Různé dokumentace na renaulty je možno stahovat
ZDE
|
A takhle po odrezovaci kure. |
Renault 21 club ICQ: 179653900 tel:776 556 776 Marty © 2004 - 2021
|
|
Fórum >> Ostatní >> Výpis:
nováček
Příspěvků: 4
Zaregistrován:
..
| Název příspěvku: startování |
Již jsem stačil přečíst několik příspěvků, hledám radu jak vzteklý neb mě asi čeká odtažení auta do servisu a následná oprava. Co mi to dělá? Startér jen cvaká a netočí. Baterii jsem doťuknul, měla by být ještě dobrá. Je divné, že asi měsíc to jde i nejde, prostě zastavím, nsatsrtuji podruhé nenastartuji, musím čekat a zkoušet a pak to jde. Klíček jsem musel otočit rychle až nadoraz a pak to taky šlo. Od včera od rána, zrovna, když jsem auto nutné potřeboval už to jenom cvaká a nestartuje, tak jsem v čudu. Nebo mi někdo poradí, je to na servis? V jednom příspěvku někdo našel bílý vypadlý kablík, ale nepíše kde dole nahoře? No nic, mějte se všichni fajnově.
No jo. zapomněl jsem napsat, že mám Renault R21 1,8, 66kW, vstřikování, GTS r.v.1987 sedan. Dík za informace. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.209.198.xxx Vloženo:16.10.2006 09:01:18 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 191
Zaregistrován:
..
| Re: startování |
hm, mne sa to stalo s tym kablikom, ten bol vlastne dole, ja som mal to stastie, ze sa mi ho podarilo nahmatat, lebo vidiet to zhora nebolo, stalo sa mi to v meste, prisiel som, odstavil, a ked som chcel odist tak ani cuk... Nezistoval som v elektrike o com ten kablik bol, ale nastastie mi to vtedy nejako intuitivne dobilo skontrolovat kable na starteri.... a tek som tam strcil ruku, tak som nasiel jeden volny, le som hladal odkial je .... v priipade potreby urobim foto .... Ak mas niekde moznost ist na rampu alebo do jamy, tak chod a skontrloluj si to najprv sám... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.5.199.xxx Vloženo:16.10.2006 09:21:21 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 36
Zaregistrován:
..
| Re: startování |
Presne to isté som mal aj ja.....zaoxidované kontakty....po vyčistení...NO PROBLEM.... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.81.184.xxx Vloženo:16.10.2006 10:10:54 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 4
Zaregistrován:
..
| Re: startování |
dík za rady, takže to bylo...ano vyndat startér, vyčistit, nové uhlíky, zkontrolovat, očistit kontakty a šlape jako nový a tiše, taky jsem na to nebyl takto zvyklý
ale...auto občas jede na 3 válce a vždy za nějaký čas se zašpiní a zamokří jedna ze svíček, tak nezbývá, než všechny vyměnit za jiné a zase to jede, potom zase je očistit a čekat na stejný problém
...nevíte někdo proč to čas od času nějaký válec udělá? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.209.198.xxx Vloženo:20.10.2006 13:56:42 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 61
Zaregistrován:
..
| Re: startování |
Před měsícem jsem řešil naprosto stejný problém - nakonec pomohla výměna uhlíků...
a startér jel jako ďas (na takový otáčky startéru jsem předtím nebyl zvyklý)
Ale před týdnem jsem musel vyndat baterii a ejhle - po opětovném namontování totéž znovu v černobílém!
No nabil jsem ji... a zas jen CVAK...
Nakonec pomohlo očištění kontaktů káblíků u baterie... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.71.179.xxx Vloženo:16.10.2006 16:20:56 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 12
Zaregistrován:
..
| Re: startování |
Pokud starter jen cvakne a neroztočí se,pak je několik možností proč tomu tak je-může to býs špatná kostra mezi motorem a karoserií,může být načatý samotný stratér-uhlíky,spínač kotvy,nebo může být na pokraji umření spínačka(ale vzhledem k tomu,že cvaká,tak ta bude asi OK).Rozhlédni se po kostrách a vyhoď starter,kuchni ho a mrkni na uhlíky v něm(může zůstávat viset,nebo je sjetý-stačí jeden a už nejede).Zeťákovi na Cliu to dělaly kostry na levém podběhu,po očištění a řádném dotažení startuje jak o život.Tož asi tak k tomu cvakání a netočení... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:80.251.248.xxx Vloženo:16.10.2006 09:57:19 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 516
Zaregistrován:
04.06. 2005
| Re: startování |
No nechci strašit, ale může to být :
- těsnění pod hlavou
- prsklý nebo opotřebovaný kroužek pístu
- špatně dosedající ventil, případně lehce podpálený
- vydřené vodítko dříku ventilu
- a bože snad né, prasklá palice
- taky to může být kabelama na svíčkách
Příčin může být velmi mnoho a skoro každá tato závada má ještě nějaký sekundární projev mimo zmiňovaný problém. Do válce se napříklat může třeba skrze těsnění dostávat vlhkost a svíčka nezajiskří, pak se zahází a už nejde. U škodovek to většinou bylo to těsnění pod hlavou. Jenomže škodovka má těsnění za 100 a rendíky za 800 a to je na testování poměrně hodně. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.71.66.xxx Vloženo:20.10.2006 16:32:07 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 12
Zaregistrován:
..
