Různé dokumentace na renaulty je možno stahovat
ZDE
|
Renault 21 club ICQ: 179653900 tel:776 556 776 Marty © 2004 - 2021
|
|
Fórum >> Motory >> Výpis:
nováček
Příspěvků: 14
Zaregistrován:
..
| Název příspěvku: Motor..... |
R21(1979),2.2,2156,79kW(107PS),Ahojte,takže po chvilce a ve zkratce:Vzhledem že jsem svému vozítku upgradeoval na zimu brzdy, tj. kotoučky a destičky a v podstatě i disky + gumy...To by pro začátek stačilo, ještě jsem kontroloval motor a ejhle:Olej v pořádku 1mm pod horní riskou, vzduchu OK, sání čisté, uložení jakš takš,Ještě zbývalo změřit zda je lambda OK, fakt je že od doby kdy jsem ho koupil jsem nějak nevyměnil rozvoďák a kladku (což byla chyba zjištuji až tak nějak teď pravděpodobně...), po nastartování OK, volnoběh cca 750otáček a stabilní jak studený tak i teplý,došteloval jsem plynové lanko do napnutého stavu před sepnutím čidla.Cvaknul jsem si měřítko na lambdu dále pak na zapalovací kable a kablik od řídící jednotky dale pak kablik od čidla vzduchu,na sedátko jsem šikově nainstalil zrcátko... a jdem na to...1500 otáček dobré, všechno stab. mírně kolísalo napětí od čidla vzduchu, 2500otáček OK,3500otáček,OK, 5k.. a trošku jsem ještě přidal... pak bylo jenom mírné cvak téměř nepostřehnutelné a zaklapalo cosi v motoru.. a okamžitě to chcíplo...Tak a co teď.. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.80.64.xxx Vloženo:11.11.2006 01:40:42 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 14
Zaregistrován:
..
| Re: Motor..... |
Po opětovném nastartování,v motoru mírně zaklapalo, ale naskočil,poměrně tiše si předl opět na 750 otáček.. ale bylo slyšet pomálé klapání... sice tiché ale po dotyku na motor hmatem cítitelné...po přidání na 1000 otáček se klapání značně přihásilo o slovo..Tak si říkám že už bych se na to moh..... No dotlačil jsem to do jednoho servisu,tam se se mnou radši nebavili že toho mají moc(výmluva..sice blbá ale výmluva...)Kamoš že do toho prej bude koukat až v pondělí...Ještě se mi nabídnul jeden,že se na to podívá. Telefonát před asi půlhodinkou.. Vadná vačka...hm dobré a co s tím teď?.... Nějaké nápady...?Předpokládám že to vzniklo asi tak že přeskočil rozvoďáček o zoubek a trošku si to pošteloval dle svého.... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.80.64.xxx Vloženo:11.11.2006 01:47:38 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Motor..... |
Zdar, no třeba kecám, ale při 5000 otáčkách se nediv, že ti přeskočil... Stará auta nemůžeš tak trápit | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.137.xxx Vloženo:11.11.2006 11:36:19 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 14
Zaregistrován:
..
| Re: Motor..... |
Čau, no možné to je ale doteďkajc to nemám oficiálně potvrzeno,pač sem se do toho nekoukal sám a takový ti opraváři co to hádaj dle zvuku no nevím nevím..Takže nejlepší varianta je to rozdělati a zkoumat... předpokládám.. A nebo už rovnou shánět celý motor nebo popř alespoň části už teď...??? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.80.64.xxx Vloženo:11.11.2006 11:43:58 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 516
Zaregistrován:
04.06. 2005
| Re: Motor..... |
No s těma točkama je to možné, já se pohybuji v otáčkách 1800 - 2500. Zbytečně přetáčet starý motor je hovadina. Kontrolovals ventily a vahadla? Já bych zase na ten nový motor moc nepospíchal. Pokud by se totálně rozesraly rozvody, tak pochybuju, že by motor fungoval. Většinou to odnesou ventily a vahadla(ohnuté, zlomené) no a horší varianta píst ojnice. Klepání mi dělávalo málo oleje v motoru, ale když říkáš, že jsi ho kontroloval, tak to padá. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.71.66.xxx Vloženo:11.11.2006 13:32:07 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 14
Zaregistrován:
..
| Re: Motor..... |
Takže další telefonátek... Scíplo a už to nejde natočit vubec...Takže fakt už teda nevím.Večer se na to jedu skouknout do dílny a projistotu si beru modráky s sebou..Takže jsem zvědavej... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.80.64.xxx Vloženo:11.11.2006 15:25:50 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 516
Zaregistrován:
04.06. 2005
| Re: Motor..... |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.71.66.xxx Vloženo:11.11.2006 18:33:42 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 14
Zaregistrován:
..
