Různé dokumentace na renaulty je možno stahovat
ZDE
|
Renault 21 club ICQ: 179653900 tel:776 556 776 Marty © 2004 - 2021
|
|
Fórum >> Motory >> Výpis:
Odborník..? ..na Renaulty..?
Příspěvků: 2811
Zaregistrován:
10.02. 2006
| Název příspěvku: Studený TD nechce chytit a chcípe |
Poslední asi 3 dni provozu (celkem týden, ale mezi tím auto i několik dní stojí) pozoruju u turbodiesela J8S nepříjemnou věc. A to u studenýho startu mi to nechce chytnout, naskočí jakoby ne na všechny 4, kucká, klepe se, kouří, neudrží volnoběh a i po chvilce chcípne. A to i přesto, že se ho snažím lehkým přišlápnutím plynu udržet při životě. Když už chytne a zdá se, že volnoběh by mohl udržet, začnou otáčky pozvolna klesat až do chcípnutí. Když ho chci trošku víc prošlápnou, je znát nepravidelný chod. Takhle opakuju start asi 5-6x a pak už je s lehkým ohřátím vše OK, volnoběh drží a nechcípne, i při přidání jde pravidelně.
Měl jsem podezření na žhavící svíčky, resp.nějaký problém ve žhavení, protože jsem to na jaře koupil jako nestartující. Nakonec byly tehdy jen KO všechny svíčky a po jejich výměně až dosud zcela bez problémů. Dnes jsem všechny proměřil, jsou OK, šťáva do nich jde taky a ještě pár sekund po zhasnutí kontrolky předžhavení (při běžícím motoru to už nedožhavuje). Jak se motor jen trošku ohřeje, startuje to normálně, bez problémů i přímo bez žhavení, chování za jízdy beze změny, s teplým problémy nejsou.
Ropáci, nesetkali jste se s podobnýma příznakama? Stalo se to v podstatě ze dne na den, nic postupnýho. Přijde mi to, jako by motor chcípal nedostatkem nafty, ale v nádrži je půlka.. Zítra hned běžím pro nový palivový filtr, ale jinak mě nic smysluplnýho nenapadá. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.183.xxx Vloženo:28.10.2007 22:32:54 Odpovědět |
Specialista
Příspěvků: 1565
Zaregistrován:
..
| Re: Studený TD nechce chytit a chcípe |
me neco pdobnyho dela 2.2 za studena padaj otacky na 500 potom chcipne nastaruju podruhe a zas chce chcipnout ale kdyz do drzim u 2000ot tak je dobrej a potom uz v poho bylo mi receno ze to asi bude startovaci cidlo | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:77.236.210.xxx Vloženo:28.10.2007 23:19:40 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 12
Zaregistrován:
..
| Re: Studený TD nechce chytit a chcípe |
Já to měl na své 18ce, ale je to taky J8S ale hladkej. Tam pomohl novej palivovej filtr, odvzdušnění a definitivní odstřižení toho "regulátoru" startu za studena(to byla myslim ta závada). Sice to teď musim asi 10sekund po startu držet pod mírnym plynem a pak se rozjet, ale dokud tam ten regulátor byl, tak jsem startoval na 3x. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:194.213.63.xxx Vloženo:29.10.2007 15:45:42 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 290
Zaregistrován:
15.10. 2006
| Re: Studený TD nechce chytit a chcípe |
Aj mne to robí to isté. Len mi to nechcípa. Len ma náznak chcípnuťia. A po chvíľke je všetko ok. Žhaviče mám všetky v poriadku. No myslím, že to bude robiť asi regulátor žhavenia. Ale rozmýšľam, že pozriem aj trysky. Ak niekto na niečo príde dajte prosím vedieť. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.216.245.xxx Vloženo:29.10.2007 20:40:16 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 27
Zaregistrován:
..
| Re: Studený TD nechce chytit a chcípe |
presne tieto prejavy ma prerusený obvod snímača chladiacej kvapaliny u benzinu.
U TD neviem. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.212.22.xxx Vloženo:19.02.2008 17:51:02 Odpovědět |
Odborník..? ..na Renaulty..?
Příspěvků: 2811
Zaregistrován:
10.02. 2006
| Re: Studený TD nechce chytit a chcípe |
Tohle je úplně obyčejnej diesel s mechanickým vstřikem do výřivých předkomůrek Ricardo-Comet | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:160.218.144.xxx Vloženo:28.10.2007 23:25:59 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 12
Zaregistrován:
..
| Re: Studený TD nechce chytit a chcípe |
Jo zapoměl jsem pochopitelně, že ten regulátor byl KO a že pod plynem to musim startovat jen pokud je venku pod cca.5°C | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:194.213.63.xxx Vloženo:29.10.2007 15:58:09 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Studený TD nechce chytit a chcípe |
Honzo, mě to dělá taky. Naprosto stejné příznaky, akorát mi to nechcípne, ale po chvilce se to ustálí. Chystám se na výměnu vstřikovacích trysek a taky půjde pryč současné žhavící relé a dám tam regulátor žhavení české výroby, který žhaví konstantně 3 minuty u studeného motoru. Kdybys na něco přišel, prosím dej vědět...
