| Hlavní stránka | Seznam rubrik | Fórum | Inzerce | Nápověda | Stahuj | Fotogalérie | Pošta | Odkazy | Aukce |
Jméno:
Heslo:


Registrace
Zapomenuté heslo

Pokud nejste přihlášeni, nemáte přístup ke všem diskusím a dalším funkcím...
  Online jsou:
nikdo
  Posl. registrovaní:
  test
  Ziton
  Fanda
  Doporučená témata:

  • TY a TVŮJ RENAULT

  • NÁLEPKY R21CLUBU

  •   Nejnovější fotografie:
  • Naši miláčci (foto)
  • Naši miláčci (foto)
  • Naši miláčci (foto)
  •   Dokumentace na R21
    Různé dokumentace na renaulty je možno stahovat
    ZDE

      Fotka dne:
    Muj veliky pracant :-D Chvilku jako tatkovo nahradni pracovni car :-D
    Muj veliky pracant :-D Chvilku jako tatkovo nahradni pracovni car :-D
      Kontakt
    Renault 21 club
    ICQ: 179653900
    tel:776 556 776
    Marty © 2004 - 2021
    Fórum >> Motory >> Výpis:


    Dolů  ||  Ukaž poslední příspěvek



    Michal87

    uživatel

    Příspěvků: 37

    Zaregistrován:
    09.02. 2014
    Název příspěvku:    Karburátor Solex   
     Zdravím vás Renaulťáci, som pomerne čerstvím majiteľom R21 1.8 TSE a momentálne dávam do kopy karburátor SOLEX, bližšie označenie som na ňom nenašiel a auto nemá zdatovanú minulosť. Pustil som sa do toho po prečítaní nejakých tém na vašom fóre na túto tému a zistil som že sa dá jazdiť aj z nižšou spotebou ako je 11 litrov mimo mesto a z ľahkou nohou. Ako prvé ho chcem vyčistiť a kúpiť tesniacu sadu, no potrebujem vedieť o aký typ ide a dúfal som, že mi s vašimi skúsenosťami pomôžete- typujem na SOLEX 32x34 z13. Obrázky sú v mojom profile, ale nie je to nič moc- neskôr spravím lepšie. Ďalej je na ňom nejaký senzor, ale absolútne netuším, že čo je to  a zdá sa mi, že je vadný lebo keď ho chytím za konektor, tak sa vnútro voľne točí. Viete niekto čo je to?  http://www.r21club.com/obrazky/3686.jpg Ak by mal niekto nejakú schému tohto karburátora tak by mi to dosť pomohlo. Mám v pláne si kúpiť knižku Jak na to a ak viete, že je to tam tak aj to mi pomôže  Za odpovede vopred ďakujem.
    Dolů  ||  NahoruIP:213.215.108.xxx  Vloženo:09.02.2014 19:35:04       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2803

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: Karburátor Solex   
    Má to auto někde na pravým podběhu přinýtovaný hliníkový štítek? Ofoť ho, opiš všechny VINy (vždy stačí prvních 9 znaků) který najdeš na autě i v TP, opiš ze štítku na motoru celý jeho typ.
    V mailu máš něco ke karburátorům.
    Dolů  ||  NahoruIP:37.188.230.xxx  Vloženo:09.02.2014 23:50:48       Odpovědět 


    juricko TO

    pokročilý

    Příspěvků: 367

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Karburátor Solex   
    mam tutu knihu ale nic taketo tam nieje zial...  typoval by som to na cievku odpojenia privodu paliva alebo nieco ako sytic... skus ju vybrat,opriet o kostru a na konektor daj 12V ci cvakne,taku cievku mali stare skodovky
    Dolů  ||  NahoruIP:178.41.67.xxx  Vloženo:10.02.2014 20:04:38       Odpovědět 