| Re: Motor..... |
No já se nevzdám, během tejdna rozeberu celou hlavu a uvidí se.. Vzhledem k tomu že jsem koukal do techničáku atd... tak sem došel k pár zajímavejm faktům... Motor J7T L754,81,5kW(zajímavé většinou uvádějí 79kW).Stav je totálně zakouslý motor.Co jsem koukal na obázky v knížečce kterou jsem k auti zároveň dostal,Tak o uvedeném motoru tam není ani zmínka,ale nejvíc se skutečnosti podobá obrázek motoru J7R - J6R. Takže z toho mám pěně haló.. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:194.213.39.xxx Vloženo:11.11.2006 20:41:24 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 14
Zaregistrován:
..
| Re: Motor..... |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:194.213.39.xxx Vloženo:11.11.2006 20:59:05 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 137
Zaregistrován:
29.05. 2005
| Re: Motor..... |
Nevidím důvod, proč by měl při otáčkách kolem 5 000 samovolně přeskočit rozvoďák, samozřejmě v případě že je v pořádku a správně napnutý. Tohle riziko je podle mě daleko větší při nešetrném přeřazení kdy se otáčky změní prodce. Mám auto s tímhle motorem právě deset let, a i když při běžné jízdě stačí rozsah 2 - 2,5 tisíce otáček, za které se motor odmění nízkou spotřebou, při předjíždění tam na dvojku a trojku pět tisíc občas bylo a problémy jsem nezaznamenal. Motor by nejspíš nepřežil, kdyby jsi jel dvěstě s plynem na podlaze přes Německo, ale krátkodobě by mu to nemělo vadit. Jestli máš jen kouslý píst(y) ve válci, a klikovka je v pořádku, tak je to celkem dobře opravitelné. To uvidíš podle stavu pístů a vložek válců. Stojí ale za úvahu, jestli levněji neseženeš celý funkční motor z vrakáče.
S tím výkonem je to jednoduché. Tenhle motor má skutečně 79 kW. Rozdíl vznikl asi tím, že to někdo do katalogů přepočítával z koní. A podle německých údajů a norem vychází trochu něco jiného než podle francouzských. Takže když vezmeš francouzské koníky a přepočítáš je na kW podle německé normy, vyjde ti těch 81,5 kW.
Motory J7R a J6R by měly být starší varianty, pokud vím tak existovaly MPI bez katalyzátoru s výkonem 85 kW. Potom ještě existovaly 2,0 s karburátorem, taky kolem 85 kW, a 2,0 MPI s katalyzátorem, 74 kW, ale ty se do R 21 běžně nedávaly.
Ještě jsem si vzpoměl - na Mercedes classic fóru byly hromy a blesky na oleje Starline od Autokelly. Staré Mercedesy totiž mají tlakoměry oleje, a se Starline stačilo pár km ostřejší jízdy, a tlak oleje spadl na kritickou mez. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:80.78.146.xxx Vloženo:12.11.2006 16:35:32 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 255
Zaregistrován:
..
| Re: Motor..... |
jejda to mi rikate ze to nemam vytacet az ted? dneska sem si dal RR na 190km/h, a jel sem asi na 5200-5500 ot/min cca 10 minut, teplota pomalu ale jiste lezla nahoru, tak nevim byt ten usek delsi tak by sme mozna i varili ;) | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.158.158.xxx Vloženo:11.11.2006 22:40:43 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 14
Zaregistrován:
..
| Re: Motor..... |
Ten olej nevím, co se týče toho žraní tak jsem na to tak nějak byl zvyklý tak mě to ani nepřišlo... Ještě jsem neměl čas to ani pořádně zkoumat... Pokud máte někdo tip na to kde sehnat náhradní motor tak sem s ním... Nebo pokud ho máte... tak sem taky.... jo ještě nejrychlejší spojka MT: 777271849 .. dííky kluci a holky | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.80.64.xxx Vloženo:12.11.2006 23:33:37 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 224
Zaregistrován:
..
| Re: Motor..... |
to mas GTcko, to iste co ja... skusal si ci ti viac nezere? ja ho vytacam az do kritiky a stale slape... keby ti preskocil remen, tak sa to najprv ukaze na spotrebe, to som zazil, keby ti preskocil o viac, tak sa ti zrazia ventily,m a to by ti skapinalo, alebo by si ani nenastartoval... ale skus otvorit dekel na hlave a skontroluj tu vacku... mohlo sa z nej kusok ulomit, alebo mozes mat aj zle puzdro, v ktorom je osadena...