Stibloš | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.40.89.xxx Vloženo:29.10.2007 09:42:41 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Studený TD nechce chytit a chcípe |
to hanspunk - co myslíš tím regulátorem startu? Myslíč čidlo teploty chladící kapaliny? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.137.xxx Vloženo:29.10.2007 17:52:31 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 12
Zaregistrován:
..
| Re: Studený TD nechce chytit a chcípe |
to Stiblos - tím regulátorem myslím takový ten termostat, který je napojený na chladící kapalinu a ocelovym lankem spojený se vstřikovacím čerpadlem. V podstatě automatická varianta ručního plynu, za studena by to mělo držet auto mírně pod plynem, ale nejen z mých zkušeností plyne, že pokud ten termostat nefunguje, tak to zařízení napáchá víc škody než užitku. Já to lanko mám odstřižené a krom zimních startů, kdy to musim držet malej moment pod plynem, tak je vše OK. Jak jsem psal, tak bych ale prva udělal palivovej filtr a odvzdušnění, zároveň s kontrolou těsnosti přívodů paliva, jestli to při odstavení někde nepřisaje do okruhu vzduch. Tyhle tři věci jsem na té 18ce udělal a ejhle, pomalu 25 let starej ropák mi i v tuhym mrazu startí na první-druhé otočení motoru. Jinak teda nejsem žádnej odborník, píšu jen co jsou moje zkušenosti s jinak chvályhodným motorem J8S | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:194.213.63.xxx Vloženo:30.10.2007 13:14:37 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Studený TD nechce chytit a chcípe |
No jo, to reguluje volnoběh za studena i za tepla. Když to ucvaknu, tak za tepla se bude auto hrozně třást díky nízkým otáčkám.
Po výměně trysek a palivového filtru dám vědět, jestli je to lepší. Jinak jak říkáš, J8S super motor | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.40.89.xxx Vloženo:31.10.2007 06:58:20 Odpovědět |
Odborník..? ..na Renaulty..?
Příspěvků: 2811
Zaregistrován:
10.02. 2006
| Re: Studený TD nechce chytit a chcípe |
Uff, to jsem nečekal, že se vás ozve víc, co máte podobný nevyřešený problém
Včera jsem dal nový palivový filtr a....beze změny:-/ Dnes přijdu k autu v garáži, 3x nažhavím, startuju a ani si neškytne. Napodruhý už chytil, vyjel jsem z garáže, držel se, jdu zavřít vrata a chcípnul. Hned chytnul, na udržení volnoběhu jsem mu musel trošku pomoct, ale pak už nechcípnul ani nezakolísal.Horší je, že při akceleraci začínám pozorovat i trošku prodlevu, především při akceleraci pedálem. Sešlápnu, motor trošku zareaguje, ale netáhne. Za moment se chytne a pak už normálka. Když jedu na tempomat a akceleruju jen tlačítkem, tak mi to tak nepřijde - ale to bude pouze subjektivní pocit, pedál i tempomat tahají za jedno lanko.
Možná se to opravdu zavzdušňuje. Co s tím od jara jezdím, z čerpadla zespodu ukapává trošku nafta, už jsem to tak koupil. Nic velkýho, ale ta plastová vanička pod čerpadlem je mokrá furt. Takže je dost dobře možný, že se to zavzdušňuje právě tudy. Zítra mě čeká delší cesta, tak mě to doufám nikde nenechá a doveze domů, ani jsem nestačil vyměnit klíňáky a furt na mě komp křičí zvýšeným hlasem "Achtung!...a že mám okamžitě vyměnit klínový řemen" (vozím je už 3 týdny v kufru ) | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:160.218.151.xxx Vloženo:01.11.2007 00:15:18 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 290
Zaregistrován:
15.10. 2006
| Re: Studený TD nechce chytit a chcípe |
Palivovú sústavu mam utesnenú.Nikde ani kvapka.Palivový filter som pred nedávnom tiež menil,lebo mi pri jazde motor dusilo.Tak som sa pozeral na ten termostatový sitič a mam ho aj ja nefunkčný.Chcel som ho kúpiť,no zdá sa,že to je problém.A do Renaultu sa mi nechce ísť.lebo by tam pýtali nekresťanské peniaze za to.Neviete kde sa to dá zohnať a kúpiť? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.216.245.xxx Vloženo:01.11.2007 13:34:33 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 104
Zaregistrován:
..
| Re: Studený TD nechce chytit a chcípe |
Mne to za studena a v zime tey startuje trochu horsie - obvykle 2x nazhavim a potom na cca na 2-5s trochu preslapnem pedalom a mozem ist - zhavice som skontroloval su OK ale pravdepodobne pridam na cerpadle pretoze som ho v lete stiaho takze na eK som mal dymivost 0.68 a dovolena je cez 2. Tak ocakavam ze po prestelovani cerpadle to bude lepsie - uz je treba si na to nasjt trochu casu. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:195.33.105.xxx Vloženo:01.11.2007 15:09:33 Odpovědět |
Odborník..? ..na Renaulty..?
