Různé dokumentace na renaulty je možno stahovat
ZDE
|
Renault 21 club ICQ: 179653900 tel:776 556 776 Marty © 2004 - 2021
|
|
Fórum >> Elektrika >> Výpis:
Dolů || Ukaž poslední příspěvek
administrátor
Příspěvků: 469
Zaregistrován:
07.04. 2005
| Název příspěvku: delka zhaveni |
ahojte,
chci se zeptat vas vsech co mate diesely, jak dlouho vam to zhavi? hlavne kdyz je motor studeny?
My tedtotiz se stiblosem resime jeho malinky problem co se zhaveni tyka. A nevime zda to ma OK , ci ne. S mou nevadou to nelze porovnavat, bo ja na ni mam jakousi dodelavku, ze po nastartovani to este zhavi cca minutu a soucasne mi to idikuji diody na palubce...
ted zpet k potizi u stiblose:
mereni c1, avsak bez nasledneho startovani:
- žhaví všechny svíčky
- kontrolka žhavení svítí 8 sekund
- po zhasnutí žhaví ještě 7 sekund, pak cvakne někde v relé a napětí už do svíček nejde. Takže celkově jde napětí do svíček asi 15 sekund
mereni c2 na druhy den s kontrolni zarovkou:
vše je stejné jako v mereni c1, ale po nastartování a cvaknutí v relé (konec žhavení) mi "zkušební" žárovka začala pravidelně blikat!!!
Interval byl co 1 sekundu (vyplo-zaplo). Žárovka takto blikala při mírně zahřátém motoru (cca 3 km jízdy) asi 1 minutu na válci 1. a 3., a na 2. a 4. válci blikala asi 1,5 minuty.
Z toho všeho mi vychází, že to teda dožhavuje ještě aspoň minutu, ale takovýmto způsobem? Nemělo by to žhavit v kuse?
tolik zatim vse co se nasich, teda Stiblosovych mereni tyka..
Nemate nekdo nejake poznatky, zkusenosti s touto problematikou? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.131.xxx Vloženo:16.02.2006 08:07:10 Odpovědět |
Odborník..? ..na Renaulty..?
Příspěvků: 2811
Zaregistrován:
10.02. 2006
| Re: delka zhaveni |
Sice jsem to neměřil s hodinkama v ruce, ale co mám odpozorovaný při žhavení bez startování, tak několik vteřin svítí kontrolka, ta pak zhasne a za pár vteřin cvakne relátko a žhavit to přestane. Takže řekl bych můžu potvrdit vaše měření č.1. Jestli si to pak ještě nějak přižhavuje (a že kupa lidí tvrdí, že po nastartování studenýho motoru i několik minut), potvrdit nemůžu, protože jsem se v tom začal hrabat až když mi to nechtělo chytat a zjistil jsem 3 žhavičky mrtvý najednou. Takže je musím nejdřív vyměnit a pak můžu dál zkoumat. Ovšem čekám na lepší počasí a teploty - do garáže to teď nedostanu a mám okolo toho auta skoro půl metru sněhu, takže později.. A jestli to bude fungovat jak má, netuším...v tom autě se už někdo hrabal, motor je už druhej a elektrika je tak trochu divočina...není mi jasný, proč sakra když se někomu porouchá elektroinstalace v renaultu, tak proč tam místo origoš dílů (třeba i starších z vrakáče) bastlí další mraky kabelů a ruský relátka...no vraždil bych (já to koupil tejden před tím, než to přestalo žhavit a do tý doby naprosto OK, takže v předchozích zásazích prsty nemám:-/ ) | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.167.xxx Vloženo:16.02.2006 11:41:39 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 21
Zaregistrován:
..
| Re: delka zhaveni |
tak už mám i diesel jak je to stím žhavením nevim ale vim že to umí jezdít i na olej, jako jinak jsem tomu pro zimní něsíce udělal vychýtávku okoukanou od fordu a to přižhavování nasávaného vzduchu a je to super ale jenom pokud máte dobrou baterku jinak se zblázníte :D ale kdyby měl mekdo zájem mohu poslat podrobnější popis jen se musíte ozvat :D | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:195.22.36.xxx Vloženo:10.12.2006 00:26:31 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: delka zhaveni |
Ahoj Milane,
omlouvám se že píšu tak pozdě v noci, ale právě jsme se vrátili z oslavy naorzenin.
Dnes jsme měli s Martym možnost vyzkoušet délku žhavení na jeho Nevadě. Ačkoliv má nějak "dodělávané" žhavení, změřili jsme, že mu to vkuse žhaví 1 minutu (od cvaknutí v relé ještě 45 sekund). Tato doba by v mém případě naprosto dostačovala k plynulému chodu studeného motoru. Během 1 minuty by se mi totiž tak prohřál, že po dokončení žhavení by už "nekuckal".