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.216.156.xxx Vloženo:12.11.2006 01:11:33 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 14
Zaregistrován:
..
| Re: Motor..... |
Jo ještě jedna věcička... Když už to budu rozebírat... tak bych potřeboval poradit jak se ten rozvod ve finále fázuje....Kdybych to nedejbože svépomocí složil sám... díky... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.80.64.xxx Vloženo:12.11.2006 23:35:31 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 224
Zaregistrován:
..
| Re: Motor..... |
no je to komplikovane, ako ti to vysvetlim ja, a potom budes musiet ist s tym aj tak na masinu...
1. daj si prvy valec do hornej polohy, uplne max. to uropbis tak, ze vopchas do diery pre sviecku srobovak
2. vacku natoc tak, aby si mal oba ventili zatvorene, a polec mal na jednom vyvode.
3. ja som to robil na skodovke, a fungovalo to. Ale bolo by dobre, si zistit postupnost valcov.
4.po tomto, by si mal v pohode jazdit, ale doporucil by som ist stym do servisu na stroboskop, aby ti to zestelovali uplne presne | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.216.156.xxx Vloženo:13.11.2006 00:00:46 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 137
Zaregistrován:
29.05. 2005
| Re: Motor..... |
V podstatě to zas tak složité není. Na krycím plechu máš v místech kde jsou řemenice rozvodů díry, kterými jsou vidět značky. Jinak máš vyndané svíčky, a odmontované ventilové víko. Nastavíš první válec přesně do horní úvrati, a na řemenici rozvodů na klikovce by měla být tím okénkem vidět značka. Podobná značka by měla být vidět i okénkem u řemenice vačky. A hlavně - přesně v okamžiku horní úvrati by se ti u prvního nebo čtvrtého válce měl právě zavírat výfukový a otevírat sací ventil. Rozdíl jednoho zubu už je natolik výrazný, že to nespleteš. Motorem se točí přes zvednuté přední kolo a zařazenou pětku, nikdy golou za matice řemenic, hlavně ne té vačkové, a vůbec nikdy proti směru točení. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:80.78.146.xxx Vloženo:13.11.2006 18:20:27 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 14
Zaregistrován:
..
| Re: Motor..... |
No tak to bude ještě zajimavy... Vzhledem k tomu že pár měřítek mám doma .. a další zbytek postavit nebude problém...Předpokládám že ta hlavní sranda teprve přijde až to budu montit dohromady.. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.80.64.xxx Vloženo:13.11.2006 00:04:24 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 657
Zaregistrován:
..
| Re: Motor..... |
pokud budeš mít ohlý ventily, tak radim rovnou vyměnit motor. taky jsem se snažil nejdřív opravit hlavu, pak koupit novou a pak sem stejně musel koupit motor. protože po potkání to začalo žrát olej | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:82.208.37.xxx Vloženo:14.11.2006 21:44:00 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 14
Zaregistrován:
..
| Re: Motor..... |
Jako o tom motoru uvažuju až sakra moc a to jsem ještě neměl čas to rozebrat...Nemáte opravdu nějakej tip kde ho sehnat...Najisto? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.191.111.xxx Vloženo:14.11.2006 22:47:05 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 128
Zaregistrován:
..
| Re: Motor..... |
dj_god: 2,2i motor mám na prodej, kdybys potřeboval, mám sice jednoho zájemce, ale ještě se nevymáčknul, takže je stále volný - nemá čidlo na olej, čidlo na vodu, rozdělovač, alternátor a startér, jinak je kompletní a má najeto cca 200tisíc km cenovka by byla okolo 3000 Kč, jinak je ještě v autě, takže není problém jej i odzkoušet jsem z prahy, motor mám na chatě, která je cca 40km (u Benešova) | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:89.176.15.xxx Vloženo:16.11.2006 19:15:12 Odpovědět |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE
|
29.8.24, Jan Kalina
Re: OFF Topic VII...
>>
30.7.24, Peters
Re: Srazy 2024
>>
22.1.24, marty
Re: Podekovani 20...
>>
18.1.24, ravik
Re: Tento web , a...
>>
2.7.23, Jan Kalina
Re: Srazy 2023
>>
8.5.23, Mustang
Re: Inzerce IV
>>
23.7.22, Jan Kalina
Re: Slovensko 202...
>>
11.1.22, marty
Re: sbírka 2021
>>
13.6.21, ravik
Re: Srazy 2021
>>
22.4.21, Vatanen
Re: Digitální t...
>>
30.9.20, Radek
Re: Avantime, mot...
>>
Zobraz více výpisů |
|