    Michal87

    uživatel

    Příspěvků: 37

    Zaregistrován:
    09.02. 2014
    Re: Karburátor Solex   
    Ahoj Jan, VIN je VF1B4820507537462 a číslo motora F2NC 710. Ďakujem za podklady ku karburátorom. Dám dole aj spodnú časť karburátora a skúsim tam pohladať presné označenie, musí tam niekde byť schované, ale asi až budúci víken ak vynde počasie. Teraz to idem zložiť, lebo má pršať a auto robím na dvore :) ešte sa mi cez týždeň zíde. 
    Juricko diky za typ, kolegovi som dnes v robote ukazoval foto a typuje to na to isté.
    Po odskúšaní podľa tvojej inštrukcie to nerobilo nič, ale na prvý pohľad to už bolo prerábané. Zajtra ráno spravím v robote fotku a zavesím ju sem.
    Takisto som si všimol, že hadice podtlakovej pumpy čo otvaraju klapku druhej komory boli vytiahnuté, ale vývody z karburátora neboli zaslepené. Zrejme to tiež dobrotu nerobilo. Ak odstavím druhú komoru a poriadne to zaslepím bude to mať vplyv na spotrebu, alebo nemám vymýšľať a všetko pozapájať tak ako má byť?
    Našiel som aj video na youtube a mám presne taký karburátor, takže by to mohol byť ten SOLEX 32 x34z 13, ale uvidím až keď to všetko zhodím.
    http://www.youtube.com/watch?v=GkzycFWRTek
     
    Dolů  ||  NahoruIP:213.215.108.xxx  Vloženo:10.02.2014 22:18:30       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2803

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: Karburátor Solex   
    Tak kdybych hledal jen podle VINu a typu motoru, měl by tam být Solex 28/34 Z10 889. Nemáš těch VINů víc, když jsi psal o přestavbě? Přeražený na autě, přepsaný v TP? A co ten hliníkový štítek na PP podběhu, máš tam nějaký?
    V Jak na to něco ke karburátorům je. Třeba i to, že Z10 má druhou komoru otevíranou táhlem (se zpožděním za první) a Z13 ji má otevíranou podtlakem v sání.
    Ten váleček s konektorem je elektromagnetický ventil, který je (má být) otevřený při zapnutým zapalování.
    Když vyřadíš 2.komoru, na spotřebu to vliv mít bude - ale i na výkon.
    Dolů  ||  NahoruIP:37.188.226.xxx  Vloženo:10.02.2014 23:21:11       Odpovědět 


    juricko TO

    pokročilý

    Příspěvků: 367

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Karburátor Solex   
     Nal som Z10.ovladanie 2 klapky bolo mechanicke,sytic tiez,ziadna cievka na nom nebola... Raz mi to zacalo dost zrat.zasekla sa akceleracna pumpa a davala palivo aj ked nebolo treba.skus ho rozobrat,vycistit,poriadne prefukat vzduchom,skontroluj vsetky pohyblive casti ci pracuju spravne..
    Dolů  ||  NahoruIP:178.41.67.xxx  Vloženo:11.02.2014 06:56:04       Odpovědět 


    Michal87

    uživatel

    Příspěvků: 37

    Zaregistrován:
    09.02. 2014
    Re: Karburátor Solex   
     VIN na karoserii je z vrchu na objimke pravého predného tlmiča. Je to zaliate nejakým plastom a čísla sú vybodkované a z boku je na tom kuželi prinitovaný AL štítok. Na tom podbehu som to nevidel, ale pre istotu to ešte raz skontrolujem. Pôvodné, prvé VIN zapísané v TP to nie je lebo to bolo úplne iné, ale starý techničák mi vymenili za nový a na fotke to zle vidno- je tam rozmazaný atrament. Pôvodné auto bolo z 86 a bol to sedan GTS a ja mám teraz TSE 1.7 limited ale neznámy ročník, ktorý bol ofiiálne prepísaný na staré papiere.   Sitič je ručný a tá druhá komora je ovládaná podtlakom. Tá cievka je nefunkčná a  ten tŕň čo tam má behať je odpílený  kolega mi odporučil jeden obchod v BB kde by sa to mohlo dať zohnať.   Keď som to vizuálne porovnával tak mi to fakt najviac sedí s tým SOLEX 32x34z13 ako dávali do R19 1.7 Je dosť možné, že predchádzajúci majiteľ sa s tým pohral a sám to tam namontoval a prispôsoboval. V sobotu ho celý vyberiem a prečistím, lebo medzičasom som ho zložil, pretože potrebujem ísť na zdvihák- odhnila jedna pásová výstuha čo drží nádrž, nerád by som ju stratil   Hneď keď zistím niečo nové dám vám vedieť. Budúci týždeň by som zobral plnú nádrž aby bol výpočet spotreby čo najpresnejší. Palubný počítač mi ukazuje len stav nádrže a ešte jeden parameter, ale netuším čo to je, nenašiel som to v žiadnej príručke  ale to je už iný príbeh.
    Dolů  ||  NahoruIP:213.215.108.xxx  Vloženo:11.02.2014 21:25:45       Odpovědět 


