Různé dokumentace na renaulty je možno stahovat
ZDE
|
Renault 21 club ICQ: 179653900 tel:776 556 776 Marty © 2004 - 2021
|
|
Fórum >> Motory >> Výpis:
Dolů || Ukaž poslední příspěvek
nováček
Příspěvků: 25
Zaregistrován:
..
| Název příspěvku: 4x4 Problém |
Ahoj mám dotaz. Mám Renault 21 2.2 4X4 když parkuji a mám zapnuto 4x2 není problém. Ale při 4x4 auto jakoby brzdí, prostě se mu nechce. Chápu že to bude různým otáčením předních a zadních kol, ale nemela by to řesit visko spojka? Máte nekdo stejný problém? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.220.214.xxx Vloženo:23.12.2006 22:49:27 Odpovědět |
Odborník..? ..na Renaulty..?
Příspěvků: 2811
Zaregistrován:
10.02. 2006
| Re: 4x4 Problém |
Jasně že to má řešit visko-spojka. A u Tebe už neřeší, páč má po tanečních, slušně řečeno. A lepší už to nebude.. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.173.xxx Vloženo:25.12.2006 10:17:01 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 25
Zaregistrován:
..
| Re: 4x4 Problém |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:193.165.105.xxx Vloženo:02.01.2007 10:22:55 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 329
Zaregistrován:
03.03. 2007
| Re: 4x4 Problém |
Jelikož některé moje poznatky se rozcházejí se znalostmi/domněnkami Honzy Kaliny, tak bych si to chtěl trochu upřesnit, a vpodstatě se ho tímto příspěvkem zeptat na pár věcí. V žádném případě se nejedná o nic jíneho, než se pokusit zjistit jak to opravdu je.
Nejdřív ohledně pohonů 4x4 u R21. Co jsem koukal na typy pohonů a převodovek, tak když jsem si podle TecDocu vypsal modely R21 s pohonem 4x4 (sedan - 2.0 4x4 L48R; 2.0 Turbo 4x4 L485,L48L; 2.2 4x4 L48K, hatchback - 2.0 4x4 B48R,B48Y; 2.2 4x4 B48K,
kombik- 2.0 4x4 K48C; 2.2 4x4 K48K; 2.1 D 4x4 K486 + X483), tak potom podle Dialogysu se převodovka UN7, čily stálý pohon 4x4 vyskytuje jen u sedanů a hatchbacků a převodovka NG7, volitelný pohon 4x2/4x4 jen u nevad. I v anglických PDFkách píšou že volitelný pohon je u K48x (savanna) a převodovka NG7 je u "savanna 4x4". Ovšem nenarazil jsem že by někde vylučovali že nemůže být UN7 u nevady, tam uvádějí pro X48.
A další věc je výše diskutovaný problém při parkování s nevadou a zapnutým 4x4. Čerpám z anglických PDF, kde píšou, že při parkování na povrchu s dobrou přilnavostí musí být pohon v režimu 4x2, jinak může být s parkováním problém, jak je psáno v prvním příspevku, jakoby to brzdí a prostě se tomu nechce. Po tomhle zjištění jsem se kouknul do PDF s převodovkami a u převodovky NG7 jsem nikde nenašel, že by měla mít viskozní spojku.
A ještě jedna věc, když je viskozní spojka špatná, tak bych spíš řek, že nebude přenášet náhon na zadní kola, než že bude trvale sepnuta a nepřipustí žádný rozdíly v otáčení. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.71.146.xxx Vloženo:01.05.2009 14:29:47 Odpovědět |
Odborník..? ..na Renaulty..?
Příspěvků: 2811
Zaregistrován:
10.02. 2006
| Re: 4x4 Problém |
Na tohleto se zase někdy budu muset podívat, protože toho moc nevím. Když něco hledám, tak najdu jen dílčí potřebný informace, budu to muset pojmout komplexně8) | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.161.147.xxx Vloženo:03.05.2009 21:41:40 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 35
Zaregistrován:
..
| Re: 4x4 Problém |
bude to tim že tlačíš motorem všechna kola (poloody kardan setrvačník a další krávoviny | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:90.179.6.xxx Vloženo:02.06.2009 14:05:33 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 35
Zaregistrován:
..
| Re: 4x4 Problém |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:90.179.6.xxx Vloženo:02.06.2009 14:07:15 Odpovědět |
Specialista
Příspěvků: 1565
Zaregistrován:
..
| Re: 4x4 Problém |
tak ono setrvacnik a dalsi ''kraviny'' tam mas i normalne | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:77.236.210.xxx Vloženo:02.06.2009 16:24:40 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 329
Zaregistrován:
03.03. 2007
| Re: 4x4 Problém |
Kdepak, rozhodně to nebude tím, že motor musí pohánět všechny 4 kola, ve smyslu, že by mu to bralo výkon. To co je popisováno v prvním příspěvku značí na to, že někde je zabráněno různému natáčení kol vůči sobě, tzn například uzavřený nápravový nebo mezinapravový diferenciál (u R21 viskospojka). A jak jsem psal výš, ačkoliv se mi to zdá divný, tak u Nevady 4x4 jsem nenašel, že by tu mezinápravovu viskospojku měla, ale nevim, naživo jsem jí nikdy neviděl. U sedanů a hatchbacků, kde je stálý pohon 4x4 tento problém neni a taky jsou poháněna všechna kola, aspoň já jsem s tim u žádný svojí quadry problém neměl a můžu bez problémů jezdit "na místě" dokolečka, ovšem jakmile uzavřu zadní diferenciál, tak hned se tomu neche zatáčet. Ještě by tu moh hrát roly rozvor podvozku, Turba ho mají nejmenší, kdežto Nevady největší. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.71.146.xxx Vloženo:02.06.2009 20:45:54 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 657
Zaregistrován:
..
| Re: 4x4 Problém |
přesně tak. i pajero se tak bez mezinápravovýho diferáku chová. taky se s nim na 4x4 má jezdit jen na kluzkym (měkym) povrchu protože tam vznikaj velký pnutí | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.207.183.xxx Vloženo:02.06.2009 21:19:47 Odpovědět |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE
|
29.8.24, Jan Kalina
Re: OFF Topic VII...
>>
30.7.24, Peters
Re: Srazy 2024
>>
22.1.24, marty
Re: Podekovani 20...
>>
18.1.24, ravik
Re: Tento web , a...
>>
2.7.23, Jan Kalina
Re: Srazy 2023
>>
8.5.23, Mustang
Re: Inzerce IV
>>
23.7.22, Jan Kalina
Re: Slovensko 202...
>>
11.1.22, marty
Re: sbírka 2021
>>
13.6.21, ravik
Re: Srazy 2021
>>
22.4.21, Vatanen
Re: Digitální t...
>>
30.9.20, Radek
Re: Avantime, mot...
>>
Zobraz více výpisů |
|