| Hlavní stránka | Seznam rubrik | Fórum | Inzerce | Nápověda | Stahuj | Fotogalérie | Pošta | Odkazy | Aukce |
Jméno:
Heslo:


Registrace
Zapomenuté heslo

Pokud nejste přihlášeni, nemáte přístup ke všem diskusím a dalším funkcím...
  Online jsou:
nikdo
  Posl. registrovaní:
  test
  Ziton
  Fanda
  Doporučená témata:

  • TY a TVŮJ RENAULT

  • NÁLEPKY R21CLUBU

  •   Nejnovější fotografie:
  • Naši miláčci (foto)
  • Naši miláčci (foto)
  • Naši miláčci (foto)
  •   Dokumentace na R21
    Různé dokumentace na renaulty je možno stahovat
    ZDE

      Fotka dne:


      Kontakt
    Renault 21 club
    ICQ: 179653900
    tel:776 556 776
    Marty © 2004 - 2021
    Fórum >> Motory >> Výpis:


    Dolů  ||  Ukaž poslední příspěvek



    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Název příspěvku:    Hulí   
    Ahojte, jsem zvyklý, že studený diesel hulí - můj modře. Ale zdá se mi, že zahřátý motor by teda hulit nemusel. Je to turbo diesel a hulí asi stále, ve větších rychlostech to není poznat, bo se to asi stačí rozplynout kolem aut jedoucích za mnou. Když tomu "přitnu", tak hulí ještě více. Ze všeho nejdřív jsem vyměnil žhavičky, ale nepomohlo. Chytá perfektně na první otočení klíčku a na první nažhavení.

    Čím to může být?
    Dolů  ||  NahoruIP:88.146.137.xxx  Vloženo:04.10.2007 19:51:01       Odpovědět 


    jon

    Specialista

    Příspěvků: 1565

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Hulí   
    a nemas nahodou ucpany privod vzduchu jestli tam nejde moc nafty
    Dolů  ||  NahoruIP:77.236.210.xxx  Vloženo:04.10.2007 21:00:05       Odpovědět 


    jon

    Specialista

    Příspěvků: 1565

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Hulí   
    a samozrejme malo vzuchu tak sem to myslel ja kdyz myslim to je teda narez ale na to si tady zvyknete
    Dolů  ||  NahoruIP:77.236.210.xxx  Vloženo:04.10.2007 21:01:28       Odpovědět 


    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Re: Hulí   
    má to turbo - vzduchu to tam tlačí ažaž smile-)
    Dolů  ||  NahoruIP:88.146.137.xxx  Vloženo:04.10.2007 21:30:24       Odpovědět 


    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Re: Hulí   
    si myslím, že příčin může být několik - špatně seřízené čerpadlo, vadná (é) tryska (y)- jakože ukapávají, dál raději nemyslet - pístní kroužky, ventily.....brrr, to bych nerad opravoval smile-)
    Dolů  ||  NahoruIP:88.146.137.xxx  Vloženo:04.10.2007 21:33:30       Odpovědět 


    Loser

    pokročilý

    Příspěvků: 687

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Hulí   
    neřešil bych to.mě D i TD když jsem je oroštoval taky zahulili a jezdili za 4-5,5l.prostě je to starý auto
    Dolů  ||  NahoruIP:89.185.247.xxx  Vloženo:04.10.2007 23:20:34       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2811

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: Hulí   
    Neřešil bych to v případě, že se neztrácí motorový olej. Pokud jo, může to být turbem, nebo motorem. Při akceleraci zahulí i novej diesel, pětadváca mi vysílá kouřový signály ikdyž akceleruju jen čudlíkem tempomatu (ale na 2.stranu přiznám, že i tím tlačítkem si někdy vychutnávám zátah turba..). A to jezdí za 6.5-8/100.

    Vem ale v úvahu kvalitu nafty prodávající se v ČR. Převážně se vyrábí z ruský ropy, hodně se jí sem valí ze Slovnaftu. Horší nafta nebo špatně seřízený čerpadlo bude způsobovat spíš černý kouř, do modra to bude olejem. Oddělej hadici mezi turbem a mezichladičem a mrkni do tý hadice a do mezichladiče. Lehce mastný stěny jsou celkem běžný, ale pokud to bude mokrý, bude závada na turbu.
    Dolů  ||  NahoruIP:160.218.153.xxx  Vloženo:05.10.2007 23:23:04       Odpovědět 


    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Re: Hulí   
    ok, mrknu na to. Jo a je jedno jestli za studena nebo za teplého motoru?
    Dolů  ||  NahoruIP:88.146.137.xxx  Vloženo:05.10.2007 23:32:10       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2811

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: Hulí   
    Kdy se na to podívat? To je jedno, bude to buď suchý (tzn.lehce mastný; úplně suchý to bude asi jen u novýho auta), tedy turbo OK, nebo mokrý (z mezichladiče i hadice by se dal olej i trošku vykapat), tedy turbo KO.

