Různé dokumentace na renaulty je možno stahovat
ZDE
|
A takhle po odrezovaci kure. |
Renault 21 club ICQ: 179653900 tel:776 556 776 Marty © 2004 - 2021
|
|
Fórum >> Elektrika >> Výpis:
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Název příspěvku: Šikovný autoelektrikář |
Ahojte! Asi už jste se dočetli, jak mi žhaví Nevada (15 s v kuse, pak asi 1 minutu přerušovaně co vteřinu) viz:
http://www.r21club.com/forum.php?kam=vypiszpravu&tema=1&dotazid=256
Potřeboval bych prodloužit tu dobu, kdy to žhaví v kuse, aby se spalovací prostor zahříval delší dobu a motor tak pěkně šveholil a hlavně nevynechával, necukal, nedrcal a nekouřil jak Liazka v -15
Proto vás všechny prosím, nenašel by se mezi váma někdo, kdo by byl schopný provést úpravu žhavení? Samozřejmě i rady jak na to jsou vítány.
Díky Jirka | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.195.209.xxx Vloženo:04.03.2006 17:48:53 Odpovědět |
emisoměřič
Příspěvků: 208
Zaregistrován:
..
| Re: Šikovný autoelektrikář |
Ahoj,
nevim jak je tu u R21 udelane, ale predpokladam, ze delka zhaveni se odviji podle teploty motoru? Pokud ano, staci najit prislusne teplotni cidlo a pomoci mu trimrem, aby se tvarilo ze je motor "studenejsi" | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.158.xxx Vloženo:04.03.2006 18:08:55 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 21
Zaregistrován:
..
| Re: Šikovný autoelektrikář |
no nejsem sice autoelektrikář jenom obyčejný mechanikelektronik pro výpočetní techniku, a diesel taky nemám, ale řešení bych měl
firma ELKOep vyrábí multifunční relátka(často je používame na stavbách k ovládání světel, doma na reset routru, atd.) lze je napájet už od 12V jenom max proud přes relé je 16A tak že by jsi ho musel posíli kvalitním relátkem které zvládá tak 45-50A pošli mi nákres časování jak chceš aby se to chovalo a pokusím se ti nakreslit jak to nejlíp zapojit.
odkaz na tyto relátka: http://www.elkoep.com/CZ/vyrobky/crm-91h.htm
je to vážně unverzální dá se to použít i na centrální zamikaní jako blikač, nebo třeba jednoduchej alarm | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.248.xxx Vloženo:17.03.2006 20:26:29 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Šikovný autoelektrikář |
Jojo, to je taky možnost. Jenže kde ho na Nevadě najdu? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.195.209.xxx Vloženo:04.03.2006 18:24:29 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Šikovný autoelektrikář |
Tak jsem prolezl motor a našel 3 v úvahu připadající čidla teploty:
- přímo na chladiči
- na gumovém potrubí vedoucí vodu do topení, vedle je asi termostat
- na bloku motoru, naproti čidlu, ze kterého vychází lanko k čerpadlu.
A teď které to čidlo dává signál o teplotě motoru do relé žhavení?
Pročistil jsem kontakty na všech (na chladiči byl zelený jak tráva
Při zahřátém motoru jsem odpojil čidla od chladiče a z bloku motoru, ale ručička na přístrojovce nespadla. Taky divné....asi jsem měl zkusit i to třetí odpojit. Ale to je jedno. Hlavní je zjistit, které to čidlo je pro relé žhavení
Zatím díky, Jirka | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.195.209.xxx Vloženo:05.03.2006 12:38:01 Odpovědět |
emisoměřič
Příspěvků: 208
Zaregistrován:
..
| Re: Šikovný autoelektrikář |
Hmm myslel jsem ze mam schema na tvou nevadu a nemam Nicmene - odpojovanim jednotlivych cidel zjistis. kdy se meni doba zhaveni. Cidlo na chladici to urcite nebude. Jinak by doba zhaveni sla prodlouzit i primo v tom relatku... Nejjednodussi zpusob by byl pridelat si do auta tlacitko a zhavit si to rucne podle potreby | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:195.39.45.xxx Vloženo:06.03.2006 09:44:52 Odpovědět |
administrátor
Příspěvků: 469
Zaregistrován:
07.04. 2005
| Re: Šikovný autoelektrikář |
jj, dalik vi o cem mluvi, nebot i na svem "koniku" (porschi924, viz http://www.r21club.com/obrazky/41.jpg ) mel takove dodelatko sice je jasne ze tim neovladal zhaveni, ale bohatost smesi
Takze by sis stiblosi po nastrtovani, jeste sam rucne dozhavil motor, dle libosti | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.185.xxx Vloženo:06.03.2006 10:36:19 Odpovědět |
emisoměřič
Příspěvků: 208
Zaregistrován:
..
| Re: Šikovný autoelektrikář |
Jo tam to byl pristrik paliva pri studenem motoru, pac cidlo s tim spinacem stalo 1200 a vydrzelo tak tri mesice... tak jsem pri startu pristrikl tlacitkem a fungovalo to 100%ne, nehlede na to ze to pak ode me okopirovali vsichni z porscheklubu ) | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:195.39.45.xxx Vloženo:06.03.2006 10:52:39 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Šikovný autoelektrikář |
Kdyby to slo v relátku prodlouzit, bylo by to nejideálnější. Na které součástce se to šteluje? Díval jsem se do toho, ale žádná štelovatelná součástka ani potenciometr tam není | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.195.209.xxx Vloženo:06.03.2006 15:06:00 Odpovědět |
emisoměřič
Příspěvků: 208
Zaregistrován:
..
| Re: Šikovný autoelektrikář |
Velice pravdepodobne bude potreba zvezsit kapacitu jednoho z kondenzatoru, pripadne k nemu pripojit paralelne dalsi. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.185.xxx Vloženo:06.03.2006 17:55:04 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Šikovný autoelektrikář |
Hmm, tak to asi neklapne, bo to už je na mě moc. Momentálně su táááák nasr..., že se na to vykašlu. A co kdybych propojil žhavičky, aby byly všechny v sérii a šel do nich proud 1 sek. jedním drátkem a 1 sek. druhým drátkem? Odrovnám relé? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.195.209.xxx Vloženo:06.03.2006 18:05:26 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Šikovný autoelektrikář |
Právě jsem provedl pokus na čidle. Motor nebyl ale úplně studený - asi 2 hodiny po příjezdu.(zítra ráno pokus zopakuju na "zmrzlém" motou):
Odpojil jsem kontakty z teplotního čidla, zapojil kontrolní žárovičku a šel nastartovat:
- kontrolka na přístrojovce 8 sekund (žhaví), pak ještě asi 6 sekund žárovička svítila (stále žhaví). Pak cvaklo v relé a už to ani NEDOŽHAVOVALO (žárovička ani neblikala)
Zapojil jsem tedy znova kontakty k čidlu a šel znova nastartovat:
- kontrolka 8 sekund (žhaví), pak ještě asi 6 sekund žárovička svítila (žhaví). Pak cvaklo v relé a kontrolní žárovička klasicky blikala co sekundu.
Co se z toho dá usoudit? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.137.xxx Vloženo:09.03.2006 18:40:24 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Šikovný autoelektrikář |
Měřil jsem odpor teplotního čidla ohmmetrem. Takže:
- když jsem odpojil kontakty z čidla, žhavení nedožhavuje (max odpor)
- zahřátý motor skoro žádný(0,1 ohm) odpor, prý je možný zkrat v čidle..?
- studený motor asi 32 ohm
Soused mi teda přiletoval paralelně do relé odpor aby snížil celkový odpor na méně než těch 32 ohm. No uvidíme až bude motor studený, co to bude dělat
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.137.xxx Vloženo:10.03.2006 16:56:48 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Šikovný autoelektrikář |
Ha, omyl je na světě! Snížením odporu na čidle jsme prodloužili dobu dožhavování, nikoliv délku žhavení. Sakra. Ještě to překopeme. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.137.xxx Vloženo:10.03.2006 19:58:51 Odpovědět |
emisoměřič
Příspěvků: 208
Zaregistrován:
..
| Re: Šikovný autoelektrikář |
V tom pripade to vypada, ze doba zhaveni je porad stejna a meni se jen doba dozhavovani. Takze to asi bude chtit zasah do relatka, pripadne prekopat to jak to ma marty. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.164.xxx Vloženo:10.03.2006 21:46:26 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Šikovný autoelektrikář |
Tez si tak myslim. Ale jeste se da pridat ten kondenzator, nebo vymenit za vetsi...? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.137.xxx Vloženo:10.03.2006 22:15:39 Odpovědět |
emisoměřič
Příspěvků: 208
Zaregistrován:
..
| Re: Šikovný autoelektrikář |
jj, tim jsem myslel ten zasah do relatka=prodlouzit dobu zhaveni=nejspis zmena kapacity kondiku (na vetsi) - na 90%. Muze to byt udelane i jinak, ale na 90% to bude resitelne kondikem | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.164.xxx Vloženo:10.03.2006 23:19:28 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Šikovný autoelektrikář |
Kolik by se tam melo pridat? Ted je tam na nem napsano 470 mikro F. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.137.xxx Vloženo:11.03.2006 07:55:34 Odpovědět |
emisoměřič
Příspěvků: 208
Zaregistrován:
..
| Re: Šikovný autoelektrikář |
A je to urcite on? Nicmene, pripoj k nemu paralelne dalsi klidne ve stejne hodnote, a uvidis. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.168.xxx Vloženo:11.03.2006 08:35:42 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: Šikovný autoelektrikář |
Připojení dalšího kondenzátoru ke stávajícímu nepomohlo. Doba žhavení (tzv.Preheating) je stále stejná.
Nemáte někdo schéma relé (Renault code 7700790579), podle kterého by se dalo zjistit, který kondík nebo tranzistor řídí dobu žhavení (dobu kdy jsou kontakty sepnuté vkuse)?Teplotní čidlo to není, to řídí jen dožhavování (Postheating).
Díky Jirka | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.137.xxx Vloženo:13.03.2006 17:49:07 Odpovědět |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE
|
29.8.24, Jan Kalina
Re: OFF Topic VII...
>>
30.7.24, Peters
Re: Srazy 2024
>>
22.1.24, marty
Re: Podekovani 20...
>>
18.1.24, ravik
Re: Tento web , a...
>>
2.7.23, Jan Kalina
Re: Srazy 2023
>>
8.5.23, Mustang
Re: Inzerce IV
>>
23.7.22, Jan Kalina
Re: Slovensko 202...
>>
11.1.22, marty
Re: sbírka 2021
>>
13.6.21, ravik
Re: Srazy 2021
>>
22.4.21, Vatanen
Re: Digitální t...
>>
30.9.20, Radek
Re: Avantime, mot...
>>
Zobraz více výpisů |
|