Různé dokumentace na renaulty je možno stahovat
ZDE
|
Renault 21 club ICQ: 179653900 tel:776 556 776 Marty © 2004 - 2021
|
|
Fórum >> Motory >> Výpis:
Dolů || Ukaž poslední příspěvek
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Název příspěvku: Hulí |
Ahojte, jsem zvyklý, že studený diesel hulí - můj modře. Ale zdá se mi, že zahřátý motor by teda hulit nemusel. Je to turbo diesel a hulí asi stále, ve větších rychlostech to není poznat, bo se to asi stačí rozplynout kolem aut jedoucích za mnou. Když tomu "přitnu", tak hulí ještě více. Ze všeho nejdřív jsem vyměnil žhavičky, ale nepomohlo. Chytá perfektně na první otočení klíčku a na první nažhavení.
Čím to může být? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.137.xxx Vloženo:04.10.2007 19:51:01 Odpovědět |
Specialista
Příspěvků: 1565
Zaregistrován:
..
| Re: Hulí |
a nemas nahodou ucpany privod vzduchu jestli tam nejde moc nafty | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:77.236.210.xxx Vloženo:04.10.2007 21:00:05 Odpovědět |
Specialista
Příspěvků: 1565
Zaregistrován:
..
| Re: Hulí |
a samozrejme malo vzuchu tak sem to myslel ja kdyz myslim to je teda narez ale na to si tady zvyknete | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:77.236.210.xxx Vloženo:04.10.2007 21:01:28 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Hulí |
má to turbo - vzduchu to tam tlačí ažaž | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.137.xxx Vloženo:04.10.2007 21:30:24 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Hulí |
si myslím, že příčin může být několik - špatně seřízené čerpadlo, vadná (é) tryska (y)- jakože ukapávají, dál raději nemyslet - pístní kroužky, ventily.....brrr, to bych nerad opravoval | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.137.xxx Vloženo:04.10.2007 21:33:30 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 687
Zaregistrován:
..
| Re: Hulí |
neřešil bych to.mě D i TD když jsem je oroštoval taky zahulili a jezdili za 4-5,5l.prostě je to starý auto | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:89.185.247.xxx Vloženo:04.10.2007 23:20:34 Odpovědět |
Odborník..? ..na Renaulty..?
Příspěvků: 2811
Zaregistrován:
10.02. 2006
| Re: Hulí |
Neřešil bych to v případě, že se neztrácí motorový olej. Pokud jo, může to být turbem, nebo motorem. Při akceleraci zahulí i novej diesel, pětadváca mi vysílá kouřový signály ikdyž akceleruju jen čudlíkem tempomatu (ale na 2.stranu přiznám, že i tím tlačítkem si někdy vychutnávám zátah turba..). A to jezdí za 6.5-8/100.
Vem ale v úvahu kvalitu nafty prodávající se v ČR. Převážně se vyrábí z ruský ropy, hodně se jí sem valí ze Slovnaftu. Horší nafta nebo špatně seřízený čerpadlo bude způsobovat spíš černý kouř, do modra to bude olejem. Oddělej hadici mezi turbem a mezichladičem a mrkni do tý hadice a do mezichladiče. Lehce mastný stěny jsou celkem běžný, ale pokud to bude mokrý, bude závada na turbu. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:160.218.153.xxx Vloženo:05.10.2007 23:23:04 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Hulí |
ok, mrknu na to. Jo a je jedno jestli za studena nebo za teplého motoru? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.137.xxx Vloženo:05.10.2007 23:32:10 Odpovědět |
Odborník..? ..na Renaulty..?
Příspěvků: 2811
Zaregistrován:
10.02. 2006
| Re: Hulí |
Kdy se na to podívat? To je jedno, bude to buď suchý (tzn.lehce mastný; úplně suchý to bude asi jen u novýho auta), tedy turbo OK, nebo mokrý (z mezichladiče i hadice by se dal olej i trošku vykapat), tedy turbo KO.
Spíš to nech trošku vychladnout, turbo bývá dost rozpálený a bolí to | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:160.218.154.xxx Vloženo:06.10.2007 12:47:44 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Hulí |
Tak jsem to komplet rozebral od vrtulek turba až k sání. Hadice - no na okraji u příruby olej byl, ale ne moc. Když jsem vytáhl chladič turba, tak jsem to z něj mohl vykapávat. Hmm, nejsem potěšen.
Kudy se ten olej do turba dostává? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.137.xxx Vloženo:06.10.2007 15:10:07 Odpovědět |
Odborník..? ..na Renaulty..?
Příspěvků: 2811
Zaregistrován:
10.02. 2006
| Re: Hulí |
Turbodmychadlo je olejem mazaný. Olej se tam přivádí trubičkou shora (některý verze mají holendr jako brzdový trubičky, jiný verze mají přírubu a 2 šroubky) a odvádí spodem hadicí.