    Spíš to nech trošku vychladnout, turbo bývá dost rozpálený a bolí to smile-)
    Dolů  ||  NahoruIP:160.218.154.xxx  Vloženo:06.10.2007 12:47:44       Odpovědět 


    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Re: Hulí   
    Tak jsem to komplet rozebral od vrtulek turba až k sání. Hadice - no na okraji u příruby olej byl, ale ne moc. Když jsem vytáhl chladič turba, tak jsem to z něj mohl vykapávat. Hmm, nejsem potěšen.

    Kudy se ten olej do turba dostává?
    Dolů  ||  NahoruIP:88.146.137.xxx  Vloženo:06.10.2007 15:10:07       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2811

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: Hulí   
    Turbodmychadlo je olejem mazaný. Olej se tam přivádí trubičkou shora (některý verze mají holendr jako brzdový trubičky, jiný verze mají přírubu a 2 šroubky) a odvádí spodem hadicí.

    Zatím nepropadej panice úplně, auto není nejmladší, ten olej tam je třeba za mnoho let. Propláchni ten mezichladič a hadice mezi turbem a sáním technickým benzínem, abys ten olej dostal ven, hadice vytři do sucha, IC nech vyschnout. Namontuj a zkontroluj hladinu motorovýho oleje, popř.dolej k horní rysce a zaznamenej si stav km. Dál jezdi a po třeba týdnu (nebo podle toho jak často a moc jezdíš třeba dřív) to zkontroluj znovu tím, že všechno zase jako dnes rozděláš a podíváš se dovnitř. Jinak ale hladinu motorovýho oleje kontroluj radši každý den, aby se náhodou nestalo ještě něco horšího, tzn.že by turbo vyházelo všechen olej do sání a pak krom turba bys mohl zadřít ještě i motor. Taky bys mohl omrknout vůli turba na hřídelce (jak se připojuje hadice do mezichladiče). Slabý hrk je snad vždycky, ale nejlíp bys to měl porovnávat se stejným turbem, třebas zajeď k Martymu, oddělat tu jednu hadici je na minutku. Jinak čím míň je turbodmychadlo poškozený, tím levnější je jeho oprava ve specializovaným servisu na turba.

    Další test se dá udělat pokud stojíš na místě. Když totiž turbodmychadlo nemá odpor, v nižších otáčkách netlačí a točí se jakoby na prázdno. Takže když budeš prošlapovat teplý motor na místě (ne do vysokých otáček, do 3.tis.by mohlo stačit) a bude to kouřit modře, asi by to chtělo změřit tlaky ve válcích, mohly by být špatný kroužky.
    Dolů  ||  NahoruIP:160.218.154.xxx  Vloženo:06.10.2007 15:50:30       Odpovědět 


    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Re: Hulí   
    Moc dík za info. Vše je vyčištěno, znovu složeno. Hřídelka má opravdu vůli, odhaduju to tak na 0,5-1 mm. Takže tudy asi olej prosakuje do hadic a je to.

    Jen tak pro zajímavost - jak se pohybují ceny opravy turba?
    Dolů  ||  NahoruIP:88.146.137.xxx  Vloženo:06.10.2007 17:07:45       Odpovědět 


    5n4k3

    pokročilý

    Příspěvků: 329

    Zaregistrován:
    03.03. 2007
    Re: Hulí   
    http://turboberounsky.firmweb.cz/



    ( http://turboberounsky.firmweb.cz/inner_typy.htm )
    Dolů  ||  NahoruIP:83.208.235.xxx  Vloženo:06.10.2007 18:37:15       Odpovědět 


    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Re: Hulí   
    Pro jistotu se zeptám - nemáte někdo navíc turbodmychadlo Garrett na mou R21 turbodiesel? Pokud možno v dobrém stavu smile-) . Dík
    Dolů  ||  NahoruIP:88.146.137.xxx  Vloženo:06.10.2007 20:56:41       Odpovědět 


    Loser

    pokročilý

    Příspěvků: 687

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Hulí   
    zapoměl jsme podotknout,že se mi neztrácel olej,ale jan kalina vše doplnil.



    Dolů  ||  NahoruIP:89.185.247.xxx  Vloženo:06.10.2007 21:21:35       Odpovědět 


    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Re: Hulí   
    Ahojte, dnes jsem provedl test kouřivosti u Martyho a následně u mě. Můžu říct, že Martymu to téměř nehulí ani za studena - má tam totiž regulátor žhavení a to žhaví konstantně až 3 minuty. Takže žádná kouřivost studeného motoru, na rozdíl ode mě. Pak jsem tu jeho projel po dálnici a dým žádný, ani při vytáčení turba, prostě OK. Hřídelka vrtulek v turbu má minimální, skoro žádná vůle. Ústí hadic je od oleje, ale asi to nemá vliv na kouření.

