| Hlavní stránka | Seznam rubrik | Fórum | Inzerce | Nápověda | Stahuj | Fotogalérie | Pošta | Odkazy | Aukce |
Jméno:
Heslo:


Registrace
Zapomenuté heslo

Pokud nejste přihlášeni, nemáte přístup ke všem diskusím a dalším funkcím...
  Online jsou:
nikdo
  Posl. registrovaní:
  test
  Ziton
  Fanda
  Doporučená témata:

  • TY a TVŮJ RENAULT

  • NÁLEPKY R21CLUBU

  •   Nejnovější fotografie:
  • Naši miláčci (foto)
  • Naši miláčci (foto)
  • Naši miláčci (foto)
  •   Dokumentace na R21
    Různé dokumentace na renaulty je možno stahovat
    ZDE

      Fotka dne:


      Kontakt
    Renault 21 club
    ICQ: 179653900
    tel:776 556 776
    Marty © 2004 - 2021
    Fórum >> Motory >> Výpis:


     (1)   2   3  | >>


    Dolů  ||  Ukaž poslední příspěvek



    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2811

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Název příspěvku:    Převodovka TurboDiesel   
    Když jsem se prvně rozjel se sedanem TurboD, k mýmu překvapení se ručička otáčkoměru hýbala rychleji směrem nahoru, než ručička rychloměru, a to na každou rychlost. Můj první dojem byl takový, že tam někdo dal převodovku od benzínovýho motoru, protože přeci by nikdo nedal ve výrobě schválně k turbomotoru krátkou převodovku - naopak, turbodiesel snese hodně dlouhý převody, protože turbo pomůže motoru dostat se snadno do otáček. Moji domněnku trošku narušila cesta s autem po dálnici, kde jsem mohl víc sledovat rychlost v závislosti na otáčkách - a když mi to tedy ve 4.tis. ukazovalo přibližně 160km/h, takřka nebylo pochyb, že převodovka by mohla být původní a problém je tedy jinde. Včera jsem vlezl do jámy a převodovka je opravdu původní, dokonce druhá nejrychlejší ze všech NG9, co se montovaly - a na vině jsou kola nevhodnýho rozměru - sice jeden z homologovaných rozměrů na 21ku (185/55R15 - TXI), ale je to holt malý kolo. Výměna za zimáky to trochu vyřeší, ale ne k dokonalosti - k tomu mi chybí ta převodovka úplně nejdelší, a to NG9-003, a tu já prostě chci Takže se doma mrkněte kdo co máte - jde o podélnou převodovku, pravděpodobně od motoru 2.2, jistá indicie mi napovídá, že by měla být v Medallionu, jiná zase říká v nějakým atmosférickým dieselu - těžko říct na 100%, v manuálech jsou chyby. Typ je na hliníkovým štítku přišroubovaným v zadní části vlevo. Taky mě zajímá, kdo máte TurboDiesela, jakou máte převodovku, rozměr kol a subjektivně jak vám to jede - protože mně přijde, že musím furt řadit, což se mi u diesela moc nelíbí, uvidím jak se to změní po přehození na o kousek větší zimáky. Jo, turbo mám malý, dokonce s EGR-ventilem a pod autem je oxidační kat
    Dolů  ||  NahoruIP:217.77.165.xxx  Vloženo:19.11.2011 23:26:39       Odpovědět 


    lukebajza

    pokročilý

    Příspěvků: 711

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Převodovka TurboDiesel   
    Ti pisnu večer co mám za převodovku, jedu si taky pro TurboD večer :)) 
    Dolů  ||  NahoruIP:93.89.111.xxx  Vloženo:20.11.2011 09:27:24       Odpovědět 