Zatím nepropadej panice úplně, auto není nejmladší, ten olej tam je třeba za mnoho let. Propláchni ten mezichladič a hadice mezi turbem a sáním technickým benzínem, abys ten olej dostal ven, hadice vytři do sucha, IC nech vyschnout. Namontuj a zkontroluj hladinu motorovýho oleje, popř.dolej k horní rysce a zaznamenej si stav km. Dál jezdi a po třeba týdnu (nebo podle toho jak často a moc jezdíš třeba dřív) to zkontroluj znovu tím, že všechno zase jako dnes rozděláš a podíváš se dovnitř. Jinak ale hladinu motorovýho oleje kontroluj radši každý den, aby se náhodou nestalo ještě něco horšího, tzn.že by turbo vyházelo všechen olej do sání a pak krom turba bys mohl zadřít ještě i motor. Taky bys mohl omrknout vůli turba na hřídelce (jak se připojuje hadice do mezichladiče). Slabý hrk je snad vždycky, ale nejlíp bys to měl porovnávat se stejným turbem, třebas zajeď k Martymu, oddělat tu jednu hadici je na minutku. Jinak čím míň je turbodmychadlo poškozený, tím levnější je jeho oprava ve specializovaným servisu na turba.
Další test se dá udělat pokud stojíš na místě. Když totiž turbodmychadlo nemá odpor, v nižších otáčkách netlačí a točí se jakoby na prázdno. Takže když budeš prošlapovat teplý motor na místě (ne do vysokých otáček, do 3.tis.by mohlo stačit) a bude to kouřit modře, asi by to chtělo změřit tlaky ve válcích, mohly by být špatný kroužky. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:160.218.154.xxx Vloženo:06.10.2007 15:50:30 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Hulí |
Moc dík za info. Vše je vyčištěno, znovu složeno. Hřídelka má opravdu vůli, odhaduju to tak na 0,5-1 mm. Takže tudy asi olej prosakuje do hadic a je to.
Jen tak pro zajímavost - jak se pohybují ceny opravy turba? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.137.xxx Vloženo:06.10.2007 17:07:45 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 329
Zaregistrován:
03.03. 2007
| Re: Hulí |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:83.208.235.xxx Vloženo:06.10.2007 18:37:15 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Hulí |
Pro jistotu se zeptám - nemáte někdo navíc turbodmychadlo Garrett na mou R21 turbodiesel? Pokud možno v dobrém stavu . Dík | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.137.xxx Vloženo:06.10.2007 20:56:41 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 687
Zaregistrován:
..
| Re: Hulí |
zapoměl jsme podotknout,že se mi neztrácel olej,ale jan kalina vše doplnil.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:89.185.247.xxx Vloženo:06.10.2007 21:21:35 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Hulí |
Ahojte, dnes jsem provedl test kouřivosti u Martyho a následně u mě. Můžu říct, že Martymu to téměř nehulí ani za studena - má tam totiž regulátor žhavení a to žhaví konstantně až 3 minuty. Takže žádná kouřivost studeného motoru, na rozdíl ode mě. Pak jsem tu jeho projel po dálnici a dým žádný, ani při vytáčení turba, prostě OK. Hřídelka vrtulek v turbu má minimální, skoro žádná vůle. Ústí hadic je od oleje, ale asi to nemá vliv na kouření.
Pak jsem sedl do mojí studené. Originální žhavící relé asi Frantíci podcenili, po 15 s žhaví přerušovaně a motor začíná hulit. Za mnou jedoucí auta mají hold chvíli smůlu. No a při zahřátém motoru mi to taky nehulí, možná díky tomu že jsem sání komplet vyčistil od mastnot po oleji. Prostě subjektivní dojem je někdy ma*or
Takže už hulení a turbo atd NEŘEŠÍM a zaměřím se na sehnání regulátoru žhavení - viz foto. Nemáte ho někdo doma?
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.137.xxx Vloženo:07.10.2007 14:30:00 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Hulí |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.137.xxx Vloženo:07.10.2007 14:31:12 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Hulí |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.137.xxx Vloženo:07.10.2007 15:09:31 Odpovědět |
specialista na autodiagnostiku
Příspěvků: 202
Zaregistrován:
..
| Re: Hulí |
Ahoj.
Napřed bych odstranil díru chladiči vzduchu, může to být jedna z příčin kouření.
Správné plnění má být cca 0,6barů +-0,25. Měří se mezi turbem a motorem za jízdy na pětku při 80-100km/hod. Taky někdy bývá při zatížení do kopce a přidání slyšet syčení.
Jestli je tlak malý, motor nemá správný kompresní tlak, nafta špatně hoři a kouří i za tepla.
Milan | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.100.218.xxx Vloženo:07.10.2007 16:52:09 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Hulí |
Kolegové, ještě mám jeden dotaz - zkoušeli jste někdo jezdit bez toho chladiče turba? Myslím tím že by se hadice od vrtulek napojila přímo do svodů sání.....???? A jaký by to mělo vliv na výkon atd..
Dík
Stibloš | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.137.xxx Vloženo:07.10.2007 18:00:57 Odpovědět |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE
|
29.8.24, Jan Kalina
Re: OFF Topic VII...
>>
30.7.24, Peters
Re: Srazy 2024
>>
22.1.24, marty
Re: Podekovani 20...
>>
18.1.24, ravik
Re: Tento web , a...
>>
2.7.23, Jan Kalina
Re: Srazy 2023
>>
8.5.23, Mustang
Re: Inzerce IV
>>
23.7.22, Jan Kalina
Re: Slovensko 202...
>>
11.1.22, marty
Re: sbírka 2021
>>
13.6.21, ravik
Re: Srazy 2021
>>
22.4.21, Vatanen
Re: Digitální t...
>>
30.9.20, Radek
Re: Avantime, mot...
>>
Zobraz více výpisů |
|