| Hlavní stránka | Seznam rubrik | Fórum | Inzerce | Nápověda | Stahuj | Fotogalérie | Pošta | Odkazy | Aukce |
Jméno:
Heslo:


Registrace
Zapomenuté heslo

Pokud nejste přihlášeni, nemáte přístup ke všem diskusím a dalším funkcím...
  Online jsou:
nikdo
  Posl. registrovaní:
  test
  Ziton
  Fanda
  Doporučená témata:

  • TY a TVŮJ RENAULT

  • NÁLEPKY R21CLUBU

  •   Nejnovější fotografie:
  • Naši miláčci (foto)
  • Naši miláčci (foto)
  • Naši miláčci (foto)
  •   Dokumentace na R21
    Různé dokumentace na renaulty je možno stahovat
    ZDE

      Fotka dne:


      Kontakt
    Renault 21 club
    ICQ: 179653900
    tel:776 556 776
    Marty © 2004 - 2021
    Fórum >> Elektrika >> Výpis:


    Dolů  ||  Ukaž poslední příspěvek



    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2811

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Název příspěvku:    Palubní počítač v DIESELU   
    Né že bych neměl co dělat, ale když jsem si předvčírem trošku dělal pořádek v garáži (já vím že to nejde, ale aspoň naoko, abych kolem pětadvácy prolízt mohl) a do jedný ruky mi přišly budíky z Turba s palubním počítačem a do druhý samotný palubní počítač z Fuega, před sebou jsem měl náhony tacho k oběma provedením a chvilku předtím jsem přemísťoval 21kovej plovák od palubáku ze starýho Turba, nemohlo mě tohle nenapadnout zkusit  Předpokládám, že se do toho tady ještě nikdo nepouštěl. Samotný palubák z R5/9/11/18/Fuega jde sice s obtížema, ale jde místo hodin v novým modelu. Pod ně se neprostrčí, musela by se zvětšit díra. Mnohem elegantnější by ale bylo dát budíky celý z Turba - takže stalo se. Konektory ne sice všechny na stejným místě, ale jsou nacvaknutelný, pro palubák chybí. A co se stalo? Kontrolky všechny svítí a blikají, teploměr motoru neověřen (tak dlouho jsem to běžet nenechal, aby se ručička pohnula), hladinu oleje to ukazuje před startem, po spadne - na motoru není snímání tlaku oleje. Kontrolku rezervy paliva to rozsvítí, stav nemá kde ukázat. První výrazně negativní poznatek - otáčkoměr nefunguje   Že nikdy nefunguje v přestavovaných benzíňákách na diesely jsem přisuzoval nekompatibilitě elektriky z vestavěnýho motoru s elektrikou zbytku auta. Tady mám motor v autě, jehož původní otáčkoměr funguje a jen jsem prohodil budíky - čekal jsem, že to buď bude ukazovat správný hodnoty otáček, a nebo vyšší, protože benzínový otáčkoměr má větší rozsah. Ale že nic, to mě fakt zaskočilo. Podle všech možných schémat by mělo být zapojení konektorů stejný (a všechno ostatní taky funguje jak má), ale odlišnost zrovna v tomhle nevylučuju. Spíš ale to vypadá, že do dieselovýho otáčkoměru jde informace úplně jinýho typu. To bych třeba ještě přežil, když nejede otáčkoměr - zvukový a vibrační projev dieselu ho dokáže nahradit  Někdy to kuchnu na pokusných budíkách a zkusím najít jádro pudla, případně předělat. Absence hadičky k budíku plnění turba se dá natáhnout a sací potrubí s vývodem na ni mám taky, takže tohle řešitelný je taky. Na řadu přišel vlastní palubák - zapojení a propojení se zbytkem auta. Překvapivě má jiný zapojení samostatnej a vestavěnej palubák. Další překážkou jsou různý varianty plováků s různým průběhem odporu podle hladiny a rozdílně obsazený piny na jeho konektoru - kabeláž je ale asi připravená pro všechny. Jelikož jsem předvčírem ten plovák pro palubák zcela zarovnal a dnes se mi ho už hledat nechtělo a stejně musím najít průtokoměr, který na rozdíl od plováku ani netuším kde hledat, celý jsem to odložil na jindy. Bude to ale třeba příště vymyslet, složit a ověřit kompatibilitu  funkčnost na stole, protože pokusně rozdělávat zase auto už se mi chtít nebude Někdo nějaký vlastní poznatky a náměty?
    Dolů  ||  NahoruIP:85.161.233.xxx  Vloženo:26.07.2012 16:07:09       Odpovědět 


