením odporu na čidle jsme prodloužili dobu dožhavování, nikoliv délku žhavení. Sakra. Ještě to překopeme.
    Dolů  ||  NahoruIP:88.146.137.xxx  Vloženo:10.03.2006 19:58:51       Odpovědět 


    dalik

    emisoměřič

    Příspěvků: 208

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Šikovný autoelektrikář   
    V tom pripade to vypada, ze doba zhaveni je porad stejna a meni se jen doba dozhavovani. Takze to asi bude chtit zasah do relatka, pripadne prekopat to jak to ma marty.
    Dolů  ||  NahoruIP:85.160.164.xxx  Vloženo:10.03.2006 21:46:26       Odpovědět 


    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Re: Šikovný autoelektrikář   
    Tez si tak myslim. Ale jeste se da pridat ten kondenzator, nebo vymenit za vetsi...?
    Dolů  ||  NahoruIP:88.146.137.xxx  Vloženo:10.03.2006 22:15:39       Odpovědět 


    dalik

    emisoměřič

    Příspěvků: 208

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Šikovný autoelektrikář   
    jj, tim jsem myslel ten zasah do relatka=prodlouzit dobu zhaveni=nejspis zmena kapacity kondiku (na vetsi) - na 90%. Muze to byt udelane i jinak, ale na 90% to bude resitelne kondikem smile-)
    Dolů  ||  NahoruIP:85.160.164.xxx  Vloženo:10.03.2006 23:19:28       Odpovědět 


    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Re: Šikovný autoelektrikář   
    Kolik by se tam melo pridat? Ted je tam na nem napsano 470 mikro F.
    Dolů  ||  NahoruIP:88.146.137.xxx  Vloženo:11.03.2006 07:55:34       Odpovědět 


    dalik

    emisoměřič

    Příspěvků: 208

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Šikovný autoelektrikář   
    A je to urcite on? Nicmene, pripoj k nemu paralelne dalsi klidne ve stejne hodnote, a uvidis.
    Dolů  ||  NahoruIP:85.160.168.xxx  Vloženo:11.03.2006 08:35:42       Odpovědět 


    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Re: Šikovný autoelektrikář   
    Připojení dalšího kondenzátoru ke stávajícímu nepomohlo. Doba žhavení (tzv.Preheating) je stále stejná.

    Nemáte někdo schéma relé (Renault code 7700790579), podle kterého by se dalo zjistit, který kondík nebo tranzistor řídí dobu žhavení (dobu kdy jsou kontakty sepnuté vkuse)?Teplotní čidlo to není, to řídí jen dožhavování (Postheating).

    Díky Jirka
    Dolů  ||  NahoruIP:88.146.137.xxx  Vloženo:13.03.2006 17:49:07       Odpovědět 


     (1)   2  | >>





      Kód na Renaulty 21
    Zadej kód vozu:


    Nápověda
      Zkracovač odkazů
    Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz?
    KLIKNĚTE ZDE

      Forum :
    4.5.24, ravik
    Re: Srazy 2024 >>
    22.1.24, marty
    Re: Podekovani 20... >>
    18.1.24, ravik
    Re: Tento web , a... >>
    17.1.24, ravik
    Re: OFF Topic VII... >>
    2.7.23, Jan Kalina
    Re: Srazy 2023 >>
    8.5.23, Mustang
    Re: Inzerce IV >>
    23.7.22, Jan Kalina
    Re: Slovensko 202... >>
    11.1.22, marty
    Re: sbírka 2021 >>
    13.6.21, ravik
    Re: Srazy 2021 >>
    22.4.21, Vatanen
    Re: Digitální t... >>
    30.9.20, Radek
    Re: Avantime, mot... >>
    Zobraz více výpisů
      Poslední inzerát
    26.3.24, renoldak
    Inzerce nabídka auta
    PRODÁM 2 CLIA 1, 2 A 1,4 >>
    26.3.24, renoldak
    Inzerce nabídka auta
    Renault 21 RX 2.2 81KW ROK 87 >>
    21.3.24, Jan Kalina
    Inzerce nabídka auta
    R21 hatchback >>
    17.1.24, Peters
    Inzerce nabídka díly
    Re: 5x R21 na díly >>
    1.10.23, Pavel
    Inzerce nabídka auta
    Nevada >>
    4.12.22, Jan Kalina
    Inzerce nabídka auta
    Re: Nevada ph.2 s AC, 79t. >>
    Inzerce
      Poslední komentáře:
    6.1.21, Martin
    Re: Sbirka
    (k článku: Sbírka na chod r21clubu za rok 2020)
    5.1.21, Cooba
    Sbirka
    (k článku: Sbírka na chod r21clubu za rok 2020)
    16.12.12, petrnevada
    bez titulku
    (k článku: Renault 5 ( možná ) ožije...)
    16.12.12, MILAN
    bez titulku
    (k článku: Renault 5 ( možná ) ožije...)
      Počítadlo
    TOPlist

    Vytvořeno pomocí phpRS.