Různé dokumentace na renaulty je možno stahovat
ZDE
|
Renault 21 club ICQ: 179653900 tel:776 556 776 Marty © 2004 - 2021
|
|
Fórum >> Motory >> Výpis:
Dolů || Ukaž poslední příspěvek
uživatel
Příspěvků: 37
Zaregistrován:
09.02. 2014
| Název příspěvku: Karburátor Solex |
Zdravím vás Renaulťáci, som pomerne čerstvím majiteľom R21 1.8 TSE a momentálne dávam do kopy karburátor SOLEX, bližšie označenie som na ňom nenašiel a auto nemá zdatovanú minulosť.
Pustil som sa do toho po prečítaní nejakých tém na vašom fóre na túto tému a zistil som že sa dá jazdiť aj z nižšou spotebou ako je 11 litrov mimo mesto a z ľahkou nohou. Ako prvé ho chcem vyčistiť a kúpiť tesniacu sadu, no potrebujem vedieť o aký typ ide a dúfal som, že mi s vašimi skúsenosťami pomôžete- typujem na SOLEX 32x34 z13. Obrázky sú v mojom profile, ale nie je to nič moc- neskôr spravím lepšie.
Ďalej je na ňom nejaký senzor, ale absolútne netuším, že čo je to a zdá sa mi, že je vadný lebo keď ho chytím za konektor, tak sa vnútro voľne točí. Viete niekto čo je to? http://www.r21club.com/obrazky/3686.jpg
Ak by mal niekto nejakú schému tohto karburátora tak by mi to dosť pomohlo. Mám v pláne si kúpiť knižku Jak na to a ak viete, že je to tam tak aj to mi pomôže
Za odpovede vopred ďakujem. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.215.108.xxx Vloženo:09.02.2014 19:35:04 Odpovědět |
Odborník..? ..na Renaulty..?
Příspěvků: 2811
Zaregistrován:
10.02. 2006
| Re: Karburátor Solex |
Má to auto někde na pravým podběhu přinýtovaný hliníkový štítek? Ofoť ho, opiš všechny VINy (vždy stačí prvních 9 znaků) který najdeš na autě i v TP, opiš ze štítku na motoru celý jeho typ.
V mailu máš něco ke karburátorům. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:37.188.230.xxx Vloženo:09.02.2014 23:50:48 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 367
Zaregistrován:
..
| Re: Karburátor Solex |
mam tutu knihu ale nic taketo tam nieje zial... typoval by som to na cievku odpojenia privodu paliva alebo nieco ako sytic... skus ju vybrat,opriet o kostru a na konektor daj 12V ci cvakne,taku cievku mali stare skodovky | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:178.41.67.xxx Vloženo:10.02.2014 20:04:38 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 37
Zaregistrován:
09.02. 2014
| Re: Karburátor Solex |
Ahoj Jan, VIN je VF1B4820507537462 a číslo motora F2NC 710. Ďakujem za podklady ku karburátorom. Dám dole aj spodnú časť karburátora a skúsim tam pohladať presné označenie, musí tam niekde byť schované, ale asi až budúci víken ak vynde počasie. Teraz to idem zložiť, lebo má pršať a auto robím na dvore :) ešte sa mi cez týždeň zíde.
Juricko diky za typ, kolegovi som dnes v robote ukazoval foto a typuje to na to isté.
Po odskúšaní podľa tvojej inštrukcie to nerobilo nič, ale na prvý pohľad to už bolo prerábané. Zajtra ráno spravím v robote fotku a zavesím ju sem.
Takisto som si všimol, že hadice podtlakovej pumpy čo otvaraju klapku druhej komory boli vytiahnuté, ale vývody z karburátora neboli zaslepené. Zrejme to tiež dobrotu nerobilo. Ak odstavím druhú komoru a poriadne to zaslepím bude to mať vplyv na spotrebu, alebo nemám vymýšľať a všetko pozapájať tak ako má byť?
Našiel som aj video na youtube a mám presne taký karburátor, takže by to mohol byť ten SOLEX 32 x34z 13, ale uvidím až keď to všetko zhodím.
http://www.youtube.com/watch?v=GkzycFWRTek
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.215.108.xxx Vloženo:10.02.2014 22:18:30 Odpovědět |
Odborník..? ..na Renaulty..?
Příspěvků: 2811
Zaregistrován:
10.02. 2006
| Re: Karburátor Solex |
Tak kdybych hledal jen podle VINu a typu motoru, měl by tam být Solex 28/34 Z10 889. Nemáš těch VINů víc, když jsi psal o přestavbě? Přeražený na autě, přepsaný v TP? A co ten hliníkový štítek na PP podběhu, máš tam nějaký?