    juricko TO

    pokročilý

    Příspěvků: 367

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Karburátor Solex   
    Nieje na tej cievke neake cislo alebo oznacenie? Ak hej skor sa dopatrame k comu ma sluzit
    Dolů  ||  NahoruIP:178.41.67.xxx  Vloženo:12.02.2014 06:44:57       Odpovědět 


    ravik

    pokročilý

    Příspěvků: 990

    Zaregistrován:
    28.05. 2007
    Re: Karburátor Solex   
     bratia nechte těch somarovin.. 4boda z kovošrotu za 10 korun kilo a bude klid
    Dolů  ||  NahoruIP:78.110.208.xxx  Vloženo:12.02.2014 11:41:02       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2803

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: Karburátor Solex   
    Ten váleček je jasnej, po vypnutí zapalování (motoru) se zavře a odpojí přívod paliva do karburátoru, aby se předešlo pro některé z nás známým samozápalům v legendárním Kšandomobilu, kdy Kšanda vypnul zapalování, vytáhl klíček, vystoupil a motor si vesele ještě chvíli pokuckával K tý identitě vozu - domnívám se, že je to následovně: VIN byl jen v TP přepsán, nikoliv na autě přezažen. Takže to co máš u toho tlumiče, patří k tomu autu, je to v pořádku. Stejný VIN by měl být i na tom hliníkovým štítku. Když ho čitelně ofotíš, řeknu ti možná i přibližnou dobu výroby podle výrobního čísla. Pokud se přestavby u vás dělali v určitou dobu jako u nás, šlo v jeden okamžik vyměnit jen jednu věc - buď motor, nebo karoserii (což je tvůj případ) a to druhý muselo odpovídat původnímu autu. Správně se měl tedy starý motor dát do nový kastle, což ale nikdo nedělal a jen vyměnil identifikační štítek motoru nebo přerazil číslo na motorech kde to bylo raženo. To tvoje auto bylo vyrobeno s motorem F2Nx754 (x je nějaký písmeno) a s karburátorem 32/34 Z13 967. K palubnímu počítači jsem ti poslal na mail servisní manuál, tak si ho projdi a kdyby něco nebylo jasný, ptej se. Preventivně bych zkontroloval konektor na průtokoměru paliva, prostříknutím něčím na kontakty tomu neublížíš.
    Dolů  ||  NahoruIP:37.188.237.xxx  Vloženo:12.02.2014 11:57:29       Odpovědět 


    Michal87

    uživatel

    Příspěvků: 37

    Zaregistrován:
    09.02. 2014
    Re: Karburátor Solex   
     Podľa TP bola menená karoséria aj motor a to v roku 2001. Čitateľne sa mi to bude dať odfotiť až v sobotu, keďže chodím domov za tmy a auto momentálne stojí u známeho v servise. Pásoviny čo držia nádrž odhnili  http://www.r21club.com/obrazky/3690.jpg Ak bude cez víkend priať počasie tak prečistím kontakty a premeriam to multimetrom a kedže sa mi nepodarilo zohnať pretesňovaciu sadu karburátora, vyrobím si vlastné tesnenia a akceleračnú pumpu prerobím zo škodováckeho, tak ako to bolo písané tu na fóre. Ravik ja by som to len uvital, ale neviem či si na to momentálne trúfam. Ešte sa musím toho veľa učiť aby som to zvládol a hlavne aby to aj správne fungovalo 
    Upraveno Michal87 v 12.02.2014 20:54:10
    Dolů  ||  NahoruIP:213.215.108.xxx  Vloženo:12.02.2014 20:40:58       Odpovědět 