    petrnevada

    uživatel

    Příspěvků: 1014

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Převodovka TurboDiesel   
    Honzo,to si uhodil hřebíček na hlavičku...
    Já,když jsem tehdy kupoval Nevadu dT,tak jsem z toho byl docela hotovej,auto jelo i dodnes jezdí moc hezky,ale max. rychlost se mi hodně nezdá - sice 120-130 je tam hned,až se kolikrát musím hodně hlídat,ale např. na dálnici,když jí vyženu na víc jak těch 130,tak sice jede,ale už se ji to hodně nelíbí,a navíc pak žere jak polskej tank...A naopak,když jezdím jako kombajnový úchylák v klobouku,tak udržím spotřebu v pohodě na max. 5.5 litrech... Původně jsem si myslel,že tam určo někdo dal krátkou převodovku,nejspíš z holýho diesla,nebo tak nějak... Podotýkám,že mám origo 5-ti místnou,u 7-mi místný by mi to ani nepřekvapilo,ta bude mít asi kratší převodovku. Ale pak jsem vloni koupil Nevadu dT na chlup tu samou,jako mám a jede to úplně stejně...
    Ale řadit moc nemusím,kopce všechno za 4-5,to už musí být sakra krpál,abych dal 3,zátah to má celkem slušnej,najeto origo 270 tkm... Turbo nevím,jestli malý,nebo velký,mám 65 kW,oxidační kat taky nevím,ale asi ne a gumy podle TP 185/65 R 14...
    A tak by mě taky hodně zajímalo,jak jede Safran s tímhle motorem...
    I když už to nějak neřeším,ale tvůj příspěvek mě zvedl že židle smile-D
     
     
    Upraveno petrnevada v 20.11.2011 13:02:42
    Dolů  ||  NahoruIP:90.179.192.xxx  Vloženo:20.11.2011 12:42:54       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2811

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: Převodovka TurboDiesel   
    Maximálku mám v TP 177, původní rozměr pneu nějaký 13ky. Jako nemá to auto s tím problém, jen já za volantem mám problém s těma otáčkama - je to sakra probuzení po přesednutí z R25 V6   Atmosférickej diesel nemá nijak krátkou převodovku - stálej převod je dokonce delší jak u TD, 1-2-3 jsou stejný a jen o kousek kratší jsou tam 4-5, ve finále je jen o malinko pomalejší, než TD - ale i tak rychlejší než všechny ostatní benzínový převodovky, vyjma tý NG9-003, kterou jsem zatím přesnějc zařadit nedokázal. Trochu by pomohlo dát do TD-převodovky diferák z D, ale to se mi nechce kuchat - rozdělám převodovku, vykutálí se mi ozubený kolečka a už to nedám nikdy dohromady V R21 s podélným motorem nebyly takový variace s převodovkama jako třeba v R21/příčný motor, R19, R5 apod.-tam byli schopný dát ke slabýmu motoru krátkou i dlouhou převodovku a stejnou krátkou i dlouhou dali k jinýmu-silnýmu motoru. NG9 je jen myslím 9 verzí a celkem přehledně je to rozdělený co kam. Safran s tímhle motorem jede dobře - na mým sice bylo v háji turbo, ale jel bez problémů, žádný obtěžující častý řazení mi nepřišlo - gumy ovšem 195/65R15. A prý když je motor i turbo OK, jede nad očekávání skvěle. Ale mrknu se na tu převodovku v něm, pro porovnání. Tak už jsem mrknul a propočítal a porovnal - Safrane má převody hodně podobný, jen o malinko delší (ale zanedbatelný rozdíl, krom 1ky, která je delší oproti R21) a větší rychlosti nabírá díky větším gumám.
    Dolů  ||  NahoruIP:217.77.165.xxx  Vloženo:20.11.2011 14:49:24       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2811

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: Převodovka TurboDiesel   
    Prostě tady udělali soudruzi chybu, že nám k silnýmu motoru dali kratší převodovku než mohli a malý kola
    Dolů  ||  NahoruIP:46.135.156.xxx  Vloženo:20.11.2011 14:53:16       Odpovědět 


    petrnevada

    uživatel

    Příspěvků: 1014

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Převodovka TurboDiesel   
    Já mám V-max v TP 171 km/h a gumy pouze 185/65 R 14,jinou variantu ne. A jiný kola kvůli tomuhle tam dávat určo nebudu.
    Protože takhle,jak to jezdí,tak mě to bohatě stačí,ale stejně je mi ale záhada,proč je docela problém víc jak 130 a proč se jí to hodně nelíbí... I když jede,to jo.
    A na Safrana 65 kW mě přijde hodně málo...
    Dolů  ||  NahoruIP:90.179.192.xxx  Vloženo:20.11.2011 18:03:39       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2811