V Jak na to něco ke karburátorům je. Třeba i to, že Z10 má druhou komoru otevíranou táhlem (se zpožděním za první) a Z13 ji má otevíranou podtlakem v sání.
Ten váleček s konektorem je elektromagnetický ventil, který je (má být) otevřený při zapnutým zapalování.
Když vyřadíš 2.komoru, na spotřebu to vliv mít bude - ale i na výkon. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:37.188.226.xxx Vloženo:10.02.2014 23:21:11 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 367
Zaregistrován:
..
| Re: Karburátor Solex |
Nal som Z10.ovladanie 2 klapky bolo mechanicke,sytic tiez,ziadna cievka na nom nebola... Raz mi to zacalo dost zrat.zasekla sa akceleracna pumpa a davala palivo aj ked nebolo treba.skus ho rozobrat,vycistit,poriadne prefukat vzduchom,skontroluj vsetky pohyblive casti ci pracuju spravne.. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:178.41.67.xxx Vloženo:11.02.2014 06:56:04 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 37
Zaregistrován:
09.02. 2014
| Re: Karburátor Solex |
VIN na karoserii je z vrchu na objimke pravého predného tlmiča. Je to zaliate nejakým plastom a čísla sú vybodkované a z boku je na tom kuželi prinitovaný AL štítok. Na tom podbehu som to nevidel, ale pre istotu to ešte raz skontrolujem.
Pôvodné, prvé VIN zapísané v TP to nie je lebo to bolo úplne iné, ale starý techničák mi vymenili za nový a na fotke to zle vidno- je tam rozmazaný atrament. Pôvodné auto bolo z 86 a bol to sedan GTS a ja mám teraz TSE 1.7 limited ale neznámy ročník, ktorý bol ofiiálne prepísaný na staré papiere.
Sitič je ručný a tá druhá komora je ovládaná podtlakom. Tá cievka je nefunkčná a ten tŕň čo tam má behať je odpílený kolega mi odporučil jeden obchod v BB kde by sa to mohlo dať zohnať.
Keď som to vizuálne porovnával tak mi to fakt najviac sedí s tým SOLEX 32x34z13 ako dávali do R19 1.7
Je dosť možné, že predchádzajúci majiteľ sa s tým pohral a sám to tam namontoval a prispôsoboval.
V sobotu ho celý vyberiem a prečistím, lebo medzičasom som ho zložil, pretože potrebujem ísť na zdvihák- odhnila jedna pásová výstuha čo drží nádrž, nerád by som ju stratil
Hneď keď zistím niečo nové dám vám vedieť. Budúci týždeň by som zobral plnú nádrž aby bol výpočet spotreby čo najpresnejší. Palubný počítač mi ukazuje len stav nádrže a ešte jeden parameter, ale netuším čo to je, nenašiel som to v žiadnej príručke ale to je už iný príbeh. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.215.108.xxx Vloženo:11.02.2014 21:25:45 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 367
Zaregistrován:
..
| Re: Karburátor Solex |
Nieje na tej cievke neake cislo alebo oznacenie? Ak hej skor sa dopatrame k comu ma sluzit | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:178.41.67.xxx Vloženo:12.02.2014 06:44:57 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 998
Zaregistrován:
28.05. 2007
| Re: Karburátor Solex |
bratia nechte těch somarovin.. 4boda z kovošrotu za 10 korun kilo a bude klid | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.110.208.xxx Vloženo:12.02.2014 11:41:02 Odpovědět |
Odborník..? ..na Renaulty..?
Příspěvků: 2811
Zaregistrován:
10.02. 2006
| Re: Karburátor Solex |
Ten váleček je jasnej, po vypnutí zapalování (motoru) se zavře a odpojí přívod paliva do karburátoru, aby se předešlo pro některé z nás známým samozápalům v legendárním Kšandomobilu, kdy Kšanda vypnul zapalování, vytáhl klíček, vystoupil a motor si vesele ještě chvíli pokuckával
K tý identitě vozu - domnívám se, že je to následovně: VIN byl jen v TP přepsán, nikoliv na autě přezažen. Takže to co máš u toho tlumiče, patří k tomu autu, je to v pořádku. Stejný VIN by měl být i na tom hliníkovým štítku. Když ho čitelně ofotíš, řeknu ti možná i přibližnou dobu výroby podle výrobního čísla. Pokud se přestavby u vás dělali v určitou dobu jako u nás, šlo v jeden okamžik vyměnit jen jednu věc - buď motor, nebo karoserii (což je tvůj případ) a to druhý muselo odpovídat původnímu autu. Správně se měl tedy starý motor dát do nový kastle, což ale nikdo nedělal a jen vyměnil identifikační štítek motoru nebo přerazil číslo na motorech kde to bylo raženo. To tvoje auto bylo vyrobeno s motorem F2Nx754 (x je nějaký písmeno) a s karburátorem 32/34 Z13 967.