    Pak jsem sedl do mojí studené. Originální žhavící relé asi Frantíci podcenili, po 15 s žhaví přerušovaně a motor začíná hulit. Za mnou jedoucí auta mají hold chvíli smůlu. No a při zahřátém motoru mi to taky nehulí, možná díky tomu že jsem sání komplet vyčistil od mastnot po oleji. Prostě subjektivní dojem je někdy ma*or smile-)

    Takže už hulení a turbo atd NEŘEŠÍM a zaměřím se na sehnání regulátoru žhavení - viz foto. Nemáte ho někdo doma? smile-)

    Dolů  ||  NahoruIP:88.146.137.xxx  Vloženo:07.10.2007 14:30:00       Odpovědět 


    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Re: Hulí   
    http://www.r21club.com/obrazky/1438.jpg
    Dolů  ||  NahoruIP:88.146.137.xxx  Vloženo:07.10.2007 14:31:12       Odpovědět 


    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Re: Hulí   
    Tady ho mají určitě smile-)

    http://www.mikroelektronika.com/clanekb.php4?lang=7&id_sk=10&id_sk2=62&id_sk3=0#253

    Dolů  ||  NahoruIP:88.146.137.xxx  Vloženo:07.10.2007 15:09:31       Odpovědět 


    MILAN

    specialista na autodiagnostiku

    Příspěvků: 202

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Hulí   
    Ahoj.

    Napřed bych odstranil díru chladiči vzduchu, může to být jedna z příčin kouření.

    Správné plnění má být cca 0,6barů +-0,25. Měří se mezi turbem a motorem za jízdy na pětku při 80-100km/hod. Taky někdy bývá při zatížení do kopce a přidání slyšet syčení.

    Jestli je tlak malý, motor nemá správný kompresní tlak, nafta špatně hoři a kouří i za tepla.

    Milan
    Dolů  ||  NahoruIP:88.100.218.xxx  Vloženo:07.10.2007 16:52:09       Odpovědět 


    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Re: Hulí   
    Kolegové, ještě mám jeden dotaz - zkoušeli jste někdo jezdit bez toho chladiče turba? Myslím tím že by se hadice od vrtulek napojila přímo do svodů sání.....???? A jaký by to mělo vliv na výkon atd..

    Dík

    Stibloš
    Dolů  ||  NahoruIP:88.146.137.xxx  Vloženo:07.10.2007 18:00:57       Odpovědět 





      Kód na Renaulty 21
    Zadej kód vozu:


    Nápověda
      Zkracovač odkazů
    Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz?
    KLIKNĚTE ZDE

      Forum :
    29.8.24, Jan Kalina
    Re: OFF Topic VII... >>
    30.7.24, Peters
    Re: Srazy 2024 >>
    22.1.24, marty
    Re: Podekovani 20... >>
    18.1.24, ravik
    Re: Tento web , a... >>
    2.7.23, Jan Kalina
    Re: Srazy 2023 >>
    8.5.23, Mustang
    Re: Inzerce IV >>
    23.7.22, Jan Kalina
    Re: Slovensko 202... >>
    11.1.22, marty
    Re: sbírka 2021 >>
    13.6.21, ravik
    Re: Srazy 2021 >>
    22.4.21, Vatanen
    Re: Digitální t... >>
    30.9.20, Radek
    Re: Avantime, mot... >>
    Zobraz více výpisů
      Poslední inzerát
    26.3.24, renoldak
    Inzerce nabídka auta
    PRODÁM 2 CLIA 1, 2 A 1,4 >>
    26.3.24, renoldak
    Inzerce nabídka auta
    Renault 21 RX 2.2 81KW ROK 87 >>
    21.3.24, Jan Kalina
    Inzerce nabídka auta
    R21 hatchback >>
    17.1.24, Peters
    Inzerce nabídka díly
    Re: 5x R21 na díly >>
    1.10.23, Pavel
    Inzerce nabídka auta
    Nevada >>
    4.12.22, Jan Kalina
    Inzerce nabídka auta
    Re: Nevada ph.2 s AC, 79t. >>
    Inzerce
      Poslední komentáře:
    6.1.21, Martin
    Re: Sbirka
    (k článku: Sbírka na chod r21clubu za rok 2020)
    5.1.21, Cooba
    Sbirka
    (k článku: Sbírka na chod r21clubu za rok 2020)
    16.12.12, petrnevada
    bez titulku
    (k článku: Renault 5 ( možná ) ožije...)
    16.12.12, MILAN
    bez titulku
    (k článku: Renault 5 ( možná ) ožije...)
      Počítadlo
    TOPlist

    Vytvořeno pomocí phpRS.