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: Převodovka TurboDiesel   
    Já mám v TP jako hlavní rozměr 185/70R13 (ten je i skutečně u TD uvedenej v Dialogysu) a alternativní 185/65R14 a zimní 175/70R14 - a tyhle jsem tam dnes na zkoušku nasadil a rozdíl oproti těm původním 185/55R15 je myslím znát - ujel jsem s tím něco přes 50km a jízda mi subjektivně přijde klidnější - ikdyž ta jedníčka je prostě krátká moc.
    Dolů  ||  NahoruIP:46.135.200.xxx  Vloženo:20.11.2011 21:13:18       Odpovědět 


    petrnevada

    uživatel

    Příspěvků: 1014

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Převodovka TurboDiesel   
    Jo,to máš pravdu,jednička je krátká,ale to mi nějak vůbec nepřijde nutný to řešit... Prostě se rozjedu a šmitec smile-D
    Jinak zátah při jízdě na 3-4-5 dost dobrý,ale jak píšu,na dálnici je pohoda 120 km/h a 2500 ot/min,130 km/h a 3000 ot/min už je dost a víc se jí prostě hodně nelíbí smile-(
    Dolů  ||  NahoruIP:90.179.192.xxx  Vloženo:20.11.2011 21:34:25       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2811

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: Převodovka TurboDiesel   
    Tak se schválně až s tím pojedeš mrkni na otáčky a rychlost - mně ukazuje na 5ku přibližně toto:
    2000ot.=80km/h
    2500ot.=100km/h
    3000ot.=120km/h
    3500ot.=140km/h
    4000ot.=160km/h
    Dolů  ||  NahoruIP:217.77.165.xxx  Vloženo:20.11.2011 22:04:36       Odpovědět 


    Shark

    pokročilý

    Příspěvků: 290

    Zaregistrován:
    15.10. 2006
    Re: Převodovka TurboDiesel   
    Aj ja mám v TP rozmery pneu R13 aj R14.No v letne behám na pneu R15 a maximálku som na nich dosiahol okolo 190km smile-) .
    Dolů  ||  NahoruIP:85.237.227.xxx  Vloženo:20.11.2011 22:45:13       Odpovědět 


    petrnevada

    uživatel

    Příspěvků: 1014

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Převodovka TurboDiesel   
    Tak to ti můžu napsat hned : mám to přesně,jako ty,akorát -
    80-1500 až 1800,přitom těch 2000 při 80 málokdy dosáhnu,protože při 80 mám na 5 sotva čtvrt plynu.

    Jinak zbytek je tak nějak přesně do 140 a 3500. Víc nikdy nejezdím,akorát jednou,a to už je hodně dlouho,jsem jel podle tacho cca 170,když mě na řeporyjský spojce předjel ve 130 Favorit,tak jsem pak za ní trochu vzal smile-D
    Upraveno petrnevada v 20.11.2011 22:55:25
    Dolů  ||  NahoruIP:90.179.192.xxx  Vloženo:20.11.2011 22:49:16       Odpovědět 


    petrnevada

    uživatel

    Příspěvků: 1014

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Převodovka TurboDiesel   
    Možná bych to upřesnil - 100 km/h - 2000 až 2500,120 km/h 2500-3000.
    Právě těch 120 km/h a 2500 ot/min se mi při téhle jízdě jeví tak nějak ideální,motor není skoro slyšet a krásně jede...
    Dolů  ||  NahoruIP:90.179.192.xxx  Vloženo:20.11.2011 23:03:54       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2811

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: Převodovka TurboDiesel   
    Nemůžeš mít Petře 80km/h při 1500 i 2000ot. na stejný kvalt, to by byl v těch vyšších otáčkách permanentní prokluz na spojce a ještě k tomu ne s přímou úměrou smile-) Maximálně může kecat rychloměr. A teď neberu v úvahu rychlost skutečnou (třeba podle GPS - ta bude i auto od auta odlišná podle rozměru kol), ale ukazovanou budíkem.
    Sharku, ty tam máš už turbo? Na tu převodovku ses asi nedíval, co máš na štítku, viď?
    Lukáši, tak se pochlub smile-)
    Dolů  ||  NahoruIP:217.77.165.xxx  Vloženo:20.11.2011 23:08:48       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2811