K palubnímu počítači jsem ti poslal na mail servisní manuál, tak si ho projdi a kdyby něco nebylo jasný, ptej se. Preventivně bych zkontroloval konektor na průtokoměru paliva, prostříknutím něčím na kontakty tomu neublížíš. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:37.188.237.xxx Vloženo:12.02.2014 11:57:29 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 37
Zaregistrován:
09.02. 2014
| Re: Karburátor Solex |
Podľa TP bola menená karoséria aj motor a to v roku 2001. Čitateľne sa mi to bude dať odfotiť až v sobotu, keďže chodím domov za tmy a auto momentálne stojí u známeho v servise. Pásoviny čo držia nádrž odhnili http://www.r21club.com/obrazky/3690.jpg
Ak bude cez víkend priať počasie tak prečistím kontakty a premeriam to multimetrom a kedže sa mi nepodarilo zohnať pretesňovaciu sadu karburátora, vyrobím si vlastné tesnenia a akceleračnú pumpu prerobím zo škodováckeho, tak ako to bolo písané tu na fóre.
Ravik ja by som to len uvital, ale neviem či si na to momentálne trúfam. Ešte sa musím toho veľa učiť aby som to zvládol a hlavne aby to aj správne fungovalo | Upraveno Michal87 v 12.02.2014 20:54:10 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.215.108.xxx Vloženo:12.02.2014 20:40:58 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 37
Zaregistrován:
09.02. 2014
| Re: Karburátor Solex |
Zdravím vás páni. Cez víkend som sa trošku pohral a vyčistil komplet karburátor + spravil nové tesnenia pod hrdlo karburátora. Akceleračná pumpička v poriadku. Pri stlačení akcelerátora plynule po celej jeho dráhe dolu pumpička cíka benzín- hádam tak je to správne Keď som to zložil, tak mi stúpli otáčky na volnobehu z 1000 na cca1500. Pri čistení som si dával pozor aby som s ničím nepohol, takže záhada. Tá plastová príruba pod karburátorom bola dosť perforovaná a nebolo na nej žiadne tesnenie zo spodu, ale ani ku karburátoru. Neviem, že či to bolo tak naschval, alebo nie, no teraz sú tam tesnenia. Môže mať tie otáčky na svedomí zlepšená tesnosť?
Zatiaľ som ubral otáčky skrutkou volnobehu, ale podľa vône z výfuku sa budem musieť pohrať aj z bohatosťou zmesy, dosť je cítiť benzín zo spalín. Fotky karburátora sú v mojej galérii, ale zase ma nepochválite, lebo teraz som odfotil rozobratú spodnú časť pri robote mi hlava nebehá po fotení, toto som mal čisté ruky po obede. Na komplet som to už zmotnoval po tme pri lampe.
Našiel som tam pár vecí čo som v mojej fiatke nenašiel, ale hlavne ma zaujalo nejaké čidlo z ktorého išli dva káble + malý otvor, ktorý išiel až do sacieho hrdla, karburátora ale nebolo to nejak utesnené- podľa mňa si tadiaľ ťahá falošný vzduch. Kukni sériu fotiek:
http://www.r21club.com/obrazky/3704.jpg
http://www.r21club.com/obrazky/3701.jpg
http://www.r21club.com/obrazky/3702.jpg
http://www.r21club.com/obrazky/3703.jpg
Dnes som bol pozrieť podvozok na zdviháku a chlap čo mi to kukal bol prekvapený, že vraj som kúpil nové auto. Nemá ani kúsok hrdze od spodu. Trochu je vybitý na spolujazdcovej strane čep riadenia, ale nie je to až také zlé. Ostatné čepy aj ložiská sú OK. Jeden držiak nádrže bol prehnitý, ten sa hneď vymenil.
No a pome sem z postrehmi mechanika- nie je odborník na tieto autá ale upozorni ma aby som si ho poriadne všímal- hlavne motor.
Z výfuku mi pľuje emulziu vody a čiernej sadze- môže byť, že je voda vo výfuku- auto dlho stálo kým som ho kúpil, ale takisto dymí na bielo. Taktiež mám spenenú vodu v chladení, ale voda nemizne ani sa motor nehrej. Síce raz za čas mi pri otočení kľúča vyhodí chybu E8. Čiže ak sa bude strácať voda tesnenie pod hlavou je v riti
Všimol si že motor trochu viac fajčí, takže sme sa zhodli, že bude potrebná preventívna výme rozvodov, sviečok, oleja a jeho filtra. Naposledy bol len menený rozvodový remeň a to pred 65tis km.