Chytrá kniha praví (věřit jí?), že žhavit má střídavě, ale myslím si, že tento způsob žhavení zdá se mi prokazatelně poněkud nedostačujícím. Pokud zjistíš v originálních knihách něco, budu rád. Motor má označení J8SZ7 (podle velkého techničáku . Relé přečtu zítra, dnes už tak leda do hajan:)
PS: Jistý známý opravář z Valmezu (a znáš ho taky mi tvrdil, že po nastarování už svíčky nemají žhavit vůbec......HAHA. Už mám obavu svěřit elektriku někomu "garaážovému".
Jirka | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.195.209.xxx Vloženo:19.02.2006 01:45:30 Odpovědět |
pokročilý
Příspěvků: 104
Zaregistrován:
..
| Re: delka zhaveni |
U mna a aj u otcovej Nevady nedochadza ku ziadnemu dozhavovaniu po nastartovaní nedochadza. O kamzite jak to chytne tak to zhasne a je klud. Otec ma nevadu z 87 a je mam hackback-a z 91. Inak ked su sviecky zle tak zhavy fakt dlhsie a po nasratovani to ma nevyrovnani chod ale len chvilku nez sa to vo valcoch trochu stemteruje. Znak celkove to zhavi ak je vsetko OK tak cca 10-15 sekud ale je to len odhadom, niekedy to stopnem. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:195.47.53.xxx Vloženo:10.12.2006 20:33:56 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: delka zhaveni |
Ahoj všeci !!!
výše uvedený příspěvek je kopie emailu, proto je uvedeno konkrétní oslovení , za což se omlouvám. Všechny tipy, triky, rady a nápady jsou pro všechny a za ně taky vám všem díky!!!
Dobrou chuť k obědu
Jirka | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.195.209.xxx Vloženo:19.02.2006 11:46:26 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: delka zhaveni |
Ahojte, tak ani výměna žhavícího relé nepomohla. Délka a způsob žhavení stále stejné. Tak už nevím, asi počkám do jara až se oteplí a už to bude OK
Díky všem za nápady
J. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.195.209.xxx Vloženo:04.03.2006 17:51:12 Odpovědět |
inventář :-)))
Příspěvků: 959
Zaregistrován:
18.03. 2018
| Re: delka zhaveni |
NAPADL MĚ FÍGL, KTERÝ BY TO MOHL VYŘEŠIT :
Ke svíčkám mi vedou 2 dráty (2 a 2 svíčky mají svoje napájení - narozdíl od Martyho, ten má jeden drát ke všem 4 žhavičkám). Co kdybych propojil 2 svíčky, které nejsou napojené spolu? Tím pádem by sice relé posílalo štávu sekundu do jednoho drátu a sekundu do druhého, ale díky propojení svíček by šla šťáva stále do všech 4 svíček.
Nepokazím tím nic?
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.195.209.xxx Vloženo:05.03.2006 17:55:16 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 21
Zaregistrován:
..
| Re: delka zhaveni |
STIBLOS no maximálně se ti uvaří kontakty na relé R21 diesly moc neznám takže nevým jakou mají ty žhavící relé proudovou dimenzaci a kolik si vezme žhavič ale jsou to jednoduché počty
př:
žhavič má odpor dejme tomu 1,5 Ohm
palubní napětí když motor stojí je 12V když běří tak je to +- 14,4V
při dvou a dvou žhavičích to znamená:
odpor dvou žhaviču = (R1*R2)/(R1+R2)= (1,5*1,5)/(1,5+1,5)=2,25/3=0,75Ohm
z toho tedy:
proud1 = U/R= 12/0,75= 17A
proud2 = 14,4/0,75= 19,2 A
takže to relé by mělo být aspoň na 25A (proudová rezerva kvuli zahřívání a opalování)
to znamená že když je spojíš tak to relé musí vydržet alespoň 45A-50A
P.S.:omlouvám za poměrně podrobný popis bohužel neznám znalost elektroniky jednotlivích pisatelů vípočet je jenom orientační a je blyžší spíš filcce(felicie) 1,9D | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.248.xxx Vloženo:17.03.2006 20:03:47 Odpovědět |
specialista na autodiagnostiku
Příspěvků: 202
Zaregistrován:
..
| Re: delka zhaveni |
1. nová svíčka při 20st.C cca 0,7 Ohm.
2. ze zkušenosti při tepotách pod nulou bere jedna zvíčka 15-20A, jak se zahřívá tak proud rychle klesá.
Relé by mělo být na 80 A.
Milan | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.191.104.xxx Vloženo:19.03.2006 11:17:36 Odpovědět |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE
|
29.8.24, Jan Kalina
Re: OFF Topic VII...
>>
30.7.24, Peters
Re: Srazy 2024
>>
22.1.24, marty
Re: Podekovani 20...
>>
18.1.24, ravik
Re: Tento web , a...
>>
2.7.23, Jan Kalina
Re: Srazy 2023
>>
8.5.23, Mustang
Re: Inzerce IV
>>
23.7.22, Jan Kalina
Re: Slovensko 202...
>>
11.1.22, marty
Re: sbírka 2021
>>
13.6.21, ravik
Re: Srazy 2021
>>
22.4.21, Vatanen
Re: Digitální t...
>>
30.9.20, Radek
Re: Avantime, mot...
>>
Zobraz více výpisů |
|