Různé dokumentace na renaulty je možno stahovat
ZDE
|
Renault 21 club ICQ: 179653900 tel:776 556 776 Marty © 2004 - 2021
|
|
Fórum >> Elektrika >> Výpis:
Dolů || Ukaž poslední příspěvek
Odborník..? ..na Renaulty..?
Příspěvků: 2811
Zaregistrován:
10.02. 2006
| Název příspěvku: Palubní počítač v DIESELU |
Né že bych neměl co dělat, ale když jsem si předvčírem trošku dělal pořádek v garáži (já vím že to nejde, ale aspoň naoko, abych kolem pětadvácy prolízt mohl) a do jedný ruky mi přišly budíky z Turba s palubním počítačem a do druhý samotný palubní počítač z Fuega, před sebou jsem měl náhony tacho k oběma provedením a chvilku předtím jsem přemísťoval 21kovej plovák od palubáku ze starýho Turba, nemohlo mě tohle nenapadnout zkusit Předpokládám, že se do toho tady ještě nikdo nepouštěl.
Samotný palubák z R5/9/11/18/Fuega jde sice s obtížema, ale jde místo hodin v novým modelu. Pod ně se neprostrčí, musela by se zvětšit díra. Mnohem elegantnější by ale bylo dát budíky celý z Turba - takže stalo se. Konektory ne sice všechny na stejným místě, ale jsou nacvaknutelný, pro palubák chybí. A co se stalo? Kontrolky všechny svítí a blikají, teploměr motoru neověřen (tak dlouho jsem to běžet nenechal, aby se ručička pohnula), hladinu oleje to ukazuje před startem, po spadne - na motoru není snímání tlaku oleje. Kontrolku rezervy paliva to rozsvítí, stav nemá kde ukázat. První výrazně negativní poznatek - otáčkoměr nefunguje Že nikdy nefunguje v přestavovaných benzíňákách na diesely jsem přisuzoval nekompatibilitě elektriky z vestavěnýho motoru s elektrikou zbytku auta. Tady mám motor v autě, jehož původní otáčkoměr funguje a jen jsem prohodil budíky - čekal jsem, že to buď bude ukazovat správný hodnoty otáček, a nebo vyšší, protože benzínový otáčkoměr má větší rozsah. Ale že nic, to mě fakt zaskočilo. Podle všech možných schémat by mělo být zapojení konektorů stejný (a všechno ostatní taky funguje jak má), ale odlišnost zrovna v tomhle nevylučuju. Spíš ale to vypadá, že do dieselovýho otáčkoměru jde informace úplně jinýho typu. To bych třeba ještě přežil, když nejede otáčkoměr - zvukový a vibrační projev dieselu ho dokáže nahradit Někdy to kuchnu na pokusných budíkách a zkusím najít jádro pudla, případně předělat. Absence hadičky k budíku plnění turba se dá natáhnout a sací potrubí s vývodem na ni mám taky, takže tohle řešitelný je taky. Na řadu přišel vlastní palubák - zapojení a propojení se zbytkem auta. Překvapivě má jiný zapojení samostatnej a vestavěnej palubák. Další překážkou jsou různý varianty plováků s různým průběhem odporu podle hladiny a rozdílně obsazený piny na jeho konektoru - kabeláž je ale asi připravená pro všechny. Jelikož jsem předvčírem ten plovák pro palubák zcela zarovnal a dnes se mi ho už hledat nechtělo a stejně musím najít průtokoměr, který na rozdíl od plováku ani netuším kde hledat, celý jsem to odložil na jindy. Bude to ale třeba příště vymyslet, složit a ověřit kompatibilitu funkčnost na stole, protože pokusně rozdělávat zase auto už se mi chtít nebude
Někdo nějaký vlastní poznatky a náměty? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.161.233.xxx Vloženo:26.07.2012 16:07:09 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 711
Zaregistrován:
..
| Re: Palubní počítač v DIESELU |
Sem předělával palubak z TXI do stareho modelu TI (nebyl v něm ani jeden předpřipravený drátek :)), a fungovalo vše, ale byl to benzín 2.2i samozřejmně. Jestli to chceš dát do dieselu, bude ti fungovat vše kromě dojezdu a spotřeby :) Na to potřebuješ jeden drát z ŘJ kde jsou informace nejspíš o době otevření vstřiku, BC si to pak dá dohromady s rychlostí auta a napíše spotřebu aktuální a průměrnou a z toho vypočítá dojezd ... | Upraveno lukebajza v 26.07.2012 18:10:39 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:93.89.111.xxx Vloženo:26.07.2012 18:09:45 Odpovědět |
Odborník..? ..na Renaulty..?
Příspěvků: 2811
Zaregistrován:
10.02. 2006
| Re: Palubní počítač v DIESELU |
Kdyby nefungoval dojezd a spotřeba, tak defacto nefunguje takřka nic a v tom případě by to bylo naprosto k ničemu Enemže já mám k tomu průtokoměr paliva, čili věc, která měří množství spotřebovanýho paliva u karburačních motorů a informaci o tom formou vysílaných impulzů ve frekvenci 1 impulz / 80 mm3 předává palubnímu počítači Nemám ještě nijak zjištěno, jestli do vestavěnýho palubáku v budíkách u stříkačky jdou informace stejnýho formátu jako do samostatnýho z karburačních modelů, tak proto mám v záloze připraveny obě varianty - budíky z Turba s palubákem, nebo samostatný palubák místo hodin (který má v sobě i ty hodiny). Vzhledem k tomu, že ale stejný samostatný palubák je použitý v karburačních R5/9/11/18/Fuegu a ten stejný i v R18/Fuegu s motorem 1.6Turbo ve vstřikovací verzi Bosch L-Jetronic, domnívám se (pochopitelně zatím bez záruky), že pokud neudělali nějakou "modernizaci", z řídících jednotek od vstřikovacích motorů 1.7, 2.0 a 2.2 jde do palubáku v budíkách stejný formát informace o spotřebě | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.161.233.xxx Vloženo:26.07.2012 20:45:41 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 711
Zaregistrován:
..