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: Převodovka TurboDiesel   
    Podívej se Petře za jízdy a zapiš si to nebo foť jako já  Otáčky i rychlost stoupají s přímou úměrou.
    Dolů  ||  NahoruIP:217.77.165.xxx  Vloženo:20.11.2011 23:14:45       Odpovědět 


    petrnevada

    uživatel

    Příspěvků: 1014

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Převodovka TurboDiesel   
    Jo,já to napsal blbě,ale je to v podstatě tak,samozřejmě ta rychlost pak taky kolísá +- 10 km/h. Ale záleží taky na tom,jestli je rovina,nebo mírnej kopec,to bysme tady pak mohli řešit třeba 82 km/h a 1988 ot/min,nebo 116 km/h a 2675 ot/min apod. smile-lol
    Ale aspoň by byla sranda smile-lol
    Dolů  ||  NahoruIP:90.179.192.xxx  Vloženo:20.11.2011 23:17:03       Odpovědět 


    petrnevada

    uživatel

    Příspěvků: 1014

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Převodovka TurboDiesel   
    V úterý jedu do Prahy,tak budu sledovat a fotit smile-)
    Dolů  ||  NahoruIP:90.179.192.xxx  Vloženo:21.11.2011 14:23:49       Odpovědět 


    petrnevada

    uživatel

    Příspěvků: 1014

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Převodovka TurboDiesel   
    Takže foto z dálnice - je to přece jenom,jak jsem psal...
    Na 5 se opravdu dá jet 120 km/h v rozmezí 2500-3000 ot/min,130 při 3000-3500,140 při 3500 atd...
    Záleží,jestli je rovina,kopec + nebo kopec - smile-D
    Ale hlavně na tom ( a taky jedině takhle podle toho jezdím ),že po rovině jí roztáhnu na 120 km/h se 3000 ot/min a pak pomaloučku povoluju plyn,až se dostanu na 2500 při stejný rychlosti,což má obrovskej vliv na spotřebu !! Protože při 120 km/h a 2500 ot/min jen tiše ševelí,jede moc krásně a za velmi příznivou spotřebu... To už mám sakra dobře vyzkoušený,mám na Nevadě najeto cca 130 tkm za tu dobu,co jí mám...
    A zjistil jsem,že Nevadě hodně křivdil,dneska 140 - 150 km/h úplně bez problémů a spotřeba řekl bych ok...
    Dolů  ||  NahoruIP:90.179.192.xxx  Vloženo:22.11.2011 19:07:00       Odpovědět 


    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Re: Převodovka TurboDiesel   
    Jojo, otáčky vcelku odpovídají i mojí bývalé Nevadě.
    Hele ale nekecej, že se Ti mění otáčky při 5.rychlostním stupni a konstantní rychlosti 120km/h. Ty musejí být pořád stejné a basta kopec nekopec. Leda by Ti - jak už psal JK - prokluzovala spojka woe.
    Tak čusss!
    Stiblo
    PS:co ti to tam svítí za oranžovou kontrolku vpravo?
    Dolů  ||  NahoruIP:88.146.137.xxx  Vloženo:22.11.2011 20:15:38       Odpovědět 


    petrnevada

    uživatel

    Příspěvků: 1014

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Převodovka TurboDiesel   
    Ne,spojka fakt neprokluzuje !!!! A vždyť to píšu - nechám to rozjet na 120 při 3000 a pak pomaloučku pouštím plyn,až spadnou otáčky na 2500,co je na  tom divnýho ? Vždyť je to vidět i z těch fotek,jak kolísají otáčky. No rychlost taky kolísá,+- 10-15 km/h,určitě není konstantní a přesně pořád 120...
     A 150 bych s klouzající spojkou asi nejel...
    A tam svítí ABS,ale jenom občas,fakt smile-lol No dneska svítilo skoro celou cestu,no smile-D
     
    Upraveno petrnevada v 22.11.2011 20:34:30
    Dolů  ||  NahoruIP:90.179.192.xxx  Vloženo:22.11.2011 20:27:01       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2811