    lukebajza

    pokročilý

    Příspěvků: 711

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Palubní počítač v DIESELU   
    Sem předělával palubak z TXI do stareho modelu TI (nebyl v něm ani jeden předpřipravený drátek :)), a fungovalo vše, ale byl to benzín 2.2i samozřejmně. Jestli to chceš dát do dieselu, bude ti fungovat vše kromě dojezdu a spotřeby :) Na to potřebuješ jeden drát z ŘJ kde jsou informace nejspíš o době otevření vstřiku, BC si to pak dá dohromady s rychlostí auta a napíše spotřebu aktuální a průměrnou a z toho vypočítá dojezd ... 
    Upraveno lukebajza v 26.07.2012 18:10:39
    Dolů  ||  NahoruIP:93.89.111.xxx  Vloženo:26.07.2012 18:09:45       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2811

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: Palubní počítač v DIESELU   
    Kdyby nefungoval dojezd a spotřeba, tak defacto nefunguje takřka nic a v tom případě by to bylo naprosto k ničemu  Enemže já mám k tomu průtokoměr paliva, čili věc, která měří množství spotřebovanýho paliva u karburačních motorů a informaci o tom formou vysílaných impulzů ve frekvenci 1 impulz / 80 mm3 předává palubnímu počítači  Nemám ještě nijak zjištěno, jestli do vestavěnýho palubáku v budíkách u stříkačky jdou informace stejnýho formátu jako do samostatnýho z karburačních modelů, tak proto mám v záloze připraveny obě varianty - budíky z Turba s palubákem, nebo samostatný palubák místo hodin (který má v sobě i ty hodiny). Vzhledem k tomu, že ale stejný samostatný palubák je použitý v karburačních R5/9/11/18/Fuegu a ten stejný i v R18/Fuegu s motorem 1.6Turbo ve vstřikovací verzi Bosch L-Jetronic, domnívám se (pochopitelně zatím bez záruky), že pokud neudělali nějakou "modernizaci", z řídících jednotek od vstřikovacích motorů 1.7, 2.0 a 2.2 jde do palubáku v budíkách stejný formát informace o spotřebě
    Dolů  ||  NahoruIP:85.161.233.xxx  Vloženo:26.07.2012 20:45:41       Odpovědět 


    lukebajza

    pokročilý

    Příspěvků: 711

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Palubní počítač v DIESELU   
    No vidíš já zas nevím že se dávali palubáky u Renaultů i dřív do karbeců :) V tom případě si myslím že to bude fungovat na stejné brďo, proč by měli dělat jiný palubák jen kvůli jedné věci.. Reálné by to tedy mělo být, držím palce ;)
    Dolů  ||  NahoruIP:93.89.111.xxx  Vloženo:26.07.2012 22:21:07       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2811

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: Palubní počítač v DIESELU   
    No proč by měli? Protože jsou to tataři, když udělali v jedný 21ce pro palubák plovák s klesajícím odporem, ve druhý se stoupajícím odporem, taktéž stejnou úchylárnu udělali s plovákem v R25 a našli bysme dalších milion příkladů, jak nevěděli co roupama změnit  Pro sichr mám kdyžtak ty samostatný palubáky 2, jeden od karburátoru z R11, druhej právě z toho vstřikovýho TurboFuega Nenapadá mě, co by tam mohlo být za neřešitelný problém, že to ke starým traktorovým dieselovým motorům nedávali. Když tam na palivový hadice dám před palivový filtr ten karburační průtokoměr, mělo by to zkrátka fungovat jako u karburačních motorů. Nechápu, proč to aspoň v TurboDX nebylo. Třeba ta klasická digitální přístrojovka v R21 TXE u benzíňáků měla integrovanej palubák - ale TurboDX jako měl Marty tu Nevadu, tam né, to se vymýšleli s digitální palubkou pro diesela bez palubního počítače
    Dolů  ||  NahoruIP:85.161.233.xxx  Vloženo:26.07.2012 22:38:45       Odpovědět 


    MILAN

    specialista na autodiagnostiku

    Příspěvků: 202

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Palubní počítač v DIESELU   
    Možná proto že u nafty proteče přívodem víc než se spotřebuje. Musela by se měřit i zpátečka a odečítat. 
    Dolů  ||  NahoruIP:82.114.203.xxx  Vloženo:26.07.2012 23:50:31       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2811

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: Palubní počítač v DIESELU   
    S tím se počítá taky, vracečka do nádrže je asi všude.
    Dolů  ||  NahoruIP:85.161.233.xxx  Vloženo:27.07.2012 00:59:17       Odpovědět 


    ravik

    pokročilý

    Příspěvků: 998

    Zaregistrován:
    28.05. 2007
    Re: Palubní počítač v DIESELU   
     no u karbcu a nafty bez tlakovyho čerpadla kera si cupa jen tolik kolik se ji nakrmi pedalem snat ani neni potřeba ne? (dyštak mě opravte) 
    Dolů  ||  NahoruIP:78.110.208.xxx  Vloženo:27.07.2012 01:10:56       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2811