| Re: Palubní počítač v DIESELU |
No vidíš já zas nevím že se dávali palubáky u Renaultů i dřív do karbeců :) V tom případě si myslím že to bude fungovat na stejné brďo, proč by měli dělat jiný palubák jen kvůli jedné věci.. Reálné by to tedy mělo být, držím palce ;) | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:93.89.111.xxx Vloženo:26.07.2012 22:21:07 Odpovědět |
Odborník..? ..na Renaulty..?
Příspěvků: 2811
Zaregistrován:
10.02. 2006
| Re: Palubní počítač v DIESELU |
No proč by měli? Protože jsou to tataři, když udělali v jedný 21ce pro palubák plovák s klesajícím odporem, ve druhý se stoupajícím odporem, taktéž stejnou úchylárnu udělali s plovákem v R25 a našli bysme dalších milion příkladů, jak nevěděli co roupama změnit Pro sichr mám kdyžtak ty samostatný palubáky 2, jeden od karburátoru z R11, druhej právě z toho vstřikovýho TurboFuega
Nenapadá mě, co by tam mohlo být za neřešitelný problém, že to ke starým traktorovým dieselovým motorům nedávali. Když tam na palivový hadice dám před palivový filtr ten karburační průtokoměr, mělo by to zkrátka fungovat jako u karburačních motorů. Nechápu, proč to aspoň v TurboDX nebylo. Třeba ta klasická digitální přístrojovka v R21 TXE u benzíňáků měla integrovanej palubák - ale TurboDX jako měl Marty tu Nevadu, tam né, to se vymýšleli s digitální palubkou pro diesela bez palubního počítače | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.161.233.xxx Vloženo:26.07.2012 22:38:45 Odpovědět |
specialista na autodiagnostiku
Příspěvků: 202
Zaregistrován:
..
| Re: Palubní počítač v DIESELU |
Možná proto že u nafty proteče přívodem víc než se spotřebuje. Musela by se měřit i zpátečka a odečítat. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:82.114.203.xxx Vloženo:26.07.2012 23:50:31 Odpovědět |
Odborník..? ..na Renaulty..?
Příspěvků: 2811
Zaregistrován:
10.02. 2006
| Re: Palubní počítač v DIESELU |
S tím se počítá taky, vracečka do nádrže je asi všude. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.161.233.xxx Vloženo:27.07.2012 00:59:17 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 998
Zaregistrován:
28.05. 2007
| Re: Palubní počítač v DIESELU |
no u karbcu a nafty bez tlakovyho čerpadla kera si cupa jen tolik kolik se ji nakrmi pedalem snat ani neni potřeba ne? (dyštak mě opravte) | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.110.208.xxx Vloženo:27.07.2012 01:10:56 Odpovědět |
Odborník..? ..na Renaulty..?
Příspěvků: 2811
Zaregistrován:
10.02. 2006
| Re: Palubní počítač v DIESELU |
Nic si netahá jen tolik, kolik právě potřebuje. Třeba tenhle diesel si tahá až několikanásobek toho, kolik spaluje v ten okamžik. Elektrický čerpadlo u karburátorových turbobenzínových motorů R5/9/11/18/Fuega jede stále na plný točky bez ohledu na to, v jakým režimu je motor. Atd., prostě vracečka do nádrže je potřeba všude. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.161.233.xxx Vloženo:27.07.2012 01:26:40 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 998
Zaregistrován:
28.05. 2007
| Re: Palubní počítač v DIESELU |
ok dycky něco extra | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.110.208.xxx Vloženo:27.07.2012 01:31:17 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 329
Zaregistrován:
03.03. 2007
| Re: Palubní počítač v DIESELU |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:90.180.77.xxx Vloženo:27.07.2012 20:51:09 Odpovědět |
Odborník..? ..na Renaulty..?
Příspěvků: 2811
Zaregistrován:
10.02. 2006
| Re: Palubní počítač v DIESELU |
Detailně palubní počítače týhle generace popisuje servisní manuál MRORDIDEBORD.pdf, takže kdo máte Dialogys, můžete nahlídnout. Já to mám i v češtině Problém těch globálních serv.manuálů MR29xR21xx.pdf je jejich nepravidelný a nekompletní výskyt v jednotlivých verzích Dialogysu a bohužel často i neúplnost co do obsahu. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.162.128.xxx Vloženo:27.07.2012 21:43:36 Odpovědět |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE
|
29.8.24, Jan Kalina
Re: OFF Topic VII...
>>
30.7.24, Peters
Re: Srazy 2024
>>
22.1.24, marty
Re: Podekovani 20...
>>
18.1.24, ravik
Re: Tento web , a...
>>
2.7.23, Jan Kalina
Re: Srazy 2023
>>
8.5.23, Mustang
Re: Inzerce IV
>>
23.7.22, Jan Kalina
Re: Slovensko 202...
>>
11.1.22, marty
Re: sbírka 2021
>>
13.6.21, ravik
Re: Srazy 2021
>>
22.4.21, Vatanen
Re: Digitální t...
>>
30.9.20, Radek
Re: Avantime, mot...
>>
Zobraz více výpisů |
|