    Michal87

    uživatel

    Příspěvků: 37

    Zaregistrován:
    09.02. 2014
    Re: Karburátor Solex   
    Zdravím vás páni. Cez víkend som sa trošku pohral a vyčistil komplet karburátor + spravil nové tesnenia pod hrdlo karburátora. Akceleračná pumpička v poriadku. Pri stlačení akcelerátora plynule po celej jeho dráhe dolu pumpička cíka benzín- hádam tak je to správne  Keď som to zložil, tak mi stúpli otáčky na volnobehu z 1000 na cca1500. Pri čistení som si dával pozor aby som s ničím nepohol, takže záhada. Tá plastová príruba pod karburátorom bola dosť perforovaná a nebolo na nej žiadne tesnenie zo spodu, ale ani ku karburátoru. Neviem, že či to bolo tak naschval, alebo nie, no teraz sú tam tesnenia. Môže mať tie otáčky na svedomí zlepšená tesnosť? Zatiaľ som ubral otáčky skrutkou volnobehu, ale podľa vône z výfuku sa budem musieť pohrať aj z bohatosťou zmesy, dosť je cítiť benzín zo spalín. Fotky karburátora sú v mojej galérii, ale zase ma nepochválite, lebo teraz som odfotil rozobratú spodnú časť  pri robote mi hlava nebehá po fotení, toto som mal čisté ruky po obede. Na komplet som to už zmotnoval po tme pri lampe. Našiel som tam pár vecí čo som v mojej fiatke nenašiel, ale hlavne ma zaujalo nejaké čidlo z ktorého išli dva káble + malý otvor, ktorý išiel až do sacieho hrdla, karburátora ale nebolo to nejak utesnené- podľa mňa si tadiaľ ťahá falošný vzduch. Kukni sériu fotiek: http://www.r21club.com/obrazky/3704.jpg http://www.r21club.com/obrazky/3701.jpg http://www.r21club.com/obrazky/3702.jpg http://www.r21club.com/obrazky/3703.jpg Dnes som bol pozrieť podvozok na zdviháku a chlap čo mi to kukal bol prekvapený, že vraj som kúpil nové auto. Nemá ani kúsok hrdze od spodu. Trochu je vybitý na spolujazdcovej strane čep riadenia, ale nie je to až také zlé. Ostatné čepy aj ložiská sú OK. Jeden držiak nádrže bol prehnitý, ten sa hneď vymenil. No a pome sem z postrehmi mechanika- nie je odborník na tieto autá ale upozorni ma aby som si ho poriadne všímal- hlavne motor. Z výfuku mi pľuje emulziu vody a čiernej sadze- môže byť, že je voda vo výfuku- auto dlho stálo kým som ho kúpil, ale takisto dymí na bielo. Taktiež mám spenenú vodu v chladení, ale voda nemizne ani sa motor nehrej. Síce raz za čas mi pri otočení kľúča vyhodí chybu E8. Čiže ak sa bude strácať voda tesnenie pod hlavou je v riti  Všimol si že motor trochu viac fajčí, takže sme sa zhodli, že bude potrebná preventívna výme rozvodov, sviečok, oleja a jeho filtra. Naposledy bol len menený rozvodový remeň a to pred 65tis km. Momentálne mám padnuté okno spolujazdca  motorček okno spustí ale hore ho už nedá. Otec sa zajtra na to pozrie a potom hor sa na cesty. Plná nádrž a ide sa sledovať reálna kombi spotreba a správanie mortora. Potom vám dám vedieť a sory že som sa tak rozpísal mimo témy ale nechcel som kvôli mojim postrehom zakladať novú.  
    Upraveno Michal87 v 17.02.2014 21:50:20
    Dolů  ||  NahoruIP:213.215.108.xxx  Vloženo:17.02.2014 21:17:08       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2803

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: Karburátor Solex   
    To jak jsou do toho 2 dráty, není to spíš elektrický vyhřívání karburátoru? Někde jsem četl, že starší verze měla spodek vyhřívanej chladící kapalinou z okruhu, ale novější verze elektricky. Ale nevím, mrkni na to a zkus při studeným motoru zkoušečkou, jestli do toho jde proud a pak při teplým.
    Seznam zobrazovaných chyb máš v tabulce, je to na 2.provedení, takže předpokládám tvůj nový model. Jestli k tomu chceš poslat zbytek (legenda, obrázky), napiš.