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: Převodovka TurboDiesel   
    Nemůže nic neprokluzovat a zároveň nemít otáčky přímou úměru s rychlostí  Takže si to proberme od pístu až na kola: Písty, ojnice, klikovka, setrvačník - nic z toho není gumový, aby to jednou bylo takhle velký nebo rychlý a jindy jinak. Třecí spojka je první článek řetězu, kde vlivem prokluzu může dojít ke zkreslení (při prokluzu jsou otáčky vyšší než by měly být a rychlost neměnná nebo v jiné úměře). Hřídele a kola v převodovce a rozvodovce mají zuby a zase nejsou gumový, tady k žádnýmu zkreslení zase dojít nemůže. Poloosy, náboje a disky taky nic, a zbývá pneumatika - protože je gumová, ke zkreslení může dojít nejen vlivem prokluzu na silnici, ale i vlivem deformace při styku s vozovkou - ovšem toto zkreslení nemá vliv na rychloměr a otáčkoměr. Dále - otáčkoměr bere elektrický impulzy z alternátoru, k němu se pohyb dostane přes klínový řemen - tedy gumový díl, kde lehko dojde k prokluzu v obou řemenicích i mírný deformaci díky pružnosti (při prokluzu jsou otáčky menší než je skutečnost). Na mechanický rychloměr jde pohyb z ozubenýho soukolí v převodovce (prokluz není možný) přes bowden s čtvercovým průřezem na koncích (kdyby se jednou protočil, bude se už protáčet trvale a zkreslení by bylo markantní) do budíku rychloměru, kde odstředivá síla při rotaci hýbe s ručičkou - tady je zkreslení možný, a v podstatě oběma směry - obvykle ukazují víc než je skutečnost, při poruše je zobrazená rychlost znatelně menší než skutečná. Takže rekapitulace slabých míst: spojka, klínový řemen alternátoru, budík rychloměru. Jinak se otáčky vůči rychlosti měnit nemůžou (pokud jsem něco popletl, opravte mě)
    Dolů  ||  NahoruIP:46.135.196.xxx  Vloženo:22.11.2011 21:37:32       Odpovědět 


     (1)   2   3  | >>





      Kód na Renaulty 21
    Zadej kód vozu:


    Nápověda
      Zkracovač odkazů
    Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz?
    KLIKNĚTE ZDE

      Forum :
    29.8.24, Jan Kalina
    Re: OFF Topic VII... >>
    30.7.24, Peters
    Re: Srazy 2024 >>
    22.1.24, marty
    Re: Podekovani 20... >>
    18.1.24, ravik
    Re: Tento web , a... >>
    2.7.23, Jan Kalina
    Re: Srazy 2023 >>
    8.5.23, Mustang
    Re: Inzerce IV >>
    23.7.22, Jan Kalina
    Re: Slovensko 202... >>
    11.1.22, marty
    Re: sbírka 2021 >>
    13.6.21, ravik
    Re: Srazy 2021 >>
    22.4.21, Vatanen
    Re: Digitální t... >>
    30.9.20, Radek
    Re: Avantime, mot... >>
    Zobraz více výpisů
      Poslední inzerát
    26.3.24, renoldak
    Inzerce nabídka auta
    PRODÁM 2 CLIA 1, 2 A 1,4 >>
    26.3.24, renoldak
    Inzerce nabídka auta
    Renault 21 RX 2.2 81KW ROK 87 >>
    21.3.24, Jan Kalina
    Inzerce nabídka auta
    R21 hatchback >>
    17.1.24, Peters
    Inzerce nabídka díly
    Re: 5x R21 na díly >>
    1.10.23, Pavel
    Inzerce nabídka auta
    Nevada >>
    4.12.22, Jan Kalina
    Inzerce nabídka auta
    Re: Nevada ph.2 s AC, 79t. >>
    Inzerce
      Poslední komentáře:
    6.1.21, Martin
    Re: Sbirka
    (k článku: Sbírka na chod r21clubu za rok 2020)
    5.1.21, Cooba
    Sbirka
    (k článku: Sbírka na chod r21clubu za rok 2020)
    16.12.12, petrnevada
    bez titulku
    (k článku: Renault 5 ( možná ) ožije...)
    16.12.12, MILAN
    bez titulku
    (k článku: Renault 5 ( možná ) ožije...)
      Počítadlo
    TOPlist

    Vytvořeno pomocí phpRS.