| Re: startování |
Vorkoholik to shrnul výstižně-pokud je to pořád ten samý válec,tak by to svědčilo o připečených kroužcích,špatném kabelu ke svíčce ,nebo fouklé těsnění pod hlavou,ale to asi až jako nejhorší varianta,u benzínů to nebývá tak častá závada jako u ropáků.Zkus do toho jednoho válce přes noc,nebo přes den kdy nepojedeš injekční stříkačkou stříknout trochu petroleje-povolí karbon a mírně připečený kroužek povolí a zatěsní.Nezapomeň před montáží svíčky zpět protočit motor a vystříkat zbylý petrák ven.Pokud trocha nateče do oleje tak by to nemělo vadit-olej se na zimu běžně petrákem ředí(aspoň před 25 lety se to dělalo,co si pamatuju z vojny)-ale vážně,ničemu to neublíží.Když zaleješ všecny válce tak se viditelně zvýší tlaky. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:80.251.248.xxx Vloženo:21.10.2006 16:49:48 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 4
Zaregistrován:
..
| Re: startování |
Tak to s tím petrolejem bych si nelajznul a vorkoholik může mít v lecčems pravdu, kabely jsem jako celou sadu již měnil a na základní diagnostice jsem byl také.
Přidám ale ještě jeden postřeh
...ráno nastartuji, motor se rozběhne zvukem jakoby na tři válce, posléze otáčky mírně poklesnou a motor běží zdánlivě pravidelně, jako když říká, tak teď běžím na čtyři válce, ale vyzkoušej si mě
...a opravdu po sešlápnutí plynu chcípne, musím to lehounce a nenápadně několikrát prošlápnout a teprve když po pořádném sešlápnutí nechcípá tak mám jistotu, že motor běží již pravidelně a že nechcípne - potom se to už během dne nikdy nestane
...tak to mě trápí, co s tím? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.209.198.xxx Vloženo:23.10.2006 14:56:42 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 19
Zaregistrován:
..
| Re: startování |
Já mám stejný problém, ale pozoroval jsem, že to může dělat potenciometr polohy škrtící klapky. Navíc se mi to projevuje, když lehce, ale opravdu lehce sešlápnu plyn (jen ho polechtám), tak se začne jakoby dusit. Zkusím, až budu mít čas, rozdělat ten potenciometr a nebo ho zkusit seřídit, protože tam je ještě spínač volnoběžných otáček a pokud to je rozhozené, tak by to mohlo dělat problémy. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:195.146.116.xxx Vloženo:24.10.2006 15:58:54 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 137
Zaregistrován:
29.05. 2005
| Re: startování |
Chlapi, kde tam pořád na škrtící klapce berete ten potenciometr? Žádný tam není a nikdy nebyl, jenom mikrospínače pro volnoběh a plný plyn.
To že auto při studeném motoru po nastartování chytlo a hned zase chcíplo mě u 2,2 / 79 kW dělal snímač teploty chladící kapaliny. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:80.78.146.xxx Vloženo:31.10.2006 11:22:04 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 19
Zaregistrován:
..
| Re: startování |
Promiň, ale budu ti oponovat. Podle tvého tvrzení je na škrtící klapce pouze spínač volnoběhu a plný plyn, tudíž auto jede na volnoběh a nebo potom na plný plyn a mezi tím nic není. Počítač potřebuje nějaký snímač na to jak moc šlapeš na pedál. Potenciometr tam opravdu je a jsou tam i ty spínače. Něktará auta to mají zvlašť, ale já to mám dohromady a na škrtící klapce je to naproti kladce od plynu, taková černá krabička a z ní vedou jeden nebo dva svazky drátů. S tím čidlem na vodu máš pravdu, ale tady je problém v tom, že po nastartování motor běží, ale po sešlápnutí plynu chce zhasnout, v tom je zakopaný pes. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:195.146.116.xxx Vloženo:31.10.2006 13:54:05 Odpovědět |
emisoměřič
Příspěvků: 208
Zaregistrován:
..
| Re: startování |
Mel jsem sveho casu R25 2,2i a taky jsem tam potenciometr nemel, jen ty spinace (volnobeh + plny plyn) v krabicce, ktera pripomina potenciometr. Ani ve schematu potenciometr neni.