    Dolů  ||  NahoruIP:37.188.230.xxx  Vloženo:17.02.2014 23:52:45       Odpovědět 


    Michal87

    uživatel

    Příspěvků: 37

    Zaregistrován:
    09.02. 2014
    Re: Karburátor Solex   
    Mohlo by to byť to vyhrievanie, ale zmerať to nezmerám, lebo je tam prikrútená plastová krytka a nemám taký krátky šroubovák aby sa mi tam zmestil. Skôr mi išlo o to, že pri tom "ohrievači, je taký malí otvor, ktorý je prepojený hrdlom karburátora. Čiže vzniká tam prídavné sanie nefiltrovaného vzduchu "falošný vzduch". S tou chybou E8 som nerobil zatiaľ nič, lebo chladiť mi to chladí a odskúšal som všetko čo ste tu písali v iných témach- napr že ventilátory zapína pri teplom motore. Prvý krát som si vypočítal reálnu spotrebu na plnú nádrž a vyšlo 9,49 L, už som sa pohral z bohatosťou zmesy, ale trošku som to rozhasil  lebo pri studenom motore to ťažko štartuje, zrejme chudobná zmes, ale po zohriatí to je OK, už necítiť benzín z výfuku. Ešte to bude chcieť trošku poladiť hádam aj z nejakým odborníkom, asi to pôjdem vyladiť k chlapíkovi na emisnú. Ale hlavne ešte poštudujem lepšie tie manuály na karburátory od Jana Kalinu- ešte raz dík.
    Dolů  ||  NahoruIP:159.63.66.xxx  Vloženo:26.02.2014 07:58:00       Odpovědět 


    Michal87

    uživatel

    Příspěvků: 37

    Zaregistrován:
    09.02. 2014
    Re: Karburátor Solex   
     Takže lodičku sa podarilo konečne skrotiť. Momentálne sa mi darí robiť kombi spotebu okolo 7.7-7,8 L/100km. Jediné čo som robil bolo pretesnenie spodnej príruby karburátora- tá plastová blbosť na ktorej je prikrúrený karburátor; pretesnenie karburátor-sacie potrubie, zaplátanie dier na saní teplého vzduchu, vyfúkaný vzduchový filter a vymenený olej v motore. Pohral som sa z bohatosťou zmesi- trošku som ho uškrtil, ale podla chlapíka z emisnej je zmes stále bohatá, ale netrúfa si vŕtať sa v tom  takže si to počká na mňa.   Pre doplnenie, tu sú fotky VIN štítku a číslo motora ak by ste mi ešte pomohli nájsť niečo o histórií tej mojej renoltky. http://www.r21club.com/obrazky/3717.jpg http://www.r21club.com/obrazky/3718.jpg http://www.r21club.com/obrazky/3719.jpg
    Dolů  ||  NahoruIP:213.215.108.xxx  Vloženo:03.05.2014 21:51:56       Odpovědět 





      Kód na Renaulty 21
    Zadej kód vozu:


    Nápověda
      Zkracovač odkazů
    Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz?
    KLIKNĚTE ZDE

      Forum :
    22.1.24, marty
    Re: Podekovani 20... >>
    18.1.24, ravik
    Re: Tento web , a... >>
    17.1.24, ravik
    Re: OFF Topic VII... >>
    2.7.23, Jan Kalina
    Re: Srazy 2023 >>
    8.5.23, Mustang
    Re: Inzerce IV >>
    23.7.22, Jan Kalina
    Re: Slovensko 202... >>
    11.1.22, marty
    Re: sbírka 2021 >>
    13.6.21, ravik
    Re: Srazy 2021 >>
    22.4.21, Vatanen
    Re: Digitální t... >>
    30.9.20, Radek
    Re: Avantime, mot... >>
    Zobraz více výpisů
      Poslední inzerát
    26.3.24, renoldak
    Inzerce nabídka auta
    PRODÁM 2 CLIA 1, 2 A 1,4 >>
    26.3.24, renoldak
    Inzerce nabídka auta
    Renault 21 RX 2.2 81KW ROK 87 >>
    21.3.24, Jan Kalina
    Inzerce nabídka auta
    R21 hatchback >>
    17.1.24, Peters
    Inzerce nabídka díly
    Re: 5x R21 na díly >>
    1.10.23, Pavel
    Inzerce nabídka auta
    Nevada >>
    4.12.22, Jan Kalina
    Inzerce nabídka auta
    Re: Nevada ph.2 s AC, 79t. >>
    Inzerce
      Poslední komentáře:
    6.1.21, Martin
    Re: Sbirka
    (k článku: Sbírka na chod r21clubu za rok 2020)
    5.1.21, Cooba
    Sbirka
    (k článku: Sbírka na chod r21clubu za rok 2020)
    16.12.12, petrnevada
    bez titulku
    (k článku: Renault 5 ( možná ) ožije...)
    16.12.12, MILAN
    bez titulku
    (k článku: Renault 5 ( možná ) ožije...)
      Počítadlo
    TOPlist

    Vytvořeno pomocí phpRS.