Příspěvků: 2811
Zaregistrován:
10.02. 2006
| Re: Studený TD nechce chytit a chcípe |
Zatím jsem neměl čas to hledat na autě, kde je ten problém, ale když studený motor startuju přesně podle návodu k obsluze, tedy s plně sešlápnutým plynem dokud motor neběží, startuje to studený líp (nechytne to hned ve 100% případů, ale je to lepší). Ale problém vyřešen tímto není, jen mírně eliminován - než se objevily ty problémy, tak mi ke startu stačil jen klíček a bylo to na cvrnk. Někdy to chytne hned a bez zakuckání, někdy musím dlouho točit startérem.
Co jsem zběžně koukal do servisního manuálu, tak ten termoregulátor se dá (a má) seřizovat. Na tom ocelovým lanku je svorka, která má mít stanovenou vzdálenost od dorazu při provozní teplotě motoru, ale teprv se na to budu muset podívat, jak to tam mám. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.170.xxx Vloženo:06.11.2007 00:05:16 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Studený TD nechce chytit a chcípe |
to J.K. - s tím plně sešlápnutým plynem to je pro mě novinka. Hned odpoledne, jak pojedu z práce, tak to zkusím. Jenže mi to chytá na drc, takže ta doba plně sešlápnutého plynu bude minimální, ale uvidíme....Zítra měním trysky.
Jinak ten termoregulátor, lanko a ta svorka se šroubkem reguluje volnoběžné otáčky. Už jsem si s tím hrál za teplého motoru, kdysi jsem byl s bílou Nevadou v servisu a tam mi to přeštelovali a auto se za tepla třáslo jako osika, tak jsem si je zase zvednul.
Mám ale obavu, že tyto naše problémy jsou způsobené špatně seřízeným čerpadlem, předvstřikem. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.40.89.xxx Vloženo:06.11.2007 09:49:51 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Studený TD nechce chytit a chcípe |
Tak jsme po výměně trysek a palivového filtru, změřené tlaky ve válcích (OK) a zkontrolovaný předvstřik (ten mám malý). Dnes ráno jsem nastartoval v garáži a.......... je to dobrýýý!!! Nekucká, nehulí. Ještě uvidíme odpoledne po práci, jak to poběží - přeci jenom venku je větší zima než v garage.
Stibloš | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.40.89.xxx Vloženo:08.11.2007 07:44:32 Odpovědět |
Mr.Startovací Čidlo
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
03.08. 2017
| Re: Studený TD nechce chytit a chcípe |
Jak tak koukam, tak s naftou sou jen problemy :D, to ja rano prijdu (-20C) sednu do auta, udelam CVAK a jedu :D | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.103.131.xxx Vloženo:08.11.2007 09:05:42 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Studený TD nechce chytit a chcípe |
to P-ok-Y - nesouhlasím . Taky ráno přijdu (-20), sednu do auta, udělám cvak a jedu . A nemám tam žádnou elektroniku, žádný počítače, milion čidel, které se můžou po*rat Takže tak...a votom to je!!! | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.40.89.xxx Vloženo:08.11.2007 10:13:56 Odpovědět |
Mr.Startovací Čidlo
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
03.08. 2017
| Re: Studený TD nechce chytit a chcípe |
Ja mluvim o R21 2,2 GTX.. Zadny predzhaveni,,prste cvak :D.
406 nazhaveni potrebuje, kdyz udelam cvak hned tak nenabehnou pocitace, takze neukazuje vubec nic a nejde klima :D | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.103.131.xxx Vloženo:08.11.2007 12:27:23 Odpovědět |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE
|
29.8.24, Jan Kalina
Re: OFF Topic VII...
>>
30.7.24, Peters
Re: Srazy 2024
>>
22.1.24, marty
Re: Podekovani 20...
>>
18.1.24, ravik
Re: Tento web , a...
>>
2.7.23, Jan Kalina
Re: Srazy 2023
>>
8.5.23, Mustang
Re: Inzerce IV
>>
23.7.22, Jan Kalina
Re: Slovensko 202...
>>
11.1.22, marty
Re: sbírka 2021
>>
13.6.21, ravik
Re: Srazy 2021
>>
22.4.21, Vatanen
Re: Digitální t...
>>
30.9.20, Radek
Re: Avantime, mot...
>>
Zobraz více výpisů |
|