Btw: prolezl jsem vsechny schemata co na motory R21 mam, a zadny nema potenciometr skrtici klapky. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.240.190.xxx Vloženo:31.10.2006 14:26:19 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 516
Zaregistrován:
04.06. 2005
| Re: startování |
Musím konstatovat, že zběhnutý pojem POTENCIOMETR je mylný. Skutečně se nejedná o odporový potenciometr, ale pouze o prachobyčené spinače. Když jsem auto kupoval, tak jsem si to proměřil a nakonec i rozebral, protože byl vadný jeden mikrospinač a dával jsem jiný. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.71.66.xxx Vloženo:31.10.2006 15:33:41 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 19
Zaregistrován:
..
| Re: startování |
Tak jsem asi špatně pochopil servisáka, protože mi to tak řekl přímo člověk v Renault servisu. Jenom tedy nechápu, jak řídící jednotka zjistí kolik má dát paliva, když je pedál napůl a není na volnoběh ani na plno. Může mi to někdo vysvětlit, nějak to nechápu. Můj problém s tím plynem je, že když sešlápnu lehce pedál, tak to chce zhasnout. Možná, že je špatný spínač volnoběhu a ten zůstane sepnutý a pak jde do motoru bohatá směs. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:89.248.241.xxx Vloženo:31.10.2006 21:20:39 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 19
Zaregistrován:
..
| Re: startování |
Tak jsem si nedávno sypal popel na hlavu, protože jsem tvrdil, že mám v autě odporový potenciometr na škrtící klapce a bylo mi tvrzeno, že to tak není, že to jsou jenom mikrospínače. Tak nyní to uvedu na pravou míru, prostě někdo má a někdo nemá. Já jsem asi jeden z těch co má odporový potenciometr a jako důkaz je tady obrázek odou spínačů http://www.r21club.com/obrazky/787.jpg . Jeho průběh je přibližně 2,4 Kohm až 5 Kohm. Co se týká startování a následného zhasínání, tak jsem to vyřešil novým čidlem na teplotu vody a teď to startuje ihned bez problémů. Občas se mi také stává, že auto nestartuje, ale protože mám automat, tak jsem zjistit, že vynechává multifunkční spínač na převodovce, který blokuje startér v případě, že je zařazená rychlost, ale to není zrovna váš případ. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:195.146.116.xxx Vloženo:14.11.2006 13:46:48 Odpovědět |
emisoměřič
Příspěvků: 208
Zaregistrován:
..
| Re: startování |
Zjisti to např. cidlem podtlaku v sani, tzv MAP-senzorem. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.108.xxx Vloženo:31.10.2006 21:53:35 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 4
Zaregistrován:
..
| Re: startování |
Jak se ochladilo, tak to je přesně tak, jak to popisuje neo´s. Nastartuji, s boží pomocí to za chvíli běží dokonce i pravidelně, ale odhadnout čas jak dlouho to mám nechat běžet na volnoběh než vyjedu je velmi těžké. Po chvíli to totiž samovolně chcípne, po druhém nastartování se už motor roztočí lépe, ale podle zvuku to ještě není to pravé. Po třetím nastartování jž motor běží do otáček, které za chvíli klesnou. Sice drží ny volnoběh, ale po přidání plynu motor chcípne. Tak jsem se naučil to vyhnat do otáček tam to šolichat skoro až pořádně přidat a tím okamžikem jako kdyby se to protrhlo a už to ani po přidání plynu nechcípne. Potom již mohu vyjet bez obav a drží to celý den. Dřív jsem vyjel hned a na nejbližší křižovatce mi to chcíplo. Jo jo člověk se učí a přizpůsobuje i tomu stroji. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.209.198.xxx Vloženo:01.11.2006 12:10:41 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 191
Zaregistrován:
..
| Re: startování |
Nuz ja mam len karburator, nie vstrekovanie, tak to proste chodi, treba pockat kym sa studeny motor troska zohreje, staci minutka... nuz a az potom ist.... no a ako na skodovienke, po par km alebo cca 5 minutach, ked je motor zohriaty, stiahnut sytič.... a potom vpohode... plati to ci je leto alebo zima, akurat samozrejme cim je zima, tak je motor viac studeny a trva to dlhie.... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.5.199.xxx Vloženo:02.11.2006 09:17:06 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 72
Zaregistrován:
..
| Re: startování |
Může to dělat nějaký čidlo. snímač tlaku v sacím potrubí,snímač teploty vzduchu, snímač teploty chladící kapaliny, snímač detonačního spalování,snímač horní úvrati.Zkus někde zjistit jaký mají mít hodnoty a proměř je . Třeba je nějakej v pr. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:89.176.184.xxx Vloženo:02.11.2006 16:31:58 Odpovědět |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE
|
29.8.24, Jan Kalina
Re: OFF Topic VII...
>>
30.7.24, Peters
Re: Srazy 2024
>>
22.1.24, marty
Re: Podekovani 20...
>>
18.1.24, ravik
Re: Tento web , a...
>>
2.7.23, Jan Kalina
Re: Srazy 2023
>>
8.5.23, Mustang
Re: Inzerce IV
>>
23.7.22, Jan Kalina
Re: Slovensko 202...
>>
11.1.22, marty
Re: sbírka 2021
>>
13.6.21, ravik
Re: Srazy 2021
>>
22.4.21, Vatanen
Re: Digitální t...
>>
30.9.20, Radek
Re: Avantime, mot...
>>
Zobraz více výpisů |
|