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: Palubní počítač v DIESELU   
    Nic si netahá jen tolik, kolik právě potřebuje. Třeba tenhle diesel si tahá až několikanásobek toho, kolik spaluje v ten okamžik. Elektrický čerpadlo u karburátorových turbobenzínových motorů R5/9/11/18/Fuega jede stále na plný točky bez ohledu na to, v jakým režimu je motor. Atd., prostě vracečka do nádrže je potřeba všude.
    Dolů  ||  NahoruIP:85.161.233.xxx  Vloženo:27.07.2012 01:26:40       Odpovědět 


    ravik

    pokročilý

    Příspěvků: 998

    Zaregistrován:
    28.05. 2007
    Re: Palubní počítač v DIESELU   
    ok  dycky něco extra  
    Dolů  ||  NahoruIP:78.110.208.xxx  Vloženo:27.07.2012 01:31:17       Odpovědět 


    5n4k3

    pokročilý

    Příspěvků: 329

    Zaregistrován:
    03.03. 2007
    Re: Palubní počítač v DIESELU   
    Co se týká teoretických informací, tak se stačí podívat do manuálů, co tu máme ke stažení, k palubáku konkrétně http://www.r21club.com/download/r21dokumentace_anglicky/dokumentace80-88_ang.pdf Pak už jen zbývá to vyzkoušet v reálu, jestli tomu tak ve skutečnosti je.

     


    R21 BC

    Dolů  ||  NahoruIP:90.180.77.xxx  Vloženo:27.07.2012 20:51:09       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2811

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: Palubní počítač v DIESELU   
    Detailně palubní počítače týhle generace popisuje servisní manuál MRORDIDEBORD.pdf, takže kdo máte Dialogys, můžete nahlídnout. Já to mám i v češtině   Problém těch globálních serv.manuálů MR29xR21xx.pdf je jejich nepravidelný a nekompletní výskyt v jednotlivých verzích Dialogysu a bohužel často i neúplnost co do obsahu.
    Dolů  ||  NahoruIP:85.162.128.xxx  Vloženo:27.07.2012 21:43:36       Odpovědět 





      Kód na Renaulty 21
    Zadej kód vozu:


    Nápověda
      Zkracovač odkazů
    Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz?
    KLIKNĚTE ZDE

      Forum :
    29.8.24, Jan Kalina
    Re: OFF Topic VII... >>
    30.7.24, Peters
    Re: Srazy 2024 >>
    22.1.24, marty
    Re: Podekovani 20... >>
    18.1.24, ravik
    Re: Tento web , a... >>
    2.7.23, Jan Kalina
    Re: Srazy 2023 >>
    8.5.23, Mustang
    Re: Inzerce IV >>
    23.7.22, Jan Kalina
    Re: Slovensko 202... >>
    11.1.22, marty
    Re: sbírka 2021 >>
    13.6.21, ravik
    Re: Srazy 2021 >>
    22.4.21, Vatanen
    Re: Digitální t... >>
    30.9.20, Radek
    Re: Avantime, mot... >>
    Zobraz více výpisů
      Poslední inzerát
    26.3.24, renoldak
    Inzerce nabídka auta
    PRODÁM 2 CLIA 1, 2 A 1,4 >>
    26.3.24, renoldak
    Inzerce nabídka auta
    Renault 21 RX 2.2 81KW ROK 87 >>
    21.3.24, Jan Kalina
    Inzerce nabídka auta
    R21 hatchback >>
    17.1.24, Peters
    Inzerce nabídka díly
    Re: 5x R21 na díly >>
    1.10.23, Pavel
    Inzerce nabídka auta
    Nevada >>
    4.12.22, Jan Kalina
    Inzerce nabídka auta
    Re: Nevada ph.2 s AC, 79t. >>
    Inzerce
      Poslední komentáře:
    6.1.21, Martin
    Re: Sbirka
    (k článku: Sbírka na chod r21clubu za rok 2020)
    5.1.21, Cooba
    Sbirka
    (k článku: Sbírka na chod r21clubu za rok 2020)
    16.12.12, petrnevada
    bez titulku
    (k článku: Renault 5 ( možná ) ožije...)
    16.12.12, MILAN
    bez titulku
    (k článku: Renault 5 ( možná ) ožije...)
      Počítadlo
    TOPlist

    Vytvořeno pomocí phpRS.