Momentálne mám padnuté okno spolujazdca motorček okno spustí ale hore ho už nedá. Otec sa zajtra na to pozrie a potom hor sa na cesty. Plná nádrž a ide sa sledovať reálna kombi spotreba a správanie mortora. Potom vám dám vedieť a sory že som sa tak rozpísal mimo témy ale nechcel som kvôli mojim postrehom zakladať novú.
| Upraveno Michal87 v 17.02.2014 21:50:20 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.215.108.xxx Vloženo:17.02.2014 21:17:08 Odpovědět |
Odborník..? ..na Renaulty..?
Příspěvků: 2811
Zaregistrován:
10.02. 2006
| Re: Karburátor Solex |
To jak jsou do toho 2 dráty, není to spíš elektrický vyhřívání karburátoru? Někde jsem četl, že starší verze měla spodek vyhřívanej chladící kapalinou z okruhu, ale novější verze elektricky. Ale nevím, mrkni na to a zkus při studeným motoru zkoušečkou, jestli do toho jde proud a pak při teplým.
Seznam zobrazovaných chyb máš v tabulce, je to na 2.provedení, takže předpokládám tvůj nový model. Jestli k tomu chceš poslat zbytek (legenda, obrázky), napiš.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:37.188.230.xxx Vloženo:17.02.2014 23:52:45 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 37
Zaregistrován:
09.02. 2014
| Re: Karburátor Solex |
Mohlo by to byť to vyhrievanie, ale zmerať to nezmerám, lebo je tam prikrútená plastová krytka a nemám taký krátky šroubovák aby sa mi tam zmestil. Skôr mi išlo o to, že pri tom "ohrievači, je taký malí otvor, ktorý je prepojený hrdlom karburátora. Čiže vzniká tam prídavné sanie nefiltrovaného vzduchu "falošný vzduch".
S tou chybou E8 som nerobil zatiaľ nič, lebo chladiť mi to chladí a odskúšal som všetko čo ste tu písali v iných témach- napr že ventilátory zapína pri teplom motore.
Prvý krát som si vypočítal reálnu spotrebu na plnú nádrž a vyšlo 9,49 L, už som sa pohral z bohatosťou zmesy, ale trošku som to rozhasil lebo pri studenom motore to ťažko štartuje, zrejme chudobná zmes, ale po zohriatí to je OK, už necítiť benzín z výfuku. Ešte to bude chcieť trošku poladiť hádam aj z nejakým odborníkom, asi to pôjdem vyladiť k chlapíkovi na emisnú. Ale hlavne ešte poštudujem lepšie tie manuály na karburátory od Jana Kalinu- ešte raz dík. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:159.63.66.xxx Vloženo:26.02.2014 07:58:00 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 37
Zaregistrován:
09.02. 2014
| Re: Karburátor Solex |
Takže lodičku sa podarilo konečne skrotiť. Momentálne sa mi darí robiť kombi spotebu okolo 7.7-7,8 L/100km. Jediné čo som robil bolo pretesnenie spodnej príruby karburátora- tá plastová blbosť na ktorej je prikrúrený karburátor; pretesnenie karburátor-sacie potrubie, zaplátanie dier na saní teplého vzduchu, vyfúkaný vzduchový filter a vymenený olej v motore.
Pohral som sa z bohatosťou zmesi- trošku som ho uškrtil, ale podla chlapíka z emisnej je zmes stále bohatá, ale netrúfa si vŕtať sa v tom takže si to počká na mňa.
Pre doplnenie, tu sú fotky VIN štítku a číslo motora ak by ste mi ešte pomohli nájsť niečo o histórií tej mojej renoltky.
http://www.r21club.com/obrazky/3717.jpg
http://www.r21club.com/obrazky/3718.jpg
http://www.r21club.com/obrazky/3719.jpg | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.215.108.xxx Vloženo:03.05.2014 21:51:56 Odpovědět |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE
|
29.8.24, Jan Kalina
Re: OFF Topic VII...
>>
30.7.24, Peters
Re: Srazy 2024
>>
22.1.24, marty
Re: Podekovani 20...
>>
18.1.24, ravik
Re: Tento web , a...
>>
2.7.23, Jan Kalina
Re: Srazy 2023
>>
8.5.23, Mustang
Re: Inzerce IV
>>
23.7.22, Jan Kalina
Re: Slovensko 202...
>>
11.1.22, marty
Re: sbírka 2021
>>
13.6.21, ravik
Re: Srazy 2021
>>
22.4.21, Vatanen
Re: Digitální t...
>>
30.9.20, Radek
Re: Avantime, mot...
>>
Zobraz